Unconfigured Ad

Collapse

første depron 3D-fly

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opa
    • Jan 2007
    • 717

    #1

    første depron 3D-fly

    heihei! har hatt ganske mange fly nå... men aldri noe depron eller innendørs greier. tenkte det hadde vært fint om noen her viste om noen fine byggeteknikker når man bygger depron-fly? har nemlig lyst til og bygge fra bunn av, altså fra tegninger. noen som veit on noen gode 3D-fly tegninger?
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

    #2
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=390003 Denne flyr bra! Bruker firewall istedenfor pinne til motorfestet. Dessuten lønner det seg å sette på en ekstra karbonstang i kroppen.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment

    • opa
      • Jan 2007
      • 717

      #3
      takker

      takker for den tror det blit den og jeg. noen som veit om noe passelig oppsett til denne? (det kan godt komme fra verdens største land, nemlig utlandet:P)
      jeg har ett 11.1 V 1500 mah og ett på 11.1 V 1300 mah batterier, kan disse brukes da?
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

      Comment

      • peppern75
        • Jun 2006
        • 671

        #4
        Kjøpte meg en Ikarus Pitts for å fly innendørs i vinter. Det er egenlig ikke mitt første depron fly, men jeg håper dette varer lenger enn mitt første.
        den har et vingespenn på 68 cm, og er ganske "kompakt"
        Flyvekten er på 172 gram, så den hoovrer på litt over halv gass.
        Alt utstyret kjøpte jeg fra Hobbycity.com
        Motor: HexTronic 1700kv Micro Brushless Outrunner (16g) med prop. GWS-EP 8x4
        Batteri er Zippy 500 mah 2cell LiPo (34 gram)
        Mottaker: Corona Synthesized Receiver 4Ch. (4 gram)
        Servo'r: 3x Power HD Servo (4.4gram)
        ECC TURNIGY Plush 10amp (9gram)
        jeg har testet den både ute og inne og er fornøyd med den
        Attached Files
        Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

        Per Nilsen
        Spikkestad

        Comment

        • opa
          • Jan 2007
          • 717

          #5
          takker for den og det var jo mindre en den nastyen, så nastyen er vel bedre og fly utendørs, men siden pittsen er mindre så kan jeg jo fly den inne i mindre rom ol. så er litt i tvil om hvem av de jeg skal ta:P har også sett litt på Blade på www.elefun.no noen som har prøvd den? veit den er av epp så den tåler jo også en god del mer:P
          Joakim L. T. 94-Modell
          ---------------------------------------------------
          Aeroworks - Extra 300
          Extreme Flight - Yak 54E Profile
          Crrc-Pro GF26I
          EG - Yak 54 26cc
          Kyosho - Edge 540 .50
          C Goldberg - Cub med flottører
          OMP - Katana V2

          those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

          Comment

          • RGJ
            • Jul 2004
            • 922

            #6
            se her



            her er det masse rart...du kan laste ned tegninger
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment

            • Lille_Thomas
              • Sep 2008
              • 364

              #7
              Kjenner en som har den Blade EPP, å hvis du ikke stiver av godt nok kroppen bakover på den så roller den av seg selv når du gir gass på den. Epp er egentlig litt for mykt til slike fly men hvis du ofrer litt vekt å legger på noen balse trekant lister å kanskje litt carbon så er den helt ok.
              Thomas Rongve

              Comment

              • opa
                • Jan 2007
                • 717

                #8
                da blir det nok ikke den... men så litt på nettet og fant denne: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=599023 går det ann og lage denne i depron isteden for EPP?
                Joakim L. T. 94-Modell
                ---------------------------------------------------
                Aeroworks - Extra 300
                Extreme Flight - Yak 54E Profile
                Crrc-Pro GF26I
                EG - Yak 54 26cc
                Kyosho - Edge 540 .50
                C Goldberg - Cub med flottører
                OMP - Katana V2

                those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                Comment

                • bjeff
                  • Jul 2007
                  • 2010

                  #9
                  Originally posted by opa
                  takker for den tror det blit den og jeg. noen som veit om noe passelig oppsett til denne? (det kan godt komme fra verdens største land, nemlig utlandet:P)
                  jeg har ett 11.1 V 1500 mah og ett på 11.1 V 1300 mah batterier, kan disse brukes da?
                  Jeg bruker en Pulso KA 20-20L (motor) og Pulso DL22A regulator. Foretrekker batterier
                  på 1000 mah, jeg er fornøyd med Vislero, 20 c. Litt av ideen med flyet er jo at det skal være så lett som mulig, særlig til innendørsbruk.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment

