Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei eg lurte på om hva hengsler dere bruker på forskjellige fly?
Synest dei som følgte med E-starteren såg spinkle ut.. Men funke sikkert bra..
Tips til hva eg skal/kan bruke i fremtiden..
På forhånd takk
Har visst bygd en E-Starter en gang (for en kompis) men aldri fløyet flyet. Var samme hengsler som på Formosaen min. Brukte de originale på E-Starteren, mens jeg brukte ordentlige micro-hengsler på Formosaen.
Alternativer (fra butikken) er CA-hengsler. Og hvis du skal finne noe i heimen duger selve plast-disken i disketter som hengslemateriale. Klippes i passe size.
På depron-dingser funker god hengsletape fortreffelig. EPP derimot er litt verre; har brukt Oracover etc som hengsler, men måtte smøre Balsaloc på hengslelinjene først for å få filmen til å henge på.
Ja, hengsletape er en spesiell tape. De som flyr seilfly kjenner typen, fungerer meget bra. Vet Tesa har en tape som også duger, tror blant andre Moss Hobby selger den. Ellers har både MPX og Graupner dedikert hengsletape.
Nei, tape er ikke bare tape, mange typer sitter for dårlig, glir på underlaget eller revner lett.
Takk for svar.
Trur eg går for microhengsler..
Skal laga til balanseror på e-starteren no tenkte eg. På høgde og sideror har eg brukt strips som eg har kappa i passlege lengder(har funka heilt OK),men på balanserorene tenkte eg at eg sko laga noko skikkeleg....
Har no brennt ein motor so no e da vell på tide at eg prøve meg på balanseror kunsten
Jeg brukte en tape jeg fant på Europris til Free Air Yaken min. Har også sett den på Rema 1000. Den er tynn, sterk og helt blank så du ser rett gjennom og inn på spolen den er rullet opp på. Rød/grønn dispenser og koster en tier.
Stryk på et tynt lag UHU por eller GWS lim på epp'n der du skal teipe og la det tørke så sittern. Har bytta tape 1 gang på 3 år på Yaken, aldri noe problem. Brukte 5mm strimler med diskett på sideroret. Helt suverent og selvsentrerende
På min storseiler brukte jeg 3M sin tape. Den ble anbefalt av de store gutta og har ikke skiftet siden sist. Sterk nokk i massevis så lenge underlaget biter.
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Jeg har brukt rørhengsler fra Robart i de litt halvstore doningene , meget bra hengsler , men dyre. Kjøpte inn noen poser Bulk i 2 størrelser så har vel hengsler for resten av livet av det slaget ....
Ellers har jeg brukt mye firkant hengsler av hvit plast med stålsplint i midten i flere størrelser, går lett og fint de , men blir fort sprø når det er kaldt og ryker lett.
På de lette modelllene er har jeg brukt tape eller CA hengsler...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment