Unconfigured Ad

Collapse

Skjermkort til AutoCAD/Solid Works

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegabond
    • Jun 2006
    • 1921

Skjermkort til AutoCAD/Solid Works

Hei.

Jeg kjøpte meg ny data for litt over et år siden.
    Så nå spekulerer jeg på om det skjermkortet jeg har er for dårlig til tegneprogrammer.
    Snakket med Datakjeden i Trondheim, og de sa jeg hadde et bra skjermkort, men alikevell så hakker AutoCAD litt når jeg tegner i 3D.

Er det noen datanerder her som kan for sikkert si hva som er årsaken, og eventuelt hvilket kort jeg bør kjøpe?, jeg har rette driverne ifra Nvidia og alt, men det hakker alikevell....

Her er en beskrivelse på hvilken maskin jeg har idag.

-AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+
    -Geforce 8500 GT
    -2048MB ram

Håper på hjelp

Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~
  • RCpro
    Forhandler
    • Dec 2005
    • 293

ATI Fire GL V7200 - 512gb ram eller bedre, er spesielt for Cad aplikasjoner. Er det jeg bruker, og det er helt konge.. Ikke så bra på spill hvis du skal bruke det til det da..
    Ellers så er det anbefalt minimum 3GB ram i maskinen..

Koster en del, men er verd hver en krone hvis du satser på skikkelig CAD tegning, og ikke vil ha "hakking" når du modelerer 3D.
    Emil Nilsen
    www.rcpro.no

Comment

• Vegabond
      • Jun 2006
      • 1921

Det eneste jeg spiller er helt vanlig Half-Life, og litt Counter Strike Source, men det er så sjeldent.

Hvorfor ikke kjøpe dette med engang? http://datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1674148

tenkte kanskje på et litt billigere da, slik som dette http://datakjeden.no/PartDetail.aspx...126516;c:36132

Mvh Robert.
      ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
      ~Min Cnc byggetråd #2~
      ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• RCpro
        Forhandler
        • Dec 2005
        • 293

Jepp gå til topps med en gang, da får du i allefall ikke problemer med hakking
        Tror ikke du er tjent med det andre du har oppgitt, da det mest sansynlig ikke har korrekt grafikkmotor til CAD aplikasjoner. Du kan sjekke her på hvilke kort som anbefales.
        Autodesk is a global leader in design and make technology, with expertise across architecture, engineering, construction, design, manufacturing, and entertainment.
        Emil Nilsen
        www.rcpro.no

Comment

• pleym
          • Dec 2001
          • 909

Etter min erfaring så er Autocad håpløst tregt til 3D, spesielt hvis du skal ha shaded view. Ikke har de noe grafikk å skryte av heller, men det kan ha endret seg i de senere versjonene. Det kan imidlertid være knallbra til 2D

Hvilke grafikkort som egner seg for Solidworks kan du finne her: http://www.solidworks.com/sw/support...rdtesting.html

Og hvilke grafikkort som egner seg for Autocad kan du finne her: http://www.solidworks.com/sw/support...rdtesting.html

Comment

• Pole
            • Aug 2004
            • 225

NVIDIA Quadro serien er meget gode til dak\ dap...

dog så er det en del instillinger på maskin\programmvare og skjermkort som kan være med på å øke ytelsen om de justeres korrekt... feks. skru av dybde buffer.. osv..
            Eivind Hansen
            ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• Vegabond
              • Jun 2006
              • 1921

Hmm.. ser ut som kortet skal gå bra det, men finner ikke eksakt samme kort, finner bare 8600 GT, og det høres jo ikke så mye annerledes ut !? kanskje det er gamlere da men.

Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• TheBirg
                • Jan 2004
                • 692

Cad er jo ikke så sær at man trenger grafikkort til 11000,- vel ?

Med mindre man jobber med store tunge 3D applikasjoner i jobb og lignende.
                (Da snakker jeg store projekter, konstruksjon av broer, båter skyskrapere og lignende)

Et helt normalt skjermkort i tja.... dagens marked et kort til 2-3000,- (om du virkelig skal ha et gromt kort....)
                1-2000,- klassen har også mye fint å by på.

