Nå kommer mørket sigende på å jeg fikk ide`n om å prøve et byggesett. Er det noen som har kjennskap til overstående byggesett? Har aldri prøvd å bygget selv unntatt en gang, det var et sett som kun innehold balsalister som en skulle skjære og bygge til til en kropp..Dette ligger forsatt å støver ned.. litt for omfattende. Er det noen som vet om noen litt enkle byggesett å bygge for en nybegynner innen bygge faget..Og gjerne komme med synspunkt ang. greatplanes sine sett.. Da jeg synest Pete n Poke Sport 40 er et fint fly .. .
Unconfigured Ad
Collapse
Pete n Poke Sport 40 KIT
Collapse
X
-
The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.Comment
-
Originally posted by BT.Og gjerne komme med synspunkt ang. greatplanes sine sett.
Hvis Pete n Poke Sport 40 er som jeg tror så vil jeg ikke ha noen betenkligheter med å anbefale det som et første byggesett.
GP er flinke til å legge ut informasjon om flyene sine, så de har lagt ut manualene til alle flyene sine. Manualen til Pete n Poke kan du finne her http://www.greatplanes.com/manuals/gpma0493-manual.pdf
PS. etter å ha sett på byggebeskrivelsen så ser jeg det er en del løsninger som jeg ikke har vært borti før på GP sine sett (fks balanserorene) men det er vel helt sikkert ikke noe problem.
Jeg fikk faktisk lyst på en selv nåTry to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
http://www.hadelandmodellflyklubb.net/Comment
-
jeg har bygget en GP electricub. den bygde jeg som mitt første fly. hadde bare byggeerfaring fra en wingo. med adre ord, lite. wingoen var bare å lime i hop med litt epxy her og der.
GP har som sagt gode og bra illustrerte byggebeskrivelser, men jeg synes passformen på noen av delene var litt dårlig. MEN dette er et gammelt fly, med et gammelt design. GP har helt sikkert forbedret dette.
uansett, så klarer du helt sikkert å bygge dett uten store problemer. litt hodebry må man regne med...
lykke til!William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Da er du sikkert i gang med byggingen nå!
Det var jeg som laget artikkelen som stod i MI om flyet. Byggesettet er greit å bygge, men det er et par ting du bør være obs på underveis.
*Vingesadelen
Her er det en feil på tegningen i forhold til Templaten for dem, jeg mener å huske at de blir litt for kort om du kutter dem like lang som Templaten vil ha det til.
*Motorfestet
Det er litt for svakt og bør forsterkes, hvis ikke er det lett å få brist i det. Jeg dobblet platen og la trekantlister under.
*Vingens angrepsvinkel
Er et vigtig punkt på dette flyet. Jeg brukte Great Planes "Wing indicent meter" for å få det riktig.
Skulle det være noe mer du lurer på får du gi meg en lyd så skal jeg prøve å hjelpe deg så best jeg kan.Comment
-
Jeg bygget en Pete 'n' poke en gang - dvs jeg bygget vingen og halen. Jeg solgte flyet før jeg kom lengre men jeg husker at sadelen var ganske merkelig konstruert. Den består bare av hardved pinner som du må kutte til lengde og gjære riktig. De skulle passe ned i "kasser" som du måtte bygge sjøl inne i kroppen. Det er ingenting ved den delen av flyet som er not og fjær og du har alle muligheter for å drite deg ut. Hvis du ikke har bygget noe særlig før ville jeg gått for noe med vanlig vingesadel. Men Amerikanske sett er OK med tanke på byggeveiledninger og bilder.MVH
Jon Gunnar WoldComment
-
fordelen med den enkle pokekonstruksjeonen med pinner og kasser, er at hvis men driter seg ut skikkelig, så er det bare å kjøpe mer balsa og bygge det en gang til. når det er masser av diecuts og slikt, så blir det straks litt vanskeligere å angre seg. Første flyet jeg bygde var en li`l poke, og kroppen på den den er stort sett lister. lærte en hel del av det, og har bygd en del modeller fra scratch på samme prinsippet.Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment