Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som driver med depron/foam bygging?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg har også som sjaa sier brukt hårføner, men har teipet vingen til et plastrør som jeg ruller forsiktig mens jeg varmer hvis dere skjønner. Har nettop laget en cubvinge på denne måten.
    It`s not the fart that kills...it`s the smell!

    Comment


    • #17
      Har liggende litt micro servoer o.s.v og fattet interesse for disse depron kjerrene.Har lastet ned tegninger av denne Smove'n og tenker å byggen en.Men hvem selger depron i norge da?og sender den med posten?
      (ser elefun ikke sender depron) og gidder ikke å handle depron i fra USA eller kina.
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

      Comment


      • #18
        Gå til din lokale Byggmaker, Maxbo eller liknende. Elektro-installører kan også føre dette.
        Pål Kasnes

        Comment


        • #19
          de fleste flisebutikker selger 3 og 6mm depron.Både i svart og hvitt.
          -----------------------------------------------
          Tomas
          Trondheim modellflyklubb
          www.heltpropell.com

          Comment


          • #20
            Kjøpt mine plater hos megaflis. Har bare fått tak i svart her, men funker det og
            It`s not the fart that kills...it`s the smell!

            Comment


            • #21
              AHAA.Var enspora på rc når eg lagde innlegget.Har sikkert dette i vareutvalget på jobb (byggkjøp)skal sjekke med gutta i salgsavdelinga i morra.Om vi har dette på jobb kan jo dette ta helt av kjenner eg meg selv rett
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #22
                Er det forskjel på stivheten til depron fra forselige leverandører, er det noen som har erfart det ?

                Skulle kjøpe 6mm depron men lot være for den virka så bløt og fleksibel dessuten og krevde dem 85 Kr plata

                Har noen kjøpt fra disse ? de har den beste prisen på depron som jeg har funnet, vet ikke hva de tar i frakt
                404 Not Found

                UNDERLAGSMATTE 3 mm
                Depron Varenr: 5450814 80X125cm kr. 25,00 m/mva

                UNDERLAGSMATTE 6 mm
                Depron Varenr: 5450815 80X125cm kr. 42,50 m/mva

                Er 3mm stivere enn 6mm sett i forhold til tykkelsen ?

                Ville det være best laminere to 3mm for og lage en stor 3D depron maskin på Ca 1m vingespenn for den 6mm depron som jeg sett på tror jeg vill være for myk

                jeg vill ha en presis maskin ikke og ikke en hvor halen og vingetuppa henger etter resten
                Last edited by tailbait; 07-12-06, 15:31.
                A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

                Comment


                • #23
                  Det finnes noe som heter Kapron. Det er ca 10% tyngre enn depron, men til gjengjeld mye stivere. Fåes kjøpt hos flisbutikker det oxo. Jeg kjøpte noen 6 mm plater til mitt prosjekt, og de er stivere enn å laminere to 3 mm depron. Driver og bygger en oppblåst versjon av Hot Rod fra Hobby Lobby. Vsp blir 220cm og lengden blir 210cm. 12 mm tykk. Gleder meg til den blir ferdig, har skjært ut alle deler, og begynnt å laminere stab og sideror og kropp. Krever nok en litt "feit" motor, satser på en PJS 2500 og 4 celler. Blir 8-10 servoer på denne kjerra. Satser på å ha den ferdig til Indoor på Fagernes i mars. skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert. Har endelig lært å legge bilