Unconfigured Ad

Collapse

isopor fly 2m+

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by Erik er snill
    Jeg ville kanskje lagt litt mer i ESCen. Har brukt Simple ESC i ulike størrelser, og har ennå tilgode å få en større som virker ...
    Obs, så ikke at det var en "simpel ESC"!
    Enig med deg der Erik - styr unna alt som heter "Simple ESC"

Jeg ville ha valgt en Turnigy PLUSH 80A (holder i massevis) eller som andrevalg K-Force 100A ($$$)

Velg også en original APC propeller istedenfor dritten som HK selger (har aldri greid å få de balansert OK)
    Last edited by Quadrocopter; 29-12-09, 21:57.

Comment

• peppern75
      • Jun 2006
      • 671

Jeg bruker 60 amp ESC men skal ikke hovre, eller ha full gass i lengre tid. Du bør gå for denne: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...eed_Controller
      Jeg har dårlig erfaring med Hobby King ESC'er. Har brent noen ved lavere strøm enn det de skal tåle
      Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
      Spikkestad

Comment

• Eagle
        • Jan 2006
        • 1299

Dere som kan dette med elektro. Jeg har en Haikong Yak 55, med en Turnigy ett eller annet, og Plush 80 regulator. Flyr på 5 celler. Når jeg gir brått gass ved lavt turtall, så skriker det fra flyet, og motoren kutter. Hva bør jeg justere her? Er det regulatoren som ikke henger med? Holdt på å knuse flyet her om dagen, da dritten plutselig kutta. Noen som vet?
        Tusen takk
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Originally posted by Eagle
          Dere som kan dette med elektro. Jeg har en Haikong Yak 55, med en Turnigy ett eller annet, og Plush 80 regulator. Flyr på 5 celler. Når jeg gir brått gass ved lavt turtall, så skriker det fra flyet, og motoren kutter. Hva bør jeg justere her? Er det regulatoren som ikke henger med? Holdt på å knuse flyet her om dagen, da dritten plutselig kutta. Noen som vet?
          Tusen takk
          Sett timingen til High i ESC'en så virker det!
          Hvis dette ikke hjelper så kan du ha fått en av de dårlig motorene til Turnigy men jeg er temmelig sikker på at det er ESC'en som ikke henger med.
          Last edited by Quadrocopter; 30-12-09, 01:07.

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

takker mye for svar så langt men selvsagt det som er best er utsolgt ikke sant

Jeg skal gå for skikkelige hengsler, lime dem inn med ca og kicker.
            en større utfordring, er hvordan jeg skal feste vingene, no er dem ikke delt, dette pga det hadde blitt litt for mye mikk-makk og vekt. Til 3D bruk er det uten tvil best å ha midtstillt vinge, har lurt litt på å skjære bort fra undersiden av kroppen, en klosse som jeg limer fast vingen til, så når jeg skal fly, så tar jeg bare å putter inn klossen, og skrur fast på et eller annet vis. en kjapp mspaint tegning legger jeg ved for å forenkle dette her litt
            Attached Files

Comment

• kapia
              • May 2005
              • 1435

men hva tenker dere om a123, det er jo genialt mtp lading og alt, ideelt sett om jeg hadde fast montert batteri, også lager jeg et panel av deanplugger, så jeg ikke trenger å ta batteriet utav fysisk hver gang jeg lader, det er jo en tanke, også da slipper jeg å lage for mangen luker og mekanikk som holder vekten oppe, som tidligere nevnt, så er ideen at dette skal være en "shocky" på 2.2m, derfor tenker jeg på vekt osv. Den vil jo være rundt 3 kg, så den vil jo takle en del vind osv. hva pleier en 2metering å veie sånn generelt sett?

Comment

• jeeeeeeright
                • Mar 2008
                • 1052

Generelt sett så ligger vel 2-metringer på 5kg+++
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• kapia
                  • May 2005
                  • 1435

da må jeg lette den, den skal i alle fall være halvparten av vekta :S

edit:
                  motor,esc, batteri(6stk a123) + 100g= 1041g
                  4servoer ca 220g
                  100g (kabler osv)+20reciver.
                  ------------------------------------------------
                  ca1400g
                  det gir meg altså 1.1kg på fly, tror egentlig det skal gå greit, jeg kan jo bytte batteri til lipo, mindre servoer, og hole ut kroppen.
                  Last edited by kapia; 30-12-09, 18:12.

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

En av de store fordelene med A123 var hurtig lading. Den fordelen er vekk nå som de nyeste LiPoene reklamerer med 5C ladestrøm. Og jeg tror A123 taper vektmessig i forhold til LiPo, hvis vekt er viktig.
                    A123 kan kanskje lades i kulde? Det kan ikke LiPo, hvis det skulle være en faktor i puslespillet
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

Originally posted by kapia
                      da må jeg lette den, den skal i alle fall være halvparten av vekta :S

edit:
                      motor,esc, batteri(6stk a123) + 100g= 1041g
                      4servoer ca 220g
                      100g (kabler osv)+20reciver.
                      ------------------------------------------------
                      ca1400g
                      det gir meg altså 1.1kg på fly, tror egentlig det skal gå greit, jeg kan jo bytte batteri til lipo, mindre servoer, og hole ut kroppen.
                      Jeg hadde bygget ferdig flyet først og valgt motor etter hva resultatet ender opp på. Det er så mange motor / batteri kombinasjoner der ute og du vil garantert finne et alternativ som passer det ferdige flyet.

Bestiller du delene før du maler flyet så har du dem i posten før malingen har tørket

Ang. fastmontert batteri så ser jeg ikke det som noen fordel, når du er ute å flyr ønsker du ikke å så å vente på at noe skal lades ferdig selv om dette går relativt fort med de nye batteri typene.
                      Lag en luke slik at du kan bytte batteri og kjøp 2-3 pakker eller flere (alt etter hv lommeboka tillater) så kan du fly uten pause om du ønsker.
                      6-9 minutter 3D flyving går styggfort når det er moro og da ønsker du bare å komme opp i lufta igjen - ikke vente

Comment

• kapia
                        • May 2005
                        • 1435

joo: jeg aner ikke, lader detmeste i bilen, men det er nermest must at det kan lades i kulden.

kopter, du har helt rett i det. no er alle listene i huset DONE ;D og godt er det, litt små knask på kjøkkenet osv, så erjeg klar for hobbyen igjenn etter 1+ år fravær :P
                        hiver meg på litt isopor kutting relativt snart tenker jeg :P

Comment

Working...