heihei! har hatt ganske mange fly nå... men aldri noe depron eller innendørs greier. tenkte det hadde vært fint om noen her viste om noen fine byggeteknikker når man bygger depron-fly? har nemlig lyst til og bygge fra bunn av, altså fra tegninger. noen som veit on noen gode 3D-fly tegninger?
Unconfigured Ad
Collapse
første depron 3D-fly
Collapse
X
-
første depron 3D-fly
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allTags: None -
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=390003 Denne flyr bra! Bruker firewall istedenfor pinne til motorfestet. Dessuten lønner det seg å sette på en ekstra karbonstang i kroppen.Anders Eiebakke90078513 -
takker
takker for dentror det blit den og jeg. noen som veit om noe passelig oppsett til denne? (det kan godt komme fra verdens største land, nemlig utlandet:P)
jeg har ett 11.1 V 1500 mah og ett på 11.1 V 1300 mah batterier, kan disse brukes da?Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allComment
-
Kjøpte meg en Ikarus Pitts for å fly innendørs i vinter. Det er egenlig ikke mitt første depron fly, men jeg håper dette varer lenger enn mitt første.
den har et vingespenn på 68 cm, og er ganske "kompakt"
Flyvekten er på 172 gram, så den hoovrer på litt over halv gass.
Alt utstyret kjøpte jeg fra Hobbycity.com
Motor: HexTronic 1700kv Micro Brushless Outrunner (16g) med prop. GWS-EP 8x4
Batteri er Zippy 500 mah 2cell LiPo (34 gram)
Mottaker: Corona Synthesized Receiver 4Ch. (4 gram)
Servo'r: 3x Power HD Servo (4.4gram)
ECC TURNIGY Plush 10amp (9gram)
jeg har testet den både ute og inne og er fornøyd med denComment
-
takker for den ogdet var jo mindre en den nastyen, så nastyen er vel bedre og fly utendørs, men siden pittsen er mindre så kan jeg jo fly den inne i mindre rom ol. så er litt i tvil om hvem av de jeg skal ta:P har også sett litt på Blade på www.elefun.no noen som har prøvd den? veit den er av epp så den tåler jo også en god del mer:P
Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allComment
-
Rune Gjelsnes
Vikersund
92624841Comment
-
Kjenner en som har den Blade EPP, å hvis du ikke stiver av godt nok kroppen bakover på den så roller den av seg selv når du gir gass på den. Epp er egentlig litt for mykt til slike fly men hvis du ofrer litt vekt å legger på noen balse trekant lister å kanskje litt carbon så er den helt ok.Thomas RongveComment
-
da blir det nok ikke den... men så litt på nettet og fant denne: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=599023 går det ann og lage denne i depron isteden for EPP?Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allComment
-
på 1000 mah, jeg er fornøyd med Vislero, 20 c. Litt av ideen med flyet er jo at det skal være så lett som mulig, særlig til innendørsbruk.Anders Eiebakke90078513Comment
-
når jeg så motorstr. så lurer jeg litt... kan jeg bruke e axi 2820/10?Joakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allComment
-
Depron - Nasty
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=390003 Denne flyr bra! Bruker firewall istedenfor pinne til motorfestet. Dessuten lønner det seg å sette på en ekstra karbonstang i kroppen.
Mvh MonkeyThunder Tiger 50 Titan
Align T-rex 450 SE V2
Spectrum DX7Comment
-
Er det ingen hjelp å få av flyfolket?
Hvilken motor, esc, propell og servoer vil dere anbefale å putte inn i et Depronfly som dette? Jeg handler en del hos http://www.hobbycity.com så det hadde vært fint om noen kunne fortalt hva jeg burde handle av utstyr der. Helt ny når det gjelder fly...
Mvh Monkey
Mvh MonkeyThunder Tiger 50 Titan
Align T-rex 450 SE V2
Spectrum DX7Comment
-
Hvilken motor ...
Det som bestemmer kva motor du bør velge er total vekt på flyet.
Det er derfor ikkje så enkelt å gje noko godt svar då vekta er
avhengig av kva du vel av utstyr servoar og batteri.
Eg set opp eit regneark med vekter for kvar gong eg planlegg
eit nytt fly. Det som eg forstår er vanleg er å velge 2S LiPo
batteri og litt stor propell for innendørs flyging. For utendørs
3S og mindre propell.
Kjøpte nettopp ein Turnigy 2204 som hjå RCglede med eit
2S 460mah Rhino LiPo, som eg har testa med ein 8x3.8 SF
propell ser ut til å fungere på mitt 190g Gloster Gladiator
profil fly med 700mm vingespenn. Hadde håpt på å få det
lettare men måtte stive av og forsterke og då "fauk" vekta
opp +20g ... sukk.
Så det er ikkje enkelt å velge rett motor batteri ESC kombinasjon
det blir lett for tungt eller for svakt. Har gjort mange tabber men
det eg har funne ut som fungere er å velge motor, batteri, propell
og ESC først. Kan med fordel prøvekøyrast i "benk". Eg laga ein av
tekno Lego. Motoren blir då montert i benk med propell ned, heile
greia plasseres oppå ei elektronisk kjøkkenvekt (hugs å feste godt)
eg brukar kraftig ventilasjon fibertape. Når vekta slås på kompenserer
den for vekta av benk så når motoren går for fullt så kan ein ganske
nøyaktig lese av thrust og med Wattsup måle strømtrekk og volt.
Når ein så kjenner thrust krafta så er det "berre" å velge ein modell
som forhåpentleg blir lettare en den ... Eg enda opp med å tegne
fly sjølv ... dei første vart tunge men veldig sterke så om mine
pilot ferdigheiter ikkje var heilt på topp så gjorde det ikkje noko.
Har flydd tvers igjennom "lett" buskas utan at flyet vart skada ...
ikkje mange Depron modellar som gjer det. Trikset er å forsterke
framkant av vinge. Kan med fordel kombinerast med avstivning
av vinge, stikkord karbon 3x0,5mm + kraftig tape = stiv og sterk
vinge. Ver forsiktig med tape det blir fort for tungt.
Som lim brukar eg mest UHU por. Der det må noko sterkare til
eller er dårleg fuge, smelte lim (Europris). Epoxy og lynlim har eg
kutta ut då dei er dyre og dårlege på skummplast. Tape for å
feste karbon lister då får ein spreid kreftene utover.
Odd H.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment