Announcement

Collapse
No announcement yet.

ballanseror utslag på fieseler storch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ballanseror utslag på fieseler storch

    sitter og må skjære ut litt i forkant på ballanserorene der hvor hvert hengsel er for at de skal kunne bevege seg oppover også. står ikke noe i manual eller på tegninga om hvor stort utslag man skal ha på dem. står bare at det skal skjæres ut litt er det noen som har noen ide om hvor stort utslag det bør være?
    Attached Files
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Balanserorene utnytter oppdriften, ikke nødenvendig med større utslag oppover.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Motorboy
      Balanserorene utnytter oppdriften, ikke nødenvendig med større utslag oppover.
      Jeg regner med at det vi ser på bildet er flaps`n???? Normalt trengs mer balanseror opp, enn ned, for å få "bremset" den indre vingen i en sving. Dessuten er oppror mindre effektivt enn ned-ror, så jeg ville ha satt opp denne modellen med en fordeling på 3 deler opp og 1 del ned. F.eks 30 grader opp og 10 ned. Dette kalles balanserors- diffrensiering. Spesielt på ett slikt fly så vil den trenge mer diffrensiering enn f.eks en Extra for å få fine svinger.
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • #4
        det du ser på bildet er flapsen men ballanserorene er helt like og likt hengslet. og det står i bygge beskrivelsen at man skal skjære bort litt i fram kant ved hengslene for at de skal kunne bevege seg oppover. Er enig med deg der Tom Erik at man bør ha mere opp en ned. har det på cub´n og den er mye finere og fly da. er jo nesten helt flat under denne vingen også. men det jeg lurer mest på er hvor mange grader/mm utslag bør jeg ha. noen som har en ide om det.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          hvis du ser på bildet av hele vingen på denne siden FI156 Fieseler Storch (svenson) - (MFN) ModellflyNytt.no så ser du at ballanseroret er nermest kameraet og flapsen lengst i fra. ballanseroret er laget av en brei list og en litt smalere list som er samme som flapsen. hengslingen er den samme hele veien.
          Last edited by tyor; 01-03-06, 18:04.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Hei Tyor.

            Jeg kan ta bilde av mine vinger så kan du se hvordan de er bygd,samtidig så kan jeg knipse bilde av understellet også,men jeg får ikke gjort det før søndag/mandag,er oppe i Os for øyeblikket.Bare si ifra om du er interisert....
            Mvh
            Thor Arne Solberg
            Team F4C Norway
            www.skalamodeller.com

            "Ekte fly hovrer ikke"

            Comment


            • #7
              Tar gjerne imot bilder Thor Arne.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                har nå skjært ut en del på roret slik at jeg får 12mm vandring fra nøytral og opp. målt i bakkant på ballanseroret. problemet hvis jeg tar bort mere er at da vil det blir synenes der jeg har skjært ut når roret går ned. og det er jo ikke ønskelig men er 12mm opp/ned nok? har ca 10mm på cub´n og de er vel ikke så forskjellige kanskje.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X