Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva mener dere om proposjonene på dette flyet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva mener dere om proposjonene på dette flyet

    Hei,
    Har sittet og tegna opp litt etter at jeg har kutta. (legg merke til, kutta så tegna )
    Hva synest dere om vingen? tror dere den blir litt i tynneste laget i forhold til resten?
    Vingen er plasert 25% av total lengde av stabben, samt på 25% av vinge lengden, noe sier meg at det er der jeg skal begynne.
    Attached Files

  • #2
    Er dette noe som skal gå styggfort? Hvis ikke synes jeg vingene så rett å slett underdimensjonerte ut i alle retninger...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      den er i alle fall ikke for kort, for den er ca 2 meter lang, kroppen er litt under 2 meter lang, men det er mest bredden jeg er ute etter. for der har jeg rett og slett ikke peil.

      Comment


      • #4
        Originally posted by jeeeeeeright View Post
        Er dette noe som skal gå styggfort? Hvis ikke synes jeg vingene så rett å slett underdimensjonerte ut i alle retninger...
        Enig.
        Og hvis den skal gå styggfort, šå trenger du myyye mindre balanseror.
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment


        • #5
          skal ikke gå så fort. helst saktest muligt og etter propellen :P var dette bedre da kansje?
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Jeg ville hatt minst like stort vingespann som lengden på flyet, altså enda litt til
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #7
              Hva med å måle litt dimensjoner og forholdstall på et eksisterende fly av tilsvarende type som du ønsker deg. Jeg er rimelig sikker på at du trenger mer areal på både stab, vinge og finne for å oppnå det du ønsker deg.

              Jarle
              It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

              Comment


              • #8
                jeg har målt ut i fra det jeg har hatt mulighet til. og å måle bredden har jeg ikke kunnet gjort, men ut ifra bilder og tidligere erfaringer så tror jeg ikke jeg er så altfor langt unna det jeg ønsker no, hvis dere ser på den nyeste tegningen. Alt i pdf tegninger er basert på ekte størelse, altså, 2x2 meter. Fusen er 100mm tykk, grunnet isoporen er 100mm tykk, det har jeg ikke tenkt å gjøre noe med. finnen og staben er rundt 600mm lange, noe som skal være ok på et 3d fly.
                Grunnen til at fuselagen er litt kortere er pga att finnen er forholdsvis ganske lang. derfor vil den bli over 2000mm lang når modellen er ferdig stillt.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jarle View Post
                  Hva med å måle litt dimensjoner og forholdstall på et eksisterende fly av tilsvarende type som du ønsker deg. Jeg er rimelig sikker på at du trenger mer areal på både stab, vinge og finne for å oppnå det du ønsker deg.

                  Jarle
                  Etter hva jeg husker fra en tidligere tråd, er dette meningen å bli en f3a/pattern fly, og da syntes jeg Balanserorene ser utrolig store ut. (mer til et 3d-fly)
                  Har noen tegninger av et noe tilsvarende fly du kan måle ut ifra.... (dette er en del mindre, men kan måle proposisjoner fra denne ca.....)

                  Tegningene er hentet fra: Page Redirection

                  Har selv tenkt å gjøre noe tilsvarende, så du får være flink til å dele erfaringene med oss andre....
                  Attached Files
                  Edvin
                  ------
                  http://home.no.net/hansenmh

                  Comment


                  • #10
                    heisann, det skal ikke bli noe pattern fly dette her, jeg driver med et til prosjekt som skal bli pattern, men når jeg skar ut vingene så blei det plasert et feil mål en plass, slik at det blei litt smalere enn ventet, derfor bruker jeg vingen her til 3D siden jeg driver med det også. planen er å kutte av vingen litt (vingen er 310mm på det tykkeste) ca 20-40mm, dermed kan jeg lage balanseror av laminert 6mm depron dvs 2 lag, jeg laminerer med westsystem epoxy og dermed håper jeg at det blir stivt nok uten ekstra forsterknginer. Da vil vingen være ca 450 på det tykkeste, og 410mm på vinge tuppene, ca 100 og 150 mm bredere en tegningen viser.
                    men jeg har nok innsett at den første tegningen jeg viste ikke kan brukes til annent en stor fart, noe jeg ikke ønsker.

                    Edvin: jeg er ute etter å lage en moderne f3a maskin, men jeg har ikke hatt noe hell i å finne en tegning med mål.

                    Men for å gjøre det klart så er det 3D maskin jeg snakker om i denne tråden. om dere vil se en mål satt skisse av kroppen så kan jeg hive det opp også.

                    Comment


                    • #11
                      her har jeg mål satt litt, kansje det hjelper, fikk ikke endre farger, autocaden roter litt i dag.
                      håper dere ser selv om alt er grønt.
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...
                      X