Unconfigured Ad

Collapse

Seduction 25, endelig ser det ut som et fly...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman13
    • Mar 2004
    • 172

Seduction 25, endelig ser det ut som et fly...

Dette prosjektet har tatt en stund nå. Jeg begynte å bygge i begynnelsen av desember, men har liksom aldri fått tid til å sette meg ned skikkelig å fått gjort noe så ting har tatt noen måneder.

Flyet ble trukket i dag, det ble rødt og hvitt siden det var det som lå igjen etter forrige prosjekt. Har ikke fått skikkelig dreisen på monokoten, men det ble ikke så værst finish likevel. Canopy skal lakkeres sort. Siden det blir et NM å besøke i helgen og det står litt arbeid igjen blir det ikke jomfrutur på en stund heller...
    Attached Files
  • Jon Wold
    • Sep 2002
    • 949

Ser man det! Kjempelekker liten maskin, hva skal den motoriseres med?
    MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• mailman13
      • Mar 2004
      • 172

Det ligger en søt liten OS .32 SX i esken sin å venter... tror det blir nok motor.

Comment

• mailman13
        • Mar 2004
        • 172

Nå er jeg ferdig med stort sett alt. Bommet med bare 50 gram på de oppgitte 1600g, cg uten ballast ligger akkurat i forkant av oppgitt område så her blir det ikke gjort med før det har vert i luften.

Startet motoren for første gang i dag. Satt på en APC 9x6, primet og flikket 5-6 ganger før den snurret i gang. Kjørte med mye gass og varierende instilling på dysen etter boka og OSn snurret og gikk hele tanken uten å protestere, slik en OS ofte gjør . 9x6 er for lett for den, men til første tanken liker jeg å la dem gå litt lett slik at jeg får opp turtallet selv om den går noe rikt. Her blir det rikelig med power

Comment

• Isak
          • Apr 2004
          • 680

Pent fly!!

Hm... Lignet utrolig mye på min supra 25, som også jeg har trekt med hvit grunnfarge, men gikk tom for ide`er når det var gjort. Fikk litt ny innspirasjon nå Skal prøve å ikke kopiere for mye

Skal inn med en Os 40 diesel i min doning, tror det skal bli bra med power det også, selv om 32fx ligger høyt på ønskelista. Men det er liksom ingen som selger dem lengre..
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

Comment

• mailman13
            • Mar 2004
            • 172

Supra er vel et EZ/Pilot fly fra den orginale fabrikken det? Seduction er de nye versjonene.

Jeg har kjøpt stort sett alt av radioutstyr, motor og hardware fra Tower, tror også Norwegian Modellers har SX'en i både .32 og .50 size, men da koster det fort noen hundrelapper mer. Virker som en veldig solid motor, men nå har jeg bare kjørt den 2 tanker på bakken så det gjenstår vel å se hvor gode venner vi blir.

Får ikke flydd på noen dager, lange dager på jobb og mye annet som skal gjøres før fellesferien

Hm... Lignet utrolig mye på min supra 25, som også jeg har trekt med hvit grunnfarge, men gikk tom for ide`er når det var gjort. Fikk litt ny innspirasjon nå Skal prøve å ikke kopiere for mye
            Bare hold det enkelt så blir det bra, jeg synes det blir finest med enkle mønstre i to eller tre farger. Mange ferdigtrukne fly er altfor overlesset med dekor, på mer enn 5-6 meter blir detaljer borte og da er det de enkle tingene som viser.

Comment

• Beinet
              • Apr 2004
              • 117

Den saken ligner utrolig mye på en SupraFly 25 jeg også hadde engang, flyr den like godt også? Utrolig nydelig modell begge to
              Mine Modeller:
              Dynaflite Spitfire - 40 size
              Great planes Tracer 40 m/retract (til salgs)
              Meserschmit BF109E - 60 size (Halvferdig fra scratch)
              Calypso 60
              Corsair, dogfigth size
              Great planes piper cub (Treferdig)
              DeHaviland DH88 Comet (Påbegynt scratch prosjekt)
              Top Flite P40 Warhauk (Byggesett i eske)
              Pilot Seduction 25 (Treferdig)
              Pilot Cap 10 (Treferdig)
              Great planes Super sportser 60 (Byggesett i eske)
              Great planes Ultra sport 40 (Flyr meget godt! Anbefales)
              + noen til

Comment

• mailman13
                • Mar 2004
                • 172

Fuglen flyr

Veldig stabil, presis og rask respons i forhold til det jeg har vert borti før. Så godt som ingen kobling mellom noen ror/akser, lave hastigheter er uproblematisk og på full gass går det rett til himmels som en rakett

Må trimme ørlite til venstre på balanserorene og opp på høyderoret, bør kanskje prøve å legge cg en liten cm lenger bak og balansere den i roll-planet. (motoren stikker ut til høyre og gir litt ubalanse)

Alt i alt kunne jeg ikke vert mer fornøyd ( Sett bort fra en idiotisk liten tank pga lite tankrom)

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Bra du får flytid og nyter hobbyen mailman

Litt off-topic så vil jeg bare si: nok et bevis på at acro-modeller er myyye bedre å velge framfor Extra`er og Cap`er når vi snakker "små" fly.... Dem flyr jo skikkelig.
                  Håper du får mange flighter med fuglen i sommer.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• remye
                    • Mar 2003
                    • 45

Har dette flyet selv og det flyr som en drøm. Prøvd med 11x5/4 propell? Får det til å hovre ellers så går det som en kule med 9x7
                    http://www.blackbird-rc.net

Comment

• mailman13
                      • Mar 2004
                      • 172

Synes den gikk mye bedre med 10x6, 9x7 ble bare mer bråk og mindre trekkraft uten at det ble noe særlig mer fart. Kjører 15/15 MRF og har tatt ut dempeskiva i potta (bråker 3-4 dB mer, litt mer effekt, men motoren virker mye mer responsiv på gassen)

Den har forøvrig endt sitt liv i sommer også, total kortslutning i toppetasjen og jeg dro den rett i torva med nesen først Fikk ca 60 turer med den i sommer før den røk til.

Byggebordet er forøvrig ryddet klart, så man skal ikke se bort ifra at det detter inn bestilling på en ny en snart...

Comment

• remye
                        • Mar 2003
                        • 45

jeg har helt klart mest fart med 9x7...

Mitt er tydelig solid bygget ,tok det i full gass rett i toppen av en 20 meter gran med et brak, gikk inn iskaugen og fant til alles forundring, stod det i en lysning på alle hjula. Eneste som hadde skjedd var at spinneren var borte!!!! WOW!!!

Har akkurat bygget ferdig en Seduction Wildstyle nå, gikk super fort, skal ha en os 50SX i nesa med en 14X4 propell, kan bli moro.....
                        http://www.blackbird-rc.net

Comment

• mailman13
                          • Mar 2004
                          • 172

Joda, det er en solid konstruksjon, men nesten rett ned i møte med moder jord i rundt 80 km/t ble litt for mye. Fant servobrettet og en servo ca 5 meter fra resten av vrakegodset

Comment

Working...