Announcement

Collapse
No announcement yet.

irvine, thunder tiger flymotorer + j-3 cub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • irvine, thunder tiger flymotorer + j-3 cub

    jeg har en irvine 20 motor og en thunder tiger 25 motor, det jeg lurer på er: noen som hvet om noen fine byggesett som passer ti len av disse motorene?
    Jeg har også kjøpt meg et elektrisk fly på Elefun radiostyrt, hobby & fritid det heter j-3 cub, er dette flyet bra? Jeg er helt ny her, så dere må si ifra om ting jeg burde vitetakker for svar.

  • #2
    Jeg har flydd den cuben tidligere ,den flyr fint men , det du bør gjøre er å bytte ut det org batteriet i den med lipo batteri 2 celler 1800ma går direkte inn .Bare pass på at org regulator har for lav cut off så når du begynner å miste futten så land med en gang.
    bakvinger knekker lett ved landing . Men kan fikses lett med litt epoxy .
    Geir I Walderhaug

    Comment


    • #3
      okey, takk for svar noen som hvet hvor fort j-3 cuben sånn ca går?

      Comment


      • #4
        Avhenger vel stort sett av total konfigurasjon, vekt, motorstørelse mm, men jeg mener at cuben strengt tatt er en skikkelig slowflyer. Skal vel egentlig ikke flyes raskt men stille og rolig.
        Har dog selv aldri hatt en cub så andre med erfaring bør vel kanskje si mer...

        Peter
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #5
          fakta

          her er litt fakta om flyet:

          Wingspan: 955mm
          Length: 730mm
          Wing area: 13.7dm
          Wing loading: 47g/dm
          Motor: RS-380PH

          Comment


          • #6
            Min cub er en Kyosho ready set. Men jeg syns den flyr raskt i forhold til slow stick, formosa osv. Syns den flyr for fort for nybegynnere.
            Pål Hodne

            Comment

            Working...
            X