Kanskje en slik fin råtass ?
                Ønsker dere en god dag på feltet !
                Birger Mork

Mine besittelser :
                Flygreier (Massevis)
                Heligreier (En Mini Titan)
                Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Vegabond
                  • Jun 2006
                  • 1921

Originally posted by Pole
                  NVIDIA Quadro serien er meget gode til dak\ dap...

dog så er det en del instillinger på maskin\programmvare og skjermkort som kan være med på å øke ytelsen om de justeres korrekt... feks. skru av dybde buffer.. osv..
                  Hei, og hvor gjør jeg alt dette ?

Mvh Robert.
                  ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
                  ~Min Cnc byggetråd #2~
                  ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• pleym
                    • Dec 2001
                    • 909

Det er ikke størrelsen på konstruksjonen som avgjør hvor bra grafikk kort man trenger, men jeg er forsåvidt enig i at du skal være godt over middels interessert for å investere 10 laken i et grafikkort til hobbymodellering

Comment

• RCpro
                      Forhandler
                      • Dec 2005
                      • 293

Nei Cad er ikke så sært, men krever litt.. har jobbet med dette i 17år, og har kjøpt en del kort som ikke duger selv om kanskje produsent sier det gjør det. Selv om det er til "hjemmebruk", så blir det fort irriterende å sitte å vente på at skjermen skal oppdatere seg.
                      Min anbefaling er: Sjekk hva som anbefales fra Autodesk/Solid works, og følg dette hvis du skal kjøpe nytt kort. Hvis du skal bruke det du har, så gå inn i meny til skermoppsett, og slå av alt som du ikke trenger, så fungerer det jo litt bedre.
                      Ellers så har jo etterhvert de fleste CAD programmer, rutiner som setter opp anbefalte instillinger etter hvilket kort som står i maskinen din.
                      Emil Nilsen
                      www.rcpro.no

Comment

• RCpro
                        Forhandler
                        • Dec 2005
                        • 293

Originally posted by pleym
                        Det er ikke størrelsen på konstruksjonen som avgjør hvor bra grafikk kort man trenger, men jeg er forsåvidt enig i at du skal være godt over middels interessert for å investere 10 laken i et grafikkort til hobbymodellering
                        Enig.. 10 store er ikke nødvendig, men du får ikke mye å skryte av for 1000-1500.. selv til hobbybruk, og husk at et rått "spillkort", ikke nødvendigvis er bra til CAD.
                        Emil Nilsen
                        www.rcpro.no

Comment

• Vegabond
                          • Jun 2006
                          • 1921

Originally posted by pleym
                          Skal ikke krangle med deg på det utsagne der nei

Er egentlig litt mere en middels interisert, har sittet uhorbelig mange timer for og lært meg autocad, men når man har interesser som Rc heli, data, ATV, cnc, og ellers noen andre småting.. så skjønner dere at jeg ikke tjener godt nok til alt dette
                          Så da blir litt og litt prioritert.

Men uansett, så synes jeg det er rart at de på butikken sa at jeg hadde bra nok kort, men i praksis så fungerer det forsåvidt bra nok , men veldig tungvint når jeg må vente litt for at operasjonen skal fullføres (3d View)

Prøvde og klokke skjermkortet litt bedre, ble kanskje litt bedre, men ikke slik jeg vil ha det :P

Skal kjøpe litt mere RAM i morgen, så vi får se om kanskje det blir litt hjelp i det.

Mvh Robert.
                          ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
                          ~Min Cnc byggetråd #2~
                          ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• pleym
                            • Dec 2001
                            • 909

Hvilken Autocad bruker du?

Har du samme problemene i SW?

Comment

• RCpro
                              Forhandler
                              • Dec 2005
                              • 293

Tror ikke det er RAM som er problemet for 2GB holder lenge.. Er nok skjermkortet, men RAM er jo billig i dag, og det blir jo ikke værre
                              Emil Nilsen
                              www.rcpro.no

Comment

Working...