Unconfigured Ad

Collapse

Hjemmelaget bakkantlist hvordan??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roffe_ek
    • Aug 2008
    • 254

Hjemmelaget bakkantlist hvordan??

Hei
    Jeg lurer på hvordan dere lager egne bakkantlister fra balsaflak? Kan disse skjæres skrå eks på en liten sirkelsag som kan skråstille bladet?? eller er det farlig mtp at en kan skade fingrene? jeg tenkte det kunne gå ved eks bruk av proxxon sirkelsag og " fingre" kjøpt fra micromark i usa

eks hvis man skråstiller bladet og lar de vertikale fingrene følge balsa flaket du skjærer bakkantlisten fra sin overside?? og de horisontale fingrene holder flaket inntil sagbladet??
    Noen som har prøvd noe liknende??
    Med hell? uhell?
  • Olei
    • Nov 2003
    • 139

Originally posted by roffe_ek
    Hei
    Jeg lurer på hvordan dere lager egne bakkantlister fra balsaflak? Kan disse skjæres skrå eks på en liten sirkelsag som kan skråstille bladet?? eller er det farlig mtp at en kan skade fingrene? jeg tenkte det kunne gå ved eks bruk av proxxon sirkelsag og " fingre" kjøpt fra micromark i usa

eks hvis man skråstiller bladet og lar de vertikale fingrene følge balsa flaket du skjærer bakkantlisten fra sin overside?? og de horisontale fingrene holder flaket inntil sagbladet??
    Noen som har prøvd noe liknende??
    Med hell? uhell?
    Hei.
    Dersom bakkantlista har samme bredde helt ut til vingetippen så vil det gå greit å skråstille sagbladet det antall grader som trengs og kutte lista nøyaktig etter mål (eller ørlite overmål). Dersom bakkantlista blir smalere mot vingetippen så pleier jeg å sage lista med litt overmål. deretter limer jeg den fast og bruker balsahøvel til grovtilpassing. Deretter er det sandpapir for fintilpassing. Her er det best å bruke sandpapir som du fester til en rett pussestav. Slike pussestaver med sandpapir er å få i hobbybutikker og de fungerer utmerket. Er nesten det viktigste verktøyet på hobbyrommet .

Mvh. Olav E.

Comment

Working...