Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger råd angående reparasjon av vinge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger råd angående reparasjon av vinge

    Jeg hadde et hardt møte med noen tretopper og vingen fikk litt juling .
    Hvordan gjør dere det ? flår dere hele vingen og bygger den med hel ved igjen eller limer dere bare inn der det er ødelagt ?

    Min plan var og erstatte det som var ødelagt på enkleste mulige måte og trekke bare det stedet det er ødelagt . Legger ved noen elendige mobil bilder så dere kan se skaden .
    Attached Files
    Falcon
    -------------------------------------------
    Morten Rolfsen
    Kristiansund

    Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
    -------------------------------------------

  • #2
    Hei. Dette ser da bra ut

    Sjekk vingebjelke for sprekker / brudd.
    Hvis ingen, Lag nye deler av det knuste området, Ikke ribb hele vingen, det er bortkastet arbeide.
    Forsterk med noen trekanter i hjørnene og lag skjøten av forkantlisten så lang som mulig. Gjerne 3 -5 cm. Plank og trekk modellen.

    Fly vokser ikke på trær, men senest sist lørdag hadde jeg ønsket meg et bedre forhold mellom fly og trær.

    Flatt lys er no dritt
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      Ja , det er ikke alltid at avstandsberegningen er på topp . Jeg var helt sikker på at jeg var over toppene og jeg ble temmelig overrasket da modellen ble borte i grantrærne . Da skal jeg forsøke meg på rep av vingen i helgen .
      Utrolig hvor mye juling balsa tåler ! Da jeg var på vei for og hente flyet regnet jeg med at det bare var filler igjen av flyet , men det var bare vingen som ble litt ødelagt etter en tur i grana og 10 meters fall ned til jorden .
      Falcon
      -------------------------------------------
      Morten Rolfsen
      Kristiansund

      Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
      -------------------------------------------

      Comment


      • #4
        Skråskjær bruddflaten på forkanten og lim med skikkelig trelim (eller epoxy om du ikke er redd for vekten). Sett på trekanter som foreslått, legg på ny planking, trekk og flyyyyyyy......
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment

        Working...
        X