Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tråden om det store flyet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peis på Knuter'n - du er snart i mål (?)

    Vil få takke alle for de hyggelige kommentarene og oppmuntringene. Det hjelper å få positiv feedback
    Og som sagt, om noen mener jeg gjør noe "feil", så si ifra, så vil jeg vurdere valgene å gjøre det beste av situasjonen, slik at alt blir sterkt og trygt.

    [/QUOTE]

    Janteloven er til å bekjempes men gjelder desverre fremdeles...Bare stå på du..!!!
    Trenger du musikk til freestyle e.l. så bare si ifra. Denne kan du få spesialdesignet
    deg og din modell. GRATIS! (ferdig som studio mp3 - 320kpbs) eller wav mfl...) i disco - trance e.l.
    levert på email og dobbel brent CD. Med vokal eller uten. Lager masse musikk også..så det er ikke noe
    problem...bare si hvor mange minutt du trenger. Med eller uten samplet vokal. Normalt er 2,5 min. -
    3,0 min. - 3,5 min. (anbefaler noe med trøkk i.) Ref. produsert musikk for: TV2 - TVN - TV3 - DWT -
    Sjøstjerner (Color Line) - Idol - Ta Sjansen - pluss laget musikk (singback) til flere talentkonkurranser m.fl.

    Med hilsen
    Raptor / Rolv Leirro
    Last edited by Raptor; 19-02-10, 14:41.
    Mvh.
    Rolv Leirro

    Comment


    • musikk kan da jeg også være behjelpelig med, da jeg driver eget studio og er produsent av elektronisk musikk

      Comment


      • Originally posted by Eagle View Post
        Burde få grei effekt med disse, en bekjent i USA har fått så mye som 500 omd/min mer med samme piper på samme motor, og det høres bra ut. Det gjenstår å se.
        Jupp, piper fungerer faktisk meget bra på bensinmotorer Mange år siden jeg orka jobben med tuned-piper på glowmotorene, men det funka jo merkbart. Men mye installsjon når vingene skulle av og på, og griseri.
        Mine første forsøk med piper på bensinmotor har vært så positive at det blir mye mer brukt av meg framover i alle fall Noen pinglyder, men mye kan fjernes med en kort slangebit på utblåsen.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • Mht musikk, å er det jo mye bra som passer, i forskjellige sjangere, men er vel enig i at noe med "trøkk" i passer best til 3D. Trance nevnes. Mange blir skeptiske bare de hører ordet, og tenker kun "dunk-dunk", men trance spenner over et langt større område enn som så, selvom det ikke høres slik ut for mange. Skinner vel litt igjennom at denne sjangeren er noe som ligger meg nær, slik mange andre sjangere også gjør.

          Trance er så forskjellig, man har vocaltrance, dreamtrance, melodytrance, progressiv m.fl. For mine ører er det EN kar som troner øverst og i ensom majestet. Han brøt igjennom for alvor i '99, og er vel antakelig den eneste DJ som noengang har truffet meg helt og holdent, og for folk som følger med litt på dette, burde ikke navnet Armin Van Buuren lyde ukjent. Han har en unik evne til både å produsere egne låter og (re)mikse andres, og det er ikke uten grunn at han er den eneste DJ i verden som 2 ganger har hanket inn bransjeprisen som verdens beste DJ. Har også eget plateselskap og et radioprogram som har holdt på i 9 år når vi skriver april i år. Kan snakke i evigheter om dette, så jeg skal bare runde av med å si at verket hans anbefales og bør sjekkes dersom det er den type musikk man ønsker å ha med i program eller som bakgrunnsmusikk på filmer. Om man lurer på hvor få tak i musikken hans, ta gjerne kontakt, så skal jeg tipse i riktig retning.

          Sorry for O.T, men jeg MÅTTE bare
          Med vennlig hilsen
          Asbjørn Kristiansen, Ski
          -------------------
          Teori er når man skjønner alt,
          men ingenting fungerer som det skal..

          Praksis er når alt fungerer som det skal,
          men ingen skjønner hvorfor..

          Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
          ingenting fungerer som det skal,
          og ingen skjønner hvorfor..
          ------------------------------
          http://www.f-16.net/

          http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

          Comment


          • Vel, jeg liker all slags musikk, spesielt gitar basert rock, men idag satt jeg og surfa på Spotify og fikk mange flashbacks da jeg plutselig kom på å søke etter Poison med The Prodigy. Den er det trøkk i. Minner meg om ute på by'n i gamle dager.
            Skal faktisk representere Norge under Nordisk Imac i Sverige til sommeren, skal fly Freestyle, så om noen føler seg kallet til å sette sammen litt snacks for 4 minutters flyving, så er det bare å kjøre på. For de som har sett litt videoer av sånn flyving så er det litt blanda musikk med litt takt skifte, rask techno, seig rock, symfoni, og diverse. Tar dere utfordringen?
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • Jeg tar utfordringen...

              Originally posted by Eagle View Post
              Vel, jeg liker all slags musikk, spesielt gitar basert rock, men idag satt jeg og surfa på Spotify og fikk mange flashbacks da jeg plutselig kom på å søke etter Poison med The Prodigy. Den er det trøkk i. Minner meg om ute på by'n i gamle dager.
              Skal faktisk representere Norge under Nordisk Imac i Sverige til sommeren, skal fly Freestyle, så om noen føler seg kallet til å sette sammen litt snacks for 4 minutters flyving, så er det bare å kjøre på. For de som har sett litt videoer av sånn flyving så er det litt blanda musikk med litt takt skifte, rask techno, seig rock, symfoni, og diverse. Tar dere utfordringen?
              Har sittet og eksperimentert litt på synth og er langt på vei.. Kan lage 3-4 utkast.. Den ene (utkast) er vel den jeg brenner litt for og jeg kallte den omgående "Guitar Inferno".
              Den har godt "trøkk" og tempo relatert slik jeg ser din modell foran meg.

              Armin Van Buuren (Holland) (mye bra) kjenner jeg godt til men husk at skal musikk presenteres fra allerede kjent utgitte låtmateriale så er lovverket allerede innunder TONO/KODA/KOPINOR m.fl.. meget strengt og det koster å fremføre dette i demo, representasjonssammenheng osv.. Lovmessig må en betale for X antall fremføringer. Er det vokal med så er det ett bidrag for verket og ett for vokalen..(Kjempekomplisert dette)
              De fleste driter i dette men en dag en ivrig representant fra etatene er tilstede så kan helv. være i gang. Oftest tar de fleste sjansen og det går bra. Derimot velger du noe ferdig så anbefaler jeg også Yngwie Malmsteen (blues rock) Vanvittig gitarist fra Sverige, men er emigrert til USA. Den han presterer i låta "Red House" (gammel Jimi Henrix) er bare å ta av seg hatten for men, men freestyle kan være så mangt. Jeg ser foran meg hele seansen - det er bare hva du liker. En annen ting er at låta må en kunne i hodet 100% skal det bli vellykket. (ser også for meg Futaba radio som har mulighet for propp i øret og mp3 avspilling for trening etc.

              En midre modell må ha masse tempo - en større modell flyr mer majestetisk og trenger ikke så mye tempo men selvsagt endel harmoniske vendinger og temposkifte. Allt passer derav ikke. Send meg en PM vedrørende postadressen din så sender jeg noen demoer på CD i max kvalitet. Evt. tilbakemelding på forandringer..Låtmaterialet får du selvsagt disponere som du vil til eget bruk. Bare morro det her!!!

              NB: Musikk er jeg stort sett altetende på. Alt fra: techno - dance - house - rock - blues til klassisk..mm.

              Mvh.
              Rolv Leirro
              Last edited by Raptor; 25-02-10, 20:26.
              Mvh.
              Rolv Leirro

              Comment


              • Aldri vært begeistret for grønn...men

                Originally posted by Eagle View Post
                En liten update.

                Driver og småpusser på panser, og dette er nå nesten ferdig. Ikveld fikk jeg laget malen av vingeprofilen, slik at jeg nå kan plassere denne der vingen skal være og så lime inn 1.5mm balsa rundt denne og dermed lage "slissen" som vingen skal inn i. Dette skal jeg begynne på i morgen, og da skal jeg også legge ut bilder av den prosessen. Grunnen til at det ikke har blitt noen bilder nå i det siste er fordi det egentlig ikke har skjedd noe særlig innen bygging, kun kosmetikk i form av pussing og sparkling.

