Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få fin og jevn leading edge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få fin og jevn leading edge?

    Vel...topic sier vel det meste...
    Hvordan går en frem for å få best mulig resultat på pussing av leading edge ol?
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Leading edge.

    Originally posted by esmel
    Vel...topic sier vel det meste...
    Hvordan går en frem for å få best mulig resultat på pussing av leading edge ol?

    Det kommer egentlif litt på hvordan vinge profillet er. . ?
    Er det spalter eller er det kompakt vinge du lager. . ?
    M.V.H
    Kim-Andrè
    Kimvag@hotmail.com

    Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

    Comment


    • #3
      Her er noen bilder av vingen jeg skal bygge:
      Ihr Kabelnetzpartner | yetnet
      Håper det sier deg nok.
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        Leading egde

        Originally posted by esmel
        Vel...topic sier vel det meste...
        Hvordan går en frem for å få best mulig resultat på pussing av leading edge ol?
        Det er en vinge med spanter du bygger.
        Ja, da er jo det viktigste at leading egde listen din er rett, og ikke kast og svingete...
        Da er jo det bare til å limme på vinge spaltene på leading edge listen..
        Er et godt tips å bruke klosse når du pusser, sånn at du får en gjevn og fin overflate..

        Bildene ser brae, ut de.. blir et kjekt prosjket det der..
        Begynt mye på det??
        Last edited by kim_andre; 21-07-06, 07:29.
        M.V.H
        Kim-Andrè
        Kimvag@hotmail.com

        Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

        Comment


        • #5
          Bildene er fra en tysker som har bygd samme flyet... min ligger fortsatt i deler...
          Her er min: http://vildasen.net/web/index.php?na...bnails&album=1

          Lim kommer i posten i dag så da skal jeg nok få sneket meg unna og startet med kroppen ila. helga.

          Har litt blandet erfaring med p pusse til leading edge... derfor jeg spør etter et "vidundermiddel" (les. tips/metode)
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Det er en vinge med spalter du bygger.
            Du mener "spanter"? Iallefall, lang pussekloss med godt papir er en god start. Klossen bør være minimum en halv meter lang. Fest pussepapiret med dobbelsidig tape, eller kjøp en ferdig kloss fra PermaGrit. Start med 120 korning og når forkanten har fått rett fasong går du over til finere korning (180-240). Rett før du skal trekke vingen pusser du alt med 400 og 600 papir. Men, vent med dette til rett før du trekker da du vil oppleve å få endel merker og sår underveis.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #7
              Takk igjen
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Make a female form about 10cm long from the L.E. profile and with a gap like sandpaper thickness on the inside - glue sandpaper on the inside - zip a correctly profiled sanding block
                Last edited by Celtic-Griffin; 21-07-06, 18:05.
                Ken Bates
                Never Mind the Label

                Comment


                • #9
                  Det var noe slik jeg så for meg Ken. Skal se litt nærmere på det når jeg nærmer meg det stadiet. Jeg ser også for meg en kombinasjon av det Tom Erik sier og det du sier ved å ta en 2"x2", borre hull tilsvarene den diameteren jeg skal ha (8mm iflg. manualen) + tykkelsen på sandpapiret. Deretter kan jeg vel kappe 2x2"-en på langs f.eks 1/3 inn på hullet/utfresningen slik at "hunnforma" gaper tilsvarende vinkelen på profilen slik at det blir en fin jevn bue. Vet ikke om det var forståelig men.... Om jeg f.eks har en halvmeters 2" x 2" så skulle det vel bli ganske så jevnt. Blir vel egentlig slik du sier Ken bare at jeg ikke lar den rekke så langt inn på vingen som 10cm. Det jeg ønsker å unngå er at buen blir ujevn ett eller annet sted på leading edge pga. for lite / mye pussing.

                  Takk for tipsene!
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment

                  Working...
                  X