Dette er mitt første Depronprosjekt. En relativt enkel F-22 Raptor, med en form for Thrust Vectoring.
Delene er skåret ut av 6 mm Depron i en forferdelig grønnfarge. Og forsterket med karbon, over vingene og i nesen. Selvsagt slapp jeg opp for lakk, men bildene gir et inntrykk av hvordan flyet blir til slutt. Modellen drives av en 1450 Kv pusher motor. Og propellen blir vel en 8x6. Jeg får prøve meg frem med to og tre cellers batterier. Modellen er svært manøvrerbar, og lett å fly. Og kan henge nesten stille i luften, eller fly relativt fort. CG er langt bak, og i begynnelsen monterer jeg to servoer. Så får jeg se om jeg lager sideror etterhvert. Flere av gutta i klubben har bygget disse med suksess. 
Her er linken til RCG med masse stoff om denne konstruksjonen: 6mmFlyRC Profile F-22 with Simple Thrust Vectoring Link til Flystua, med tegninger, og beskrivelse av prosjektet: Lockheed Martin F-22 (depron) : Flystua
Jeg har brukt både hvitt-lim (Titebond) og UHU POOR til å sette den sammen. Jeg har også fått mye tips i denne videoserien på RCG:
Foamboard Scratchbuild University
Takk til Arne S, Harald og Kai for god hjelp.

Her er linken til RCG med masse stoff om denne konstruksjonen: 6mmFlyRC Profile F-22 with Simple Thrust Vectoring Link til Flystua, med tegninger, og beskrivelse av prosjektet: Lockheed Martin F-22 (depron) : Flystua
Jeg har brukt både hvitt-lim (Titebond) og UHU POOR til å sette den sammen. Jeg har også fått mye tips i denne videoserien på RCG:
Foamboard Scratchbuild University
Takk til Arne S, Harald og Kai for god hjelp.

Comment