Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbrush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Airbrush

    Jeg er relativt ny i dette gamet. Er det noen som har erfaring med airbrush og lakkering av fly? Jeg har rotet litt rundt på nettet, for å prøve å finne en fornuftig airbrush til fornuftig pris, men blir ikke helt klok på hva man skal velge.

    Hvis det er noen der ute som har noen gode tips, liker på sprøyter som gjør jobben med lakkering av fly, og som takler både vannbasert lakk og oljebasert lakk.
    - Frank A -

  • #2
    vet det er flere i klubben som skryter av dette settet. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXDEF3&P=ML fås vel i norge også men vist til en langt høyere pris.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Noen tips

      Denne kan anbefales, Page not found
      kjøpte den øverste på siden etter anbefaling fra en kjent motiv lakkerer.
      Og den fikk jeg kjøpt hos: http://www.minicar-racing.no/index.htm
      hvis du ikke vil bestille fra utlandet.
      Og her kan du lære å bruke den: 404 Not Found
      Så med letthet kan du gjøre slik: (se bilde)
      Attached Files
      Last edited by Acro; 31-01-06, 17:42.
      Acro
      Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

      Comment


      • #4
        Takker for svarene. Ser at prisen i Norge for Testors sprøyte er over kr.2000,-. Skal sjekke prisen for den hos Minicar i morgen.
        - Frank A -

        Comment


        • #5
          Hei.

          Har det Airbrush settet som Tyor nevner i post #2, og er veldig fornøyd med det. Betalte 1600,- her i norge for mitt.
          Lurer på om Norwegian Modellers selger denne???
          Det jeg liker godt med denne airbrush`en, er at den er utrolig lett å rengjøre.
          Det finnes billigere og enklere airbrusher også, som sikkert gjør en god jobb, men jeg vil anbefale deg å kjøpe "dobbel action" sprøyte med en gang.

          Husk også at det trengs kompressor / trykkregulering når du bruker airbrush.
          (finnes også "trykkluft på boks")
          Jeg lagde meg en kompressor av en gammel dykkerflaske i stål, og en gammel kjøleskap-motor. Kjøpte noen "dingser" på Biltema, og monterte aluminiums hjul fra en rullestol. Litt sveising.......ferdig
          Nå har jeg en 15 liters kompressor som "bråker" like mye som et kjøleskap, og som kan levere opp til 10 bar.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Norwegian selger den for litt over kr.2000,- ser jeg. Synes det var litt mer enn jeg kunne tenke meg å bruke på dette nå, men det er kanskje best å kjøpe noe som er bra med en gang.
            - Frank A -

            Comment


            • #7
              vet bare at de i klubben som kjøpte sånn bestilte fra tower. husker ikke den nøyaktig prisen men var vist mye å tjene. 130$ er jo ikke mere en litt under 900. mener de snakket om 1200kr med frakt og moms.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Originally posted by FrankOA
                Norwegian selger den for litt over kr.2000,- ser jeg. Synes det var litt mer enn jeg kunne tenke meg å bruke på dette nå, men det er kanskje best å kjøpe noe som er bra med en gang.
                >

                Jeg gjorde i hvertfall den "tabben" og kjøpte billig først...angrer på det.....
                Men det selges gode airbrusher fra ca. 1000,- og opp.
                Lurer på om ikke Hobbyland selger noen i bra kvalitet?

                Når det gjelder Testors Airbrush, så finnes jo de i flere varianter. Du får kjøpt små sett med få dyser og sprøyte med gummi håndtak. Disse er akkurat like gode som metall sprøyten og leveres med livstidsgaranti...mener jeg.
                Du kan jo komplettere med dyser etterhvert hvis du får behov.....

                Comment

                Working...
                X