Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flisekompaniets nye depronplater noen som har erfaring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flisekompaniets nye depronplater noen som har erfaring?

    Flisekompaniet var tidligere et sted der det alltid var mulig å få tak i depronplater. De ble kalt reflektorplater og prisen var ikke avskrekkende en hudrelapp for 2stk. 3mm grønne plater. De var ok å bygge fly med, riktignok stygg farge. Var innom flisekompaniet i Tromsø i dag for å kjøpe flere grønne, de var nå erstattet av plater av laber kvalitet ikke så stive som de gamle og de er ikke rette, den ene siden er det blitt langsgående furer for hver 4mm, sannsynlig for at platene lettere kan bøyes i en rettning, de er gått fra å være grønne til svarte. Det eneste bra med dem er prisen 19kr for ei plate av samme størrelse som de gamle platene. Er det noen som har prøvd å bygge med disse nye platene, jeg kjøpte 3 stykker men er ikke sikker på at de vil bli brukt etter jeg oppdaget furene på den ene siden, samt at de er mindre stive enn de gamle. Har noen prøvd å kjøpe 6mm av de nye? har de samme furene? synes det er irriterende at alt som er bra erstattes av dårligere greier for oss flybyggere. Depron er ellers himla vanskelig å få tak i til en fornuftig pris, det bør jo ikke være dyrere enn balsa.
    MVH
    Eystein

  • #2
    det er jo mange kjeder i dag ...er ikke Norfloor en kjede ..her i Drammen hadde de hvit depron...50kr plata.
    prøvd gul men platene var vindskeive og sort/grå er vel litt tyngre og mykere.
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #3
      Takk for tipset
      Hørtes bra ut. Tromsø har desverre ikke Norfloor, men kjekt å vite at de finnes i Trondheim, da blir det enkelt å få tak i depron i sommerferien, de gule platene er svindyre her, for 2 plater 6mm og 2 plater 3mm betalte jeg 700 kr, det er i meste laget. Om platene er litt skjeive gjør det ikke noe, jeg lager fly etter papirmodell metoden og da skal de alikevel bøyes til kruver, spanter er så små at litt skjeivhet ikke gjør så mye, og litt balsa limt til spantet retter det fint ut.

      Comment


      • #4
        Har du vært innom elektroavdelingen til Ahlsell? De er vel flyttet fra Stakkevollveien til Skattøra en plass. Jeg kjøpte 3x3mm og 2x6mm for et års tid siden. Tror ikke det var så dyrt som 700. Det er gule plater.
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

        Comment


        • #5
          Jeg bestilte 9 kvadratmeter med 6mm depron for 570kroner inklusive frakt for 10 minutter siden fra www,elby.no og syntes ikke den prisen var så ille... Her er link til platene:

          Underlagsmatte 6mm Reflekta/Depron 0,5x1,2m... - Elby - Nettbutikk

          Comment


          • #6
            Originally posted by Flyfreaken View Post
            Jeg bestilte 9 kvadratmeter med 6mm depron for 570kroner inklusive frakt for 10 minutter siden fra www,elby.no og syntes ikke den prisen var så ille... Her er link til platene:

            Underlagsmatte 6mm Reflekta/Depron 0,5x1,2m... - Elby - Nettbutikk
            Har kjøpt de samme selv. Virker som godt materiale, i hvertfall for en nybegynner som meg. Rask levering også, var i Tønsberg 2 dager etter bestilling.

            Comment


            • #7
              Depron plate 3 mm tykk kr 29,00 pr/stk Mål: 80x125x3

              Etter bilde å dømme er de svarte, har ikke prøvd dem. Men til den prisen er det vell bare prøve

              Depron isolasjonsmatte 3mm : Tilbehør
              A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

              Comment

              Working...
              X