Unconfigured Ad

Collapse

Byggeunderlag!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spacewalker
    • Dec 2006
    • 144

Byggeunderlag!

Er det noen som vet hvor det går an å få tak i godt underlag for bygging av flykropper og vinger.
    Jeg har til nå brukt kork, men den lokale levrandøren kan ikke skaffe lenger.
    Fly well-make my day!
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5878

Gipsplater i 12mm tykkelse. Tilpass størrelsen og legg de oppå eksisterende plate. Bruk de til overflaten til den er slitt og stykk. Kast den og legg på ny. Min har vart i 3 år fungerer bra fortsatt.

Comment

• Flygal
      • Feb 2007
      • 257

Originally posted by spacewalker
      Er det noen som vet hvor det går an å få tak i godt underlag for bygging av flykropper og vinger.
      Jeg har til nå brukt kork, men den lokale levrandøren kan ikke skaffe lenger.
      Jeg er glad i de rosa isoporplatene som Byggmakker ordner! Spørs jo litt hvor store modeller du bygger..
      Futaba 6EXA
      Futaba 10C 2,4Ghz
      Piper J3 Cub, RCV 60SP
      Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• LarsO
        • Dec 2007
        • 1273

Asfalt-plater oppå eksisterendde plate, eller er di for "løse" i fisken?

Comment

• spacewalker
          • Dec 2006
          • 144

Jeg er avhengig av at nåler vil sitte litt fast i underlaget. Slik at det holder fast det som limes sammen.
          Takk for tipsene gutter!
          Fly well-make my day!

Comment

• nixxon
            • Feb 2005
            • 478

fant denne infoen på http://www.airfieldmodels.com/inform...ng_surface.htm

Kanskje "ceiling tile" og "dry wall" er noe som finnes i byggvarehandelen hvis du får det oversatt via google søk?

nixxon

Building Surfaces
            Do not build directly on the workbench. Use a piece of ceiling tile or dry wall as a building surface. Pins can be pushed easily into both of these materials and they hold the pins fairly securely. Ceiling tile and drywall will conform to the shape of the underlying surface.

Comment

• Speedfreak
              • Jun 2006
              • 220

Originally posted by nixxon
              fant denne infoen på http://www.airfieldmodels.com/inform...ng_surface.htm

Kanskje "ceiling tile" og "dry wall" er noe som finnes i byggvarehandelen hvis du får det oversatt via google søk?

nixxon

Building Surfaces
              Do not build directly on the workbench. Use a piece of ceiling tile or dry wall as a building surface. Pins can be pushed easily into both of these materials and they hold the pins fairly securely. Ceiling tile and drywall will conform to the shape of the underlying surface.
              Drywall er vel egentlig gips?
              Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
              Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
              Futaba 12FG

Comment

• grønnskolling
                • Oct 2006
                • 355

mener begge deler er gips.

Jge har brukt en vanlig 50 mm isoporplate. Funker helt greit. Noen som har en løsning for en grei jigg?

Comment

• bjeff
                  • Jul 2007
                  • 2010

Tallerkenunderlag av kork fra Ikea er perfekt.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

Comment

• bad scientist
                    • Oct 2006
                    • 1506

Jeg bruker 6 mm depron. Helt genialt..Hvis du blir lei av prosjektet, så kan du bygge ett nytt av undelaget
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

Comment

• spacewalker
                      • Dec 2006
                      • 144

Det var en fin vri. Kanskje jeg må begynne med depronfly også. Bare for å benytte litt slitte underlag! Nei, jeg får vel holde meg til det jeg liker best, balsa og finèr.
                      Fly well-make my day!

Comment

Working...