Holder på et fly som jeg bygger fra scratch, har skjært ut alle delene til kroppen og skal til å starte monteringen. Men er det noen der ute i verden som har gode råd til å bygge det "rett"? Så er det noen som kan legge ut bilder eller illuatrasjoner av en grei jigg e.l. hadde det vært til stor hjelp..Kan legge ut bilder av fremgangen her i bytte....
Unconfigured Ad
Collapse
bygging fra scratch
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Originally posted by Celtic-Griffin
Bruk Lego på Lego brett...
Cessnaknuseren
Bjørn Sandbæk
Dæ går litt mindre lim nå.Comment
-
mener du et eller annet du kan bygge en modell av modellen på?
Da jeg lagde mitt scratch, bare gikk jeg rett på sak og satte det sammen.
Det funka kan sende bilde av det etter hvert når jeg får flydd litt. kan også sende bilder av litt av prosessen om du er interessert.hvis modellen flyr skjevt kan det være motoren er gay.Comment
-
En rett strek på byggebordet og med sentermerker på hvert kroppsspant sikrer en rett kropp. Vingen kan med fordel bygges oppå noen rette furulister som ligger i bakant og under hovedbjelken. Evnt vridning på vingen "legges inn" i disse listene før du bygger.Comment
-
Hei
Den vanlig måten å bygge kropp,vinger og hale fra byggesett/scratch er å bygge oppå tegningen. Bruk vinkel for å få spant/ribber 90 grader til bordflaten. Vingen bygges vanligvis med oversiden ned mot bordet hvis det er en avsmalnende vinge. Hvis alle ribbene er like store(constant cord) er det hipp som happ.
Ta deg tid til å få alt rett og fint. Det er spesielt nøye at vingen er rett evt at begge vingene har samme "vridning". Et fly med forskjellig innfallsvinkel på vingetuppene vil få en uforutsigbar stall og vil aldri bli et fly du blir fortrolig med.
Juster anleggsflatene til vingen/haleflaten mens du sikterinn i nesa på flyet. Målet er at vingen og halen skal ligge i samme plan. Hale og vinge monteres på ved å måle fra vingetupp og bak til halen og fra haletupp fram til nesen. Målene skal være like på begge sider.
Ellers er øynene våre utrolig gode til å se avvik i geometri. Hvis det ser skjevt ut...så er det skjevt selv om det kan være vanskelig å måle dette.
Lykke til
GeirComment
-
If you build on a board - FIRST MAKE SURE THAT THE BOARD IS FLAT - scale experts like Dave Platt build on a glass plate, holding parts in place with weighted blocks - Dave, by the way, has made and sells video of his building techniques which I can strongly recommend...
Bluehost - Top rated web hosting provider - Free 1 click installs For blogs, shopping carts, and more. Get a free domain name, real NON-outsourced 24/7 support, and superior speed. web hosting provider php hosting cheap web hosting, Web hosting, domain names, front page hosting, email hosting. We offer affordable hosting, web hosting provider business web hosting, ecommerce hosting, unix hosting. Phone support available, Free Domain, and Free Setup.
Ken Bates
Never Mind the LabelComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment