Jeg hadde en tråd gående om Aviomodelli Fieseler Storch. Vingeprofilene av aluminium ble satt ut på anbud hos en venn som i sin ungdom var metallarbeider. Det tok sine måneder. Så den blir nok liggende en stund. Kropp og vinger er ferdig. Så hva gjør man når man vil ha noe å fly? ARF! Fra Maxfordusa.com fikk jeg denne: http://www.maxfordusa.com/fieselerfi-156cstorch.aspx
Sånn passe skala sett på 50 meters hold, men med en festlighet som tyskerne ikke utviklet: bevegelige frontslats som er synkrone med flapsen. Puttet inn en Turnigy TR 35-48-B 900kv Brushless Outrunner og en 60 amp esc og 3s lipo. Litt ugreit å få flapsene/frontslatsene synkrone men det ser greit ut. Er vel ikke kritisk på millimeteren. Bruksanvisningen(byggeveiledningen er av typen "antydninger" og mye mangler, men mesteparten sier egentlig seg selv. Så får vi se om været bedrer seg og få kjørt Die Braut. Hakekorset ofret vi. Spiller ingen rolle. Veldig praktisk å frakte med seg med bakfoldede vinger. Det er jo noen voldsomt store rorflater på halen på storchen, så vi får se på radiooppsettet. Vingespenn 1,6m. Akkurat passe til baksetet.
RolvB - storchaholic
Sånn passe skala sett på 50 meters hold, men med en festlighet som tyskerne ikke utviklet: bevegelige frontslats som er synkrone med flapsen. Puttet inn en Turnigy TR 35-48-B 900kv Brushless Outrunner og en 60 amp esc og 3s lipo. Litt ugreit å få flapsene/frontslatsene synkrone men det ser greit ut. Er vel ikke kritisk på millimeteren. Bruksanvisningen(byggeveiledningen er av typen "antydninger" og mye mangler, men mesteparten sier egentlig seg selv. Så får vi se om været bedrer seg og få kjørt Die Braut. Hakekorset ofret vi. Spiller ingen rolle. Veldig praktisk å frakte med seg med bakfoldede vinger. Det er jo noen voldsomt store rorflater på halen på storchen, så vi får se på radiooppsettet. Vingespenn 1,6m. Akkurat passe til baksetet.
RolvB - storchaholic
Comment