Announcement

Collapse
No announcement yet.

Artig-Storch!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Artig-Storch!

    Jeg hadde en tråd gående om Aviomodelli Fieseler Storch. Vingeprofilene av aluminium ble satt ut på anbud hos en venn som i sin ungdom var metallarbeider. Det tok sine måneder. Så den blir nok liggende en stund. Kropp og vinger er ferdig. Så hva gjør man når man vil ha noe å fly? ARF! Fra Maxfordusa.com fikk jeg denne: http://www.maxfordusa.com/fieselerfi-156cstorch.aspx
    Sånn passe skala sett på 50 meters hold, men med en festlighet som tyskerne ikke utviklet: bevegelige frontslats som er synkrone med flapsen. Puttet inn en Turnigy TR 35-48-B 900kv Brushless Outrunner og en 60 amp esc og 3s lipo. Litt ugreit å få flapsene/frontslatsene synkrone men det ser greit ut. Er vel ikke kritisk på millimeteren. Bruksanvisningen(byggeveiledningen er av typen "antydninger" og mye mangler, men mesteparten sier egentlig seg selv. Så får vi se om været bedrer seg og få kjørt Die Braut. Hakekorset ofret vi. Spiller ingen rolle. Veldig praktisk å frakte med seg med bakfoldede vinger. Det er jo noen voldsomt store rorflater på halen på storchen, så vi får se på radiooppsettet. Vingespenn 1,6m. Akkurat passe til baksetet.
    RolvB - storchaholic
    Attached Files
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

  • #2
    Må ha?

    Må ha?
    Men gul?
    Sleng på litt blått her og der så blir den norsk.

    Men ta frem strykejernet da Rolv, og kjør en runde over maskinen!
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #3
      Originally posted by tema95 View Post
      Må ha?
      Men gul?
      Sleng på litt blått her og der så blir den norsk.
      Men ta frem strykejernet da Rolv, og kjør en runde over maskinen!
      Jeg tror ikke jeg skal gjøre noen større innsats foreløpig. Gulfargen passet i grunnen veldig godt til et norsk utgangspunkt. Kanskje etter neste krasj kan kroppen bli blå og norsk når alt likevel må strippes ned. Tror jeg venter med den norske til jeg har laget noe større Mye større! Har du fått din på byggebordet, Terje?
      For de uinnvidde kan jeg minne om at Ed Newman har et sett av en 112" Storch 1:5. Og det ligger en i nord og en i sør og venter på forløsningen, men jeg tror det blir et langvarig svangerskap.
      Flisespikkeri er gøy!
      Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
      Dyrøy MFK
      ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
      http://rolv.info

      Comment


      • #4
        Svangerskap?

        Tror nesten ikke det svangerskapet er påbegynt jeg.

        Hobbyrommet er ikke ferdig (men snart?), og byggebordet står stablet opp til veggen.

        Newman-Storchen blir nok en prosjekt for kommende vinter (og den har jeg ikke lyst til å tenke på nå).
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

        Comment

        Working...
        X