Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stuka byggesett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stuka byggesett?

    Skal hjelpe en eldre modellflyger her lokalt som er glad i å bygge selv. Det han ønsker er et byggesett av det tyske flyet Stuka. Har noen tips om byggesett av dette flyet med vingespenn ca. 150 cm pluss/minus?

  • #2
    Stuka

    Jeg vet at Nick Ziroli har tegninger av Stuka, men den er på ca 2,5 meter i vingespenn.
    Her er linken

    Ziroliplans.com

    Jeg har ikke sett den i mindre scala.
    Min Radio
    Jr x9303 2,4 ghz


    Mine fly
    Cmpro Zero 50
    Top flite Thunderbolt p47D 60
    F3a 50

    Comment


    • #3
      Det finnes tegning på ebay: Error Page | eBay
      men dette er fullstendig scratchbygging, og ikke et byggesett, vingespenn 1,5m.
      Marutaka har hatt et byggesett på omtrent samme str. men det er visst en sjeldenhet.
      Mvh RolvB
      Flisespikkeri er gøy!
      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
      Dyrøy MFK
      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
      http://rolv.info

      Comment


      • #4
        Takker for svar! Får vise det til karen så får han avgjøre selv hva han foretrekker.

        Comment


        • #5
          Traplet i UK har tegninger samt glassfiberdeler til to Stukaer i den aktuelle størrelsen til rimelige priser:
          https://shop.traplet.com/search.aspx...cat=4445&h=adv
          Så kan man få jo få laserskåret tredelene, flere som gjør dette her hjemme.
          PS: Fant et "antikt" men urørt Royal/Marutaka Stuka-sett til 150 Euro på Ebay, men det var solgt samme dag...
          Richard B.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Aha! Takk for link. Dette så jo supert ut. Særlig med tanke på at man får tak i cowling/canopy til flyet. Rimelig var det jo og.
            Last edited by EZ; 11-11-09, 16:17.

            Comment


            • #7
              Outlaw har du tips til personer/firma som laserskjærer her i Norge?

              Comment


              • #8
                O.T.
                Ser ut som om det har skjedd noe med WEB-siden til ultramicro

                What is the current listing status for ultramicro.no?
                Site is listed as suspicious - visiting this web site may harm your computer.
                Part of this site was listed for suspicious activity 1 time(s) over the past 90 days.

                What happened when Google visited this site?
                Of the 3 pages we tested on the site over the past 90 days, 2 page(s) resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent. The last time Google visited this site was on 2009-11-09, and the last time suspicious content was found on this site was on 2009-11-09.

                Malicious software is hosted on 1 domain(s), including extraspray.com/.
                This site was hosted on 1 network(s) including AS41572 (HAFSLUND).
                Attached Files
                Last edited by Quadrocopter; 12-11-09, 05:22.

                Comment


                • #9
                  Må få takke deg... IGJEN!

                  Originally posted by Quadrocopter View Post
                  O.T.
                  Ser ut som om det har skjedd noe med WEB-siden til ultramicro

                  [/INDENT]
                  Skjønte det var noe galt når jeg testet linken jeg la inn...
                  PC'n hang seg opp!

                  Så tusen takk Quadrocopter... Melding og link slettet!

                  Mvh Einar - godt... kjempegodt vi har folk med vett i hodet...
                  I motsettning til en viss Mvh..!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by EZ View Post
                    Outlaw har du tips til personer/firma som laserskjærer her i Norge?
                    Jeg kan anbefale Proinor alias Profiles in Norway PROINOR. Han (Arild Tangerud) leverer laserskjæring i toppkvalitet. Eneste problem kan være at han har mye å gjøre..

                    Comment


                    • #11
                      Takk for alle innspill i denne tråden. Blir nå bestilt tegning og Canopy/cowling fra Traplet i England. Så får vi se om det er en Stuka klar for take off til våren.

                      Comment

                      Working...
                      X