Unconfigured Ad

Collapse

Vingerør - hvor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haldor
    • Nov 2004
    • 499

Vingerør - hvor?

Hei.

Jeg grubler på ett prosjekt som trenger noen gode vingerør til vingene. Ca 1m lange og ~26mm OD og 1-2mm tykke vegger. Disse bør også være stive/herdet.
    Noen som vet hvor slik skaffes og evt. hvilke kostnader som er involvert?

Mvh Haldor

----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Jeg ville tatt en telefon til Øgrey... Kostnad? Sikkert verdt det
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Supra25
      • Sep 2003
      • 1825

Hvis du ønsker karbonrør (burde være lett og sterkt nok) så kan dette kjøpes fra Probuild i England.
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

Comment

• Tally-ho
        • Apr 2002
        • 219

Leikvold på Gol har vingerør i flere dimensjoner.
        Mvh
        Lars Erik Arntsen

Comment

• Haldor
          • Nov 2004
          • 499

Leikvold ser ut til å ha utvalget ja, takker. Øgrey vet jeg har epoxy/carbonstenger så jeg får kikke der også Vurderer å bygge en turbintrainer lik BVM sin BobCat og da trengs det litt styrke over midten...

-Haldor
          ----------------
          Haldor
          ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

Comment

• Biggles
            • Mar 2006
            • 238

Fant du vingerør 26mm?

Alu eller carbon, og i såfall hvor?

Comment

• ofremmi
              • Sep 2002
              • 490

Hei
              De beste carbon-rørene (som jeg vet om) får du fra PBG (Pretty Bloody Good !) på NewZealand. Dett er rør som etter at de er støpt er slipt til eksakt dimensjon, og som kommer med tynne og lette hylser også i carbon. Link : http://www.pbgcomposites.com/
              Kjøpte nettop to 30mm rør for å erstatte det som kommer med C-Arf Integral F3A modell. 30mm diameter 60cm lengde = 62g !
              www.ofremmi.info

Comment

• Biggles
                • Mar 2006
                • 238

New Zealand!

Ikke nærmere!? Hvor lang tid tar det og ca kost for ditt rør - ferdig momset på hobbyrommet?

Har en CMP 330L 196cm vsp, og har hørt mye bra om modellen, men at det tidlig var problemer med vingerørene(dvs totalhavari) - har mer lyst til å koste på et kvalitetsrør enn å ta tjangsen på at modellen ikke er av de "tidlige".

Måler Ø utv til 26,5mm/ "nesten 1 1/16'' - lager NZ etter mål så hadde det vært bra.

Comment

• william123
                  • May 2005
                  • 2330

Originally posted by Haldor
                  Hei.

Jeg grubler på ett prosjekt som trenger noen gode vingerør til vingene. Ca 1m lange og ~26mm OD og 1-2mm tykke vegger. Disse bør også være stive/herdet.
                  Noen som vet hvor slik skaffes og evt. hvilke kostnader som er involvert?

Mvh Haldor

www.albatrossrc.com
                  Jeg kjøpte et av disse til min SD Extra. De har rør med 25 cm i diamemeter, ca 1 mm i godset og lengden er en meter.

airwildpilotshop.com is available for sale! Check it out on ExpiredDomains.com. airwildpilotshop.com is in high demand, secure it today!

Veldig lette å fine rør, veldig sterke. Prisen er heller ikke noe å si på
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Biggles
                    • Mar 2006
                    • 238

Det er vel...

...25mm man må gå for, og evt male med CA for å få tightet opp. Er ihvertfall det http://www.troybuiltmodels.com/WingTubes.htm anbefaler for eksakt tilpasning.

Comment

• Biggles
                      • Mar 2006
                      • 238

Rør

Fikk alu vingerør fra leikvold i går ettermiddag.

Bestilte 25mm utv ø til min CMP Extra 330L - orginalrøret(carbon) er ca 26,5mm utv ø, og bittelitt mindre enn 25mm innv ø.
                      Pusset alurøret lett i 15 min med 100-papir, til det passet inni orginalrøret men var litt for tungt å dytte inn. La alurøret i fryseren 15 min og dyttet det inn i carbonrøret. nå sitter det som støpt. Har ikke limt og tror heller ikke jeg gidder det.

Infoen ment som tips iom at noen har hatt vingerørhavari på disse modellene, med påfølgende totalhavari - og greit tips iom at rør med 26,5mm utv ø ikke er lett å oppdrive.
                      Last edited by Biggles; 22-02-08, 10:15.

Comment

Working...