Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor kjøper man depron og tilbehør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Depron fåes kjøpt i løse flak.
    Av lim kan du bruke 5min epoxy, foamsafe CA (superlim) samt UHU Por. Alt dette fåes i normale hobbybutikker.
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

    Comment


    • #17
      Moss Hobby har (som tidligere nevnt) farvet depron i 3mm til kr 25,- og 6mm til kr 30,-. De har også UHU Por, og CA lim som kan brukes (foam friendly) De farvede depronplatene er 40X90cm.
      Depron som finnes i byggevareforretninger av ymse slag, finnes i 3 og 6mm, og standardmålet er 125X80cm, eller var det 120X85? Siden det er volumpris på dette, bør du ikke betale mer enn 50,- for 3mm og 100,- for 6mm. I byggevarebutikkene finner du også det sterkeste/letteste limet til depron; polyurethan trelim.. Stryk på TYNT, skrap av det meste, spray på vann og sett i press.. Ellers funker epoxy, men tungt! Og hvitlim..
      Bygger bedre enn jeg flyr...
      ARF? Nei takk!

      Comment


      • #18
        hvordan er styrken på depron fly og hva behandler dere disse flyene? Kan Man bruke vanlige servor eller må man bruke mini. Kan Man bruke fuel motor på depron fly?
        Big Boyz, Big Toyz

        Subaru Impreza landmax2
        Mad Force
        Nitro tracker
        Raptor 50
        JR 9x

        Comment


        • #19
          Originally posted by Harley
          hvordan er styrken på depron fly og hva behandler dere disse flyene? Kan Man bruke vanlige servor eller må man bruke mini. Kan Man bruke fuel motor på depron fly?
          Styrke = Svak, styrken er lav vekt
          Behandles fint
          Microservoer foretrekkes, mao under 8g/servo
          Micromottaker optimalt
          Fuelmotorer = nope.
          ----------------
          Haldor
          ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

          Comment


          • #20
            Riktig det Haldor sier, men jeg har sett flere bilder, og kjenner en som har bygget en Delta av depron (egentlig beregnet for hang) men satt på en liten (ca. 15cc) glow motor. Selv mener jeg at depron og elektro passer sammen. Hvis man vil ha glow kan man heller bygge av balsa.
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Haldor
              Originally posted by Harley
              hvordan er styrken på depron fly og hva behandler dere disse flyene? Kan Man bruke vanlige servor eller må man bruke mini. Kan Man bruke fuel motor på depron fly?
              Styrke = Svak, styrken er lav vekt
              Behandles fint
              Microservoer foretrekkes, mao under 8g/servo
              Micromottaker optimalt
              Fuelmotorer = nope.
              Behandler fint ja, men det var hva dere behandler dem med, lakk, maling, trekk eller noe annet?
              Big Boyz, Big Toyz

              Subaru Impreza landmax2
              Mad Force
              Nitro tracker
              Raptor 50
              JR 9x

              Comment


              • #22
                Har sett ut en cub treiner og en F-18 jeg tenkte jeg skulle lage. F-18 da bare får og pryde hylla i første omgang.
                Big Boyz, Big Toyz

                Subaru Impreza landmax2
                Mad Force
                Nitro tracker
                Raptor 50
                JR 9x

                Comment


                • #23
                  Jeg leter etter depron jeg og. Jeg sjekket i Asker, men der hadde ingen det. De sa jeg måtte til Maxbo på Alnabru, men på Gule Sider er det ingen Maxbo på Alnabru... De skulle visstnok ha depron i Lier også...
                  Har tenkt til å lage denne:

                  Siden blev ikke fundet - El Fly
                  Pibros
                  modellfly.no is available for purchase - Sedo.com

                  Comment


                  • #24
                    Hei,

                    et lite tips:

                    både Torbjørn & Kåre og Moss hobby har farget depron....

                    OJ
                    The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

                    Comment


                    • #25
                      Til dere som leter etter depron.
                      Spør vanlige el-installatører eller VVS-butikker.
                      De som installerer varmegulv eller baderomsgulv har depron på lager.
                      Vanlighvis bare hvit og grå i 3 og 6mm tykkelse.
                      Mvh

                      Olav Lund

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by jonpet55
                        Jeg leter etter depron jeg og. Jeg sjekket i Asker, men der hadde ingen det. De sa jeg måtte til Maxbo på Alnabru, men på Gule Sider er det ingen Maxbo på Alnabru... De skulle visstnok ha depron i Lier også...
                        Maxbo på Alnabru ligger i Alna Senter men der hadde de bare den svarte typen da jeg var der. Men like i nærheten ligger også Elektroimportøren. Der har de den hvite i både 3 og 6 mm. Http://www.eletroimportoren.no

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Samsung
                          Originally posted by jonpet55
                          Jeg leter etter depron jeg og. Jeg sjekket i Asker, men der hadde ingen det. De sa jeg måtte til Maxbo på Alnabru, men på Gule Sider er det ingen Maxbo på Alnabru... De skulle visstnok ha depron i Lier også...
                          Maxbo på Alnabru ligger i Alna Senter men der hadde de bare den svarte typen da jeg var der. Men like i nærheten ligger også Elektroimportøren. Der har de den hvite i både 3 og 6 mm. Http://www.eletroimportoren.no
                          Er den svarte tyngre eller noe sånt?

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Harley
                            ok og det limet er og få kjøpt hvor?
                            jeg har kjøpt Epoxy på Rema 1000.
                            UhU Por er jeg usikker, men hobby butikker bør ha det!

                            Cheers
                            tore
                            Cheers,
                            Tore, Alta

                            Comment


                            • #29
                              Grå (svart) depron fra byggevarebutikken er svakere/sprøere enn den hvite, trolig noe lettere og (men det tror jeg ikke du merker).
                              Tror depron i stor grad er produsert av returplast (flasker?), i såfall er nok den grå billigst å produsere..
                              Bygger bedre enn jeg flyr...
                              ARF? Nei takk!

                              Comment


                              • #30
                                Så en tråd på rcgroups.com som nevner at depron eller blucor inneholder bromerte flammehemmere, er dette tilfelle i norge også? I såfall er dette skummelt med tanke på varmebehandling ved bøying/herding av depron.

                                Comment

                                Working...
                                X