Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det forskjellig kvalitet på depron?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det forskjellig kvalitet på depron?

    Kjøpte noen 3 mm grå depronplater til isolasjon av badegulv på Megaflis. Tenkte å bygge en Manta fra Schlüter (delta med 1 m vingespenn) etter tegning. Skar ut vingeprofiler og oppdaget at de er bøyelige i alle 3 plan, selv etter at de er laminert til 6 mm med polyuretanlim!

    Depronen i settet fra Ultramikro er mye hardere, den knekker faktisk når man bøyer den.

    Hvor får man kjøpt depron som er bra til å bygge modellfly av i Oslo-området? (Bortsett fra hos Thorbjørn, som sjelden har den tykkelsen og fargen jeg trenger)
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

  • #2
    Det er stor forskjell på "depron". Jeg pleier å få gode priser på Kapronen (3 mm og 6 mm) fra en flisbutikk i Rosenborggata på Bislett (finner verken navn eller nøyaktig adresse på nettet). Kvaliteten er bra, og mye bedre enn den sorte, grå, gule, og grønne møkka. Du kjører inn fra Pilestredet i Norabakken, inni i et lite næringsbyggsområde bak en italiensk kaffebar. Tror jeg har lagt ut butikknavn og nøyaktig adresse her tidligere, men finner det ikke. Du bør bli med inn på lageret og håndplukke platene. Ring meg hvis du ikke er kjent i området.

    Den letteste og beste kvaliteten jeg har vært borti heter Extropor, oles rc-shop hadde den tidligere.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Takk, Anders, skal nok finne butikken etter den gode forklaringen.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment


      • #4
        Lykke til! Jeg pleier å få rundt 30-50% rabatt, men da kjøper jeg ganske mange plater av gangen. Varierer med hvem som er på jobb. Si at du skal bruke det til modellfly og at du har hørt at det de selger er best, så kan det hende at du også har flaks.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Flisbutikken heter Arnesen & Wagle. Man ser Lille Oliven Kaffebar med markiser på hjørnet der man skal svinge inn over fortauet. De har hvite plater 80 x 120 cm, ga 90,- pr stk.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

          Comment

          Working...
          X