Announcement

Collapse
No announcement yet.

Printing av tegninger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Printing av tegninger

    Hei,
    tenkte jeg skulle bygge en ny modell fra scratch, men har litt problemer med printingen av tegningen.
    Når jeg skriver den ut så fyller ikke tegningen A4 arket helt. Linjene som skal fortsette på neste ark, stopper 2-3 cm fra kanten på arket hvis dere skjønner hva jeg mener.
    Har brukt Acrobat reader til å printe med.

    Link til modellen: Baisden Bipe Build Log - RC Groups

  • #2
    Originally posted by BiZARRE View Post
    Hei,
    tenkte jeg skulle bygge en ny modell fra scratch, men har litt problemer med printingen av tegningen.
    Når jeg skriver den ut så fyller ikke tegningen A4 arket helt. Linjene som skal fortsette på neste ark, stopper 2-3 cm fra kanten på arket hvis dere skjønner hva jeg mener.
    Har brukt Acrobat reader til å printe med.

    Link til modellen: Baisden Bipe Build Log - RC Groups
    Du finner bedre fly og tegninger på RC groups. Det må vere overlapp markeringer
    på tegningene ellers er det bare søppel. Det er mulig å konvertere fullsize
    tegningen som du linker til Autocad DWG format eller Sketchup. Men jeg
    vil anbefale å prøve å finne et annet fly med bedre tegnnger.

    Odd H.

    Comment


    • #3
      Originally posted by BiZARRE View Post
      Hei,
      tenkte jeg skulle bygge en ny modell fra scratch, men har litt problemer med printingen av tegningen.
      Når jeg skriver den ut så fyller ikke tegningen A4 arket helt. Linjene som skal fortsette på neste ark, stopper 2-3 cm fra kanten på arket hvis dere skjønner hva jeg mener.
      Har brukt Acrobat reader til å printe med.

      Link til modellen: Baisden Bipe Build Log - RC Groups
      Jeg tok med PDF-fila til Øien Indegaard, og de skreiv ut i full størrelse (A0) for 57,- pr ark...
      Det er så billig at jeg ikke gidder alle A4-arka og teipinga lenger.....
      De skalerte tegninga mi også ved ett tastetrykk, uten vederlag
      Så da er det klart for en Zirrolli F9F Panther, skalert ned for å passe til en 90mm EDF

      Ta med deg fila på en USB-stick til nærmeste kopi-sjappe, så sparer du mye styr....

      Hvis ikke, så må du gå i innstillinger og merke av for "print cut lines", så får du eksakte
      merker for overlappingen...
      Geir Dyrdal
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #4
        Enig med Geir her.
        Hvis du har et printefirma i nærheten tar de jobben. Har selv brukt dem noen ganger. Og blir overasket over hvor billig det er hver gang.
        Trond Dullerud
        Trondheim Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Har gjort det samme med tegninger hos Allkopi, de printer og skalerer fra filer og gamle papirtegninger for en slikk og ingenting.
          Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

          Per Nilsen
          Spikkestad

          Comment


          • #6
            Skal høre med ett lokalt reklame firma om de kan fikse det, men hadde uansett vert praktisk å visst hvordan jeg skal fikse dette selv, hvis noen vet det.

            Comment


            • #7
              Kopisenteret i Larvik var ikke akkurat av de billigste fant jeg ut...

              Tok en kopi av en Wendell Hostetler-tegning jeg hadde, og den kom på mer enn det dobbelte av hva jeg hadde måttet betale for en ny fra Hostetler selv...

              Tabben var at jeg ikke spurte hva det kostet..

              Så.. Få en pris før du gjør noe!

              Comment

              Working...
              X