Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kjøper man Balsa/finer til "rett" pris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor kjøper man Balsa/finer til "rett" pris

    Som tittelen sier lurer jeg på hvor det lønner seg å kjøpe haugevis av balsa til scratch-bygging av store modellfly.

  • #2
    Her : http://www.zyworld.com/balsacabin/page1.htm
    Litt klønete bestillings system, men billig treverk og veldig bra kvalitet.
    Anbefales på det sterkeste til tross for at det tar litt tid å bestille varene derfra
    Jeg sendte en mail sist og bare listet opp alt materiale jeg ville kjøpe, så svarer de deg med hvordan dere ordner betaling og frakt osv...

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Modellbau Heerdegen - Balsaholz ( Depron - Flugzeugsperrholz - Balsastirnholz,.... und vieles mehr! )
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        Originally posted by Viggkri2 View Post
        Som tittelen sier lurer jeg på hvor det lønner seg å kjøpe haugevis av balsa til scratch-bygging av store modellfly.
        Er det "lurt" å bygge virkelig stort i balsa?

        Treverk er etter min mening et ofte uberegnelig materiale krever mye
        kunnskap for å bruke det riktig.

        Airfield Models - How To Make Balsa Wood Plywood

        Odd H.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ofly61 View Post
          Er det "lurt" å bygge virkelig stort i balsa?

          Treverk er etter min mening et ofte uberegnelig materiale krever mye
          kunnskap for å bruke det riktig.

          Airfield Models - How To Make Balsa Wood Plywood

          Odd H.
          Ser ikke helt sammenheng mellom det du skriver og linken din, men de Havilland Mosquito ble nå i hvertfall delevis bygd i balsa, og det er nå større enn de fleste modeller. I tillegg har det vel vært brukt mye i kompositt konstruksjoner i både biler og fly helt opp til i dag. Av personlig erfaring strekker det seg ikke lengre enn at jeg hadde en far som var lidenskapelig scratch bygger i 35 år og det han fikk til med balsa var nå ganske imponerende. Han bygde min første 33% todekker i 1988 og den er fremdeles operativ. Tror vel egentlig at balsa er ganske bra til modellbygging opp til ganske store størrelser. Hva som er enklest å bygge store modeller av derimot er det nok mangen andre her på forumet som er flinkere til å svar på.
          Ser også at disse to siste innleggene er ganske OT. Tror spørsmålet var hvor og ikke hvordan og hvorfor, og det er det jo allerede to gode svar på

          Comment

          Working...
          X