                Har også regnet ut at jeg trenger ca 50 stk 4mm balsa flak for å kunne lage vingespantene. Disse får jeg tilsendt asap, og en viss herr Leikvold har sagt seg villig til å skjære ut stabbene i isopor, dette forenkler mye og korter inn arbeidstiden min. Da trenger jeg kun bygge vingene og siderorert. Når jeg nå får balsaflakene, kontakter jeg laser mannen, og avtaler tid og sted og får skjært vingene. All grunn betrekning er bestillt og er på vei. Om alt går som jeg vil, er det ikke umulig at denne modellen blir å se på Fagernes Flyshow, men jeg lover ingenting

                Jeg tar ikke sjangsen på å stresse mot slutten, for så å gjøre noe dumt som igjen går utover sikkerheten.
                Fant noen pent brukte KS 1090 piper på Swapshoppen på FG, og disse er også på vei. En Seiko og 4 Hitecer blir bestillt den 20 februar. (Lønn)

                Ang betrekningen, så blir det skjemaet jeg nå har bestemt meg for å bruke, sinnsykt detaljert. Frykter at dette vil ta lang tid, og det er muligens dette som kommer til å evnt forhindre en flytur på Fagernes.

                Her er et bilde av skjemaet, på en helt annet fly, men jeg tror det kan bli tøfft på en såpass stor Yak.

                Jeg har aldri vært begeistret for grønn...men nå gjør jeg helomvending..I allfall i den settingen der med de andre farve kompinasjoner så må det bli Rock'n Roll
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment


                • Nå har det vært lite aktivitet på modellen en stund, grunnet "andre" ting.
                  Men jeg har kommet godt i gang med cowlingen, og skal legge ut noen bilder av den i kveld.

                  I tillegg vil jeg få si at Emil Nilsen hos RcPro, nå sponser dette prosjektet, noe jeg er veldig takknemlig for. Han har nå sendt meg lim og balsa, så da kan jeg fortsette med den siste vingeslissen også. Så nå blir det litt aktivitet på hobbyrommet.

                  Jeg har også fått tilsendt bensin tanker av en kjempehyggelig kar her på forumet, han må gjerne gi seg til kjenne, for jeg finner ikke pm'ene fra ham lenger. Uansett, tusen takk skal du ha

                  Så da legger jeg ut flere bilder ikveld
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • Det er bare å ta av seg hatten!

                    Fytti rakkærn for et fly, er utrolig spennande å følge med. legg ut masse bilder, mer en du egentlig trenger, det gjør det hele mye mere spenande. Inponerande byggværk, det er bare å ta av seg hatten for

                    Comment


                    • Takk for det.

                      Jeg får ikke kontakt mellom pc og kamera, det er noe dritt med pc'n min,men jobber med saken nå. Bilder kommer, og vingene har oxo kommet på bordet, iallefall inni hodet
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • Da er ting oppe og går igjen, og her er noen bilder av cowlingen, så langt. I stedet for å bruke balsaflak, vil jeg gjøre et forsøk med 3mm depron, som veier bortimot ingenting.
                        Utfordringen blir å få limet den fast i treverket, men det ser ut til at det sitter godt. Har brukt Hvitlim Bostik, denne tørker på noen få timer.

                        Når jeg nå etterhvert har fått limt alle fugene, så skal jeg begynne på selve konen, denne vil jeg brøve å frese av laminert sandwich. Men det rekker jeg ikke å begynne på før etter 17 Mai, da kommer jeg hjem fra Joe Nall. Jeg reiser over dammen på søndag

                        Her er noen bilder
                        Attached Files
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • Ja hva skal man si.............
                          God tur. lucky fat man!

                          Comment


                          • Er IKKE misunnelig i heletatt....... Men ha en utrolig god tur Håper på masse bilder og video..
                            Ronny Andreassen
                            Sunndal/Vinnu
                            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                            3DHs 33" EPP
                            JR 9303 2,4

                            Comment


                            • Hei, skjer det noe mer på Ultimaten for tida?

                              Comment


                              • Neida. her skjer det lite
                                Blomsterpiken ute i enga i dag.

                                Jeg gjør hvertfall noe jeg da, selv om det ikke er mye jeg klarer
                                Bytter farge på noen blå striper til svart.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X