                  • opa
                    • Jan 2007
                    • 717

                    #10
                    når jeg så motorstr. så lurer jeg litt... kan jeg bruke e axi 2820/10?
                    Joakim L. T. 94-Modell
                    ---------------------------------------------------
                    Aeroworks - Extra 300
                    Extreme Flight - Yak 54E Profile
                    Crrc-Pro GF26I
                    EG - Yak 54 26cc
                    Kyosho - Edge 540 .50
                    C Goldberg - Cub med flottører
                    OMP - Katana V2

                    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                    Comment

                    • Monkey
                      • Dec 2007
                      • 112

                      #11
                      Depron - Nasty

                      Originally posted by bjeff
                      http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=390003 Denne flyr bra! Bruker firewall istedenfor pinne til motorfestet. Dessuten lønner det seg å sette på en ekstra karbonstang i kroppen.
                      Hvilken motor, esc, propell og servoer vil dere anbefale å putte inn i et Depronfly som dette? Jeg handler en del hos http://www.hobbycity.com så det hadde vært fint om noen kunne fortalt hva jeg burde handle av utstyr der. Helt ny når det gjelder fly...

                      Mvh Monkey
                      Thunder Tiger 50 Titan
                      Align T-rex 450 SE V2
                      Spectrum DX7

                      Comment

                      • Monkey
                        • Dec 2007
                        • 112

                        #12
                        Er det ingen hjelp å få av flyfolket?

                        Originally posted by Monkey
                        Hvilken motor, esc, propell og servoer vil dere anbefale å putte inn i et Depronfly som dette? Jeg handler en del hos http://www.hobbycity.com så det hadde vært fint om noen kunne fortalt hva jeg burde handle av utstyr der. Helt ny når det gjelder fly...

                        Mvh Monkey
                        God jul

                        Mvh Monkey
                        Thunder Tiger 50 Titan
                        Align T-rex 450 SE V2
                        Spectrum DX7

                        Comment

                        • Ofly61
                          • Apr 2008
                          • 785

                          #13
                          Hvilken motor ...

                          Originally posted by Monkey
                          God jul

                          Mvh Monkey
                          Det som bestemmer kva motor du bør velge er total vekt på flyet.
                          Det er derfor ikkje så enkelt å gje noko godt svar då vekta er
                          avhengig av kva du vel av utstyr servoar og batteri.

                          Eg set opp eit regneark med vekter for kvar gong eg planlegg
                          eit nytt fly. Det som eg forstår er vanleg er å velge 2S LiPo
                          batteri og litt stor propell for innendørs flyging. For utendørs
                          3S og mindre propell.

                          Kjøpte nettopp ein Turnigy 2204 som hjå RCglede med eit
                          2S 460mah Rhino LiPo, som eg har testa med ein 8x3.8 SF
                          propell ser ut til å fungere på mitt 190g Gloster Gladiator
                          profil fly med 700mm vingespenn. Hadde håpt på å få det
                          lettare men måtte stive av og forsterke og då "fauk" vekta
                          opp +20g ... sukk.

                          Så det er ikkje enkelt å velge rett motor batteri ESC kombinasjon
                          det blir lett for tungt eller for svakt. Har gjort mange tabber men
                          det eg har funne ut som fungere er å velge motor, batteri, propell
                          og ESC først. Kan med fordel prøvekøyrast i "benk". Eg laga ein av
                          tekno Lego. Motoren blir då montert i benk med propell ned, heile
                          greia plasseres oppå ei elektronisk kjøkkenvekt (hugs å feste godt)
                          eg brukar kraftig ventilasjon fibertape. Når vekta slås på kompenserer
                          den for vekta av benk så når motoren går for fullt så kan ein ganske
                          nøyaktig lese av thrust og med Wattsup måle strømtrekk og volt.

                          Når ein så kjenner thrust krafta så er det "berre" å velge ein modell
                          som forhåpentleg blir lettare en den ... Eg enda opp med å tegne
                          fly sjølv ... dei første vart tunge men veldig sterke så om mine
                          pilot ferdigheiter ikkje var heilt på topp så gjorde det ikkje noko.

                          Har flydd tvers igjennom "lett" buskas utan at flyet vart skada ...
                          ikkje mange Depron modellar som gjer det. Trikset er å forsterke
                          framkant av vinge. Kan med fordel kombinerast med avstivning
                          av vinge, stikkord karbon 3x0,5mm + kraftig tape = stiv og sterk
                          vinge. Ver forsiktig med tape det blir fort for tungt.

                          Som lim brukar eg mest UHU por. Der det må noko sterkare til
                          eller er dårleg fuge, smelte lim (Europris). Epoxy og lynlim har eg
                          kutta ut då dei er dyre og dårlege på skummplast. Tape for å
                          feste karbon lister då får ein spreid kreftene utover.

                          Odd H.

                          Comment

                          Working...