Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygging - hva trengs av verktøy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygging - hva trengs av verktøy?

    Et "dumt" spørsmål kanskje, men likevel må jeg bare spørre siden jeg frem til nå kun har montert (mange) ARF`er. Nå skal det imidlertid gjøres litt mer enn montering. Settet er et 1/3 kit av en Extra 330L. Hva bør jeg skaffe meg, bortsett fra lim?
    Geir


    3D plane - 1D brain

  • #2
    Originally posted by Sniper View Post
    .....Hva bør jeg skaffe meg, bortsett fra lim?
    Tålmodighet og Norgesplaster
    Kunne ikke dy meg når jeg ser at noen driver med flisespikking i disse dager - langt, slankt i kevlar og karbon....
    Last edited by Quadrocopter; 25-11-09, 19:37.

    Comment


    • #3
      Stians tråd gir råd...

      Originally posted by Sniper View Post
      Et "dumt" spørsmål kanskje, men likevel må jeg bare spørre siden jeg frem til nå kun har montert (mange) ARF`er. Nå skal det imidlertid gjøres litt mer enn montering. Settet er et 1/3 kit av en Extra 330L. Hva bør jeg skaffe meg, bortsett fra lim?

      BT Spitfire MK1 1/5.33 - (MFN) ModellflyNytt.no

      Stian som bygger Spit' har lagt ut mange bilder hvor du også ser
      verktøy. Og i noen tilfelle tror jeg han svarer på spørsmål om akkurat
      dette emnet...

      Ta også en titt på Affa's bygge- og testblogger. Der finner du også
      verktøy på bildene... ( Håvard's ditto er alt for ryddige.. )

      Mvh Einar - du finner mye inspirasjon her inne om du vil...
      Last edited by ERJ; 25-11-09, 19:55.

      Comment


      • #4
        skapellkniver balsahøvel. t-pins. pussepapir/kloss. klemmer/tvinger dremmel er kjekt å ha. løvsag.bor i div størrelser.Og sist men ikke minst tolmodighet.
        je starta med blanke ark for 2.5 mnd siden. har til nå bygget en ultimate 40 , pete'n poke 40. piper j3 cub 40. og snart ferdig med cessna skyline 182 1/5. syntes det nesten er artigere å bygge flyene enn å fly dem..
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • #5
          Originally posted by GTI20 View Post
          skapellkniver balsahøvel. t-pins. pussepapir/kloss. klemmer/tvinger dremmel er kjekt å ha. løvsag.bor i div størrelser.Og sist men ikke minst tolmodighet.
          je starta med blanke ark for 2.5 mnd siden. har til nå bygget en ultimate 40 , pete'n poke 40. piper j3 cub 40. og snart ferdig med cessna skyline 182 1/5. syntes det nesten er artigere å bygge flyene enn å fly dem..
          Takker for svar. Som de fleste modellflygere har jeg et brukbart utstyrt hobbyrom med det meste og litt til. Det var mer det spesifikke som behøves til å bygge et kit jeg tenkte på. Dermed er div pusseklosser, balsahøvel, t-pins osv lagt til handlelista

          Nå skal jeg se på byggetråder. Og se om jeg har norgesplaster

          Litt OT: Mange trodde at inntoget til ARF-fly ville legge byggedelen av hobbyen død. Til nå har jeg bare flydd ARF`er, både composite og tre. For min egen del har jeg fått mer og mer lyst til å bygge. Tror det er en kunnskap som hører til hobbyen og som gjør en flinkere til å reparere - det må jo alle før eller siden. Så får vi se om jeg mener det samme etter dette. Carden har jo flotte sett..


          Geir - snart med nye kjekke ting til hobbyrommet
          Geir


          3D plane - 1D brain

          Comment

          Working...
          X