Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp.

    Jeg forsøker trene opp gamle kunster i autocad, forsøker og konvertere ei pdf fil til DXF eller DWG, kan noen hjelpe meg med det?
    Her er fila avro_vulcan.pdf

    Dette er en Avro Vulcan. På forhånd takk
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

  • #2
    Det kan godt være jeg tar feil her, men så vidt jeg vet så kan du skrive ut en tegning i CAD til PDF.
    Men du kan ikke konvertere en tegning (jpg/pdf/tif/etc..) til CAD format sånn uten videre.
    Du må importere tegningen som raster fil (bakgrunn) i CAD programmet ditt, og tegne på nytt oppå den.
    Da får du også virkelig brynet deg på gamle kunster, og kanskje du lærer deg noen nye også..

    Mvh
    Last edited by tyggen; 01-05-12, 02:21.

    Comment


    • #3
      Ja, du har helt rett. Vanligvis kan man åpne filen i adobe illustrator og konvertere den til DWG eller DXF. Da kan man bruke scale kommandoen for og få riktig størrelse på den, men egenskapene vil være som man importerer ei blokk. Den er fin og tegne på/etter.

      Problemet er at acad kan ikke åpne fila.
      __________________________________________________ _______________________________________
      Frode Andersen
      www.haldenmodellflyklubb.no
      www.rcwings.no
      Sarpsborg Modellflyklubb
      _____________________________________________

      Comment


      • #4
        eller en programvare som heter Scan 2 CAD som kan konvertere en PDF til DXF, og den kan lage DXF av en hel haug med andre formater også....
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

        Comment


        • #5
          Originally posted by doogledee View Post
          eller en programvare som heter Scan 2 CAD som kan konvertere en PDF til DXF, og den kan lage DXF av en hel haug med andre formater også....
          Det virker som en løsning, skal ta et titt på det.
          __________________________________________________ _______________________________________
          Frode Andersen
          www.haldenmodellflyklubb.no
          www.rcwings.no
          Sarpsborg Modellflyklubb
          _____________________________________________

          Comment


          • #6
            Hvis så fremt at pdf fila er lagd fra vektorgrafikk kan jeg som regel ta den rett inn i Rhino, og lagre i valgfritt format. Skal ta en titt i morra.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mr. Andersen View Post
              Jeg forsøker trene opp gamle kunster i autocad, forsøker og konvertere ei pdf fil til DXF eller DWG, kan noen hjelpe meg med det?
              Her er fila [ATTACH]53181[/ATTACH]

              Dette er en Avro Vulcan. På forhånd takk
              Du kan konverter PDF til DXF med pdf2dxf disse finnes i gratisversjoner.
              Tegningen du linker til er så dårlig at den neppe er verdt bryderiet, sorry.

              Link til Avro Vulkan (Depron) bygge tråd + tegninger
              110 cm Depron Avro Vulcan with plans & Blue Steel nuclear missile - RC Groups

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ofly61 View Post
                Du kan konverter PDF til DXF med pdf2dxf disse finnes i gratisversjoner.
                Tegningen du linker til er så dårlig at den neppe er verdt bryderiet, sorry.

                Link til Avro Vulkan (Depron) bygge tråd + tegninger
                110 cm Depron Avro Vulcan with plans & Blue Steel nuclear missile - RC Groups
                Ja, det er mange dårlige tegninger, dette er den beste jeg fant, med tverr seksjoner. Jeg har sent en mail til britisk luftfarts museum. for og se om de har noen bedre tegninger. Venter spent på svar
                Fin den Depron modellen.
                __________________________________________________ _______________________________________
                Frode Andersen
                www.haldenmodellflyklubb.no
                www.rcwings.no
                Sarpsborg Modellflyklubb
                _____________________________________________

                Comment


                • #9
                  Hei

                  Ta kontakt med Automobilia i Oslo og spør etter denne boken her, Avro Vulcan (Warpaint 30) Alan W. Hall og Kev Darling. Den inneholder allt du trenger, treplanskisse i 1:72 og masse detaljbilder Koster 170 kr. Kjøpte et eksemplar sist jeg var innom der, deres artikkelnummer er 011217
                  Last edited by Jamie; 19-05-12, 18:57.

                  Comment

                  Working...
                  X