Unconfigured Ad

Collapse

Tegninger til flyvende vinge?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Modellfly-dude
    • Oct 2007
    • 6

Tegninger til flyvende vinge?

Er det noen som vet om tegninger til flyvende vinge som likner på Zagi Typhoon 430?

Takker for svar
    Multiplex Easyglider m/børsteløst oppsett

Multiplex Parkmaster 3D

TWM Mach 1 m/OS 55ax

Futaba 7c FASST
  • jeeeeeeright
    • Mar 2008
    • 1052

Er ikke helt sikker på hva som skiller akkurat den zagien fra andre vinger, men her er et par sider som gir bort tegninger:

Selv holder jeg på å bygge en edf-variant av "Giant Delta" fra Carzyherb
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Modellfly-dude
      • Oct 2007
      • 6

Originally posted by jeeeeeeright
      Er ikke helt sikker på hva som skiller akkurat den zagien fra andre vinger, men her er et par sider som gir bort tegninger:

Selv holder jeg på å bygge en edf-variant av "Giant Delta" fra Carzyherb
      Takk. Men lurer litt på hva slags materialer og slikt det blir brukt i slike vinger. (Om det funker å bygge i kun isopor?)

Multiplex Parkmaster 3D

TWM Mach 1 m/OS 55ax

Futaba 7c FASST

Comment

• grønnskolling
        • Oct 2006
        • 355

Her en tegning også. Det eneste du trenger av byggemateriale er et flak 3mm depron (kjøpt på Megaflis), litt isopor, en list/carbonrør og teip. Har bygget en, men ikke fått prøvd den noe særlig. Ligger i kjellern i påvente av bedre vær og flyferdigheter.........

Comment

• Modellfly-dude
          • Oct 2007
          • 6

Originally posted by grønnskolling
          Her en tegning også. Det eneste du trenger av byggemateriale er et flak 3mm depron (kjøpt på Megaflis), litt isopor, en list/carbonrør og teip. Har bygget en, men ikke fått prøvd den noe særlig. Ligger i kjellern i påvente av bedre vær og flyferdigheter.........

http://home1.gte.net/texhills/index.html
          Ser bra ut det. Tror jeg satser på en slik.

Du sier at jeg burde bruke et depronflak, men åssen er det med å få til vingeprofil når den kun er 3mm tykk. Er kanskje et dumt spørsmål men jeg har lite eller ingen byggerfaring

Multiplex Parkmaster 3D

TWM Mach 1 m/OS 55ax

Futaba 7c FASST

Comment

• grønnskolling
            • Oct 2006
            • 355

Erfaring hva er det......., det får man av å prøve og feile. Jeg kan alt om det og er rimelig grønn. Bare prøv

Depron bøyer du forsiktig med å varme den litt, og bøy litt av gangen!!! Ikke for mye, det er fort gjort å smelte den. jeg hadde et par forsøk, så gikk det ganske greit. Bruk ikke vanlig kontaktlim, det tåler ikke depron. Har brukt Epoxy og det funker greit.

Brukte glassfiberteip, men den ble nok litt tyngre enn nødvendig. Pakketeip er nok bedre, men ikke så solid.

Bare spør i vei hvis det er noe du lurer på!

Comment

• grønnskolling
              • Oct 2006
              • 355

glemte jo å si noe om vingeprofil og hvordan den blir laget. Hvis du ser på tegningene skal det ligge en isoporbit i lengde retningen. profilen kommer når du bøyer depronen over denne og limer den likt i bakkant. Godt forklart........

Følger du beskrivelsen på nettsiden, så er den ganske forklarende.

Comment

• Modellfly-dude
                • Oct 2007
                • 6

Originally posted by grønnskolling
                glemte jo å si noe om vingeprofil og hvordan den blir laget. Hvis du ser på tegningene skal det ligge en isoporbit i lengde retningen. profilen kommer når du bøyer depronen over denne og limer den likt i bakkant. Godt forklart........

Følger du beskrivelsen på nettsiden, så er den ganske forklarende.
                Ok. Tusen takk for hjelpen

Multiplex Parkmaster 3D

TWM Mach 1 m/OS 55ax

Futaba 7c FASST

Comment

• Edvin
                  • Nov 2005
                  • 134

Deltavinge

Hei.
                  Har selv bygd denne:

Her finner du nyheter, artikler og alt du trenger for modellflyging – skrevet av og for modellflygere.

Den er utrolig leken og gøy å fly. i tilleg er den lett å bygge og tåler mye.
                  den er verdt å prøve. og billig å lage.
                  Edvin
                  ------
                  http://home.no.net/hansenmh

Comment

Working...