Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fling-Wing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fling-Wing

    Jeg bygget dette lille og lett bisarre flyet etter en tegning av Nigel Hawes (RCM&E, september 200 ifjor, men hadde maiden først igår i duskregn og relativt frisk vind.

    På tross av kraftig overvekt – 480 gram mot anbefalt 368 gram – fløy det bedre enn fryktet (betyr at det tross alt fløy) med en kraftigere motor enn anbefalt, men oj som det flikket og hadde seg. Uten tvil det vanskeligste flyet jeg har vært borte i.

    Uansett et artig fly som jeg håper å få temmet noenlunde, ser artig ut i lufta!

    Forøvrig har RCM&E (fås i Narvesen-kiosker med bra utvalg) alltid en eller to tegninger i bladet, mange av dem er til lett-bygde balsamodeller slik som dette flyet.
    Attached Files
    Last edited by bjeff; 01-09-09, 10:46.
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Pent!

    Har tegnigene fra bladet liggende, og har vurdert å bygge det noen ganger, men sommelet tar ofte overhånd. Fik litt mer lyst til å prøve nå. Synes det ligner ganske mye på erlite seilfly som heter Alula. Som jeg selvsagt også har vudret å bygge et par ganger, men...
    Det nedtrekket på motoren ser helt sinnsykt ut, men det er jo sånn det er på tegningen.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Det nedtrekket er ganske vilt, ja. Fløy det igjen idag, med vesentlig reduserte balanseror, det gikk mye bedre. Rakk til og med å slappe av før jeg i vanvare satt det inn i et villt spinn som jeg ikke klarte å rette opp, heldigvis enkelt å reparere.

      Skal få filmet det neste gang, for det ligger bare to korte snutter av flyet på youtube. Det tar kort tid å bygge flyet, canopyen som jeg valgte å lage av balsa tok mest tid.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment

      Working...
      X