Announcement

Collapse
No announcement yet.

[b]Trekking av Calypso fra Aviomodelli[/b]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [b]Trekking av Calypso fra Aviomodelli[/b]

    Har kjøpt en halvferdig Calypso 60 fra Aviomodelli. Flykroppen er i duraflex-materiale, og m.h.t. at jeg har svært liten erfaring med modellflybyggig, så lurte jeg på om noen hadde noen tips om hvordan jeg burde "angripe" dette prosjektet? Dvs. hva jeg burde trekke/ dekorere det med etc. + andre tips ang. dette flyet.
    Det må også monteres servoer, mottaker etc., men dette har jeg liggende klart.
    Er fortsatt på trainer-stadiet, og jeg har fått tips om at jeg burde fly et fly i mellom trainer og Calypso'n før jeg prøver meg på denne modellen -har noen også kommentarer rundt dette blir jeg glad for det :P

    Mvh
    Paul L.
    ------------------------------------
    Mvh. Paul Lauritzen

    Ilsan K-2 Eagle
    Seagull Spacewalker 2
    Seagull Mustang P-51

  • #2
    Hadde en sånn for mange år siden. Jeg lakket kroppen med en enkel dekor med spraylakk og trakk vingene med Solarfilm.
    Har gode minner fra den, fløy pent og udramatisk! Brukte en OS61SF longstroke og det var godt med effekt til maskinen. Angrer på at jeg kvittet meg med den, men mange fly gikk billig da jeg flyttet den gangen
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei, og takk for svar
      Som du sikkert skjønner, så er jeg relativ fersk innen hobbyen (i hvert fall når det kommer til bygging, da jeg er mest glad i å bruke flyene). Må jeg ha et spesial-strylejern når jeg evt. trekker vingene med solarfilm?

      Mvh Paul L.
      ------------------------------------
      Mvh. Paul Lauritzen

      Ilsan K-2 Eagle
      Seagull Spacewalker 2
      Seagull Mustang P-51

      Comment


      • #4
        har ikke den stor erfaringen med bygging selv men har prøvd litt og jeg har brukt vanlig strykejern. men ikke damp typen fordi den har masse hull under.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Ok. Takk for hjelpen i alle fall :P
          ------------------------------------
          Mvh. Paul Lauritzen

          Ilsan K-2 Eagle
          Seagull Spacewalker 2
          Seagull Mustang P-51

          Comment


          • #6
            bare pass på varmen slik at det ikke blir for varmt. begyn med litt lav varme og prøv på en bit.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Det beste er å invstere i et spesial-jern for å legge på betrekningen (i dag er det vel Oracover/Profilm de fleste bruker) men til nød kan du bruke et vanlig strykejern. Bare husk at du risikerer at det sitter farge igjen sånn at neste gang du stryker skjortene dine får du SkyBlue striper oppover ryggen Et vanlig strykejern er tungt og vanskelig å jobbe med over tid...
              Her er et eksempel på noe passende: 404
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...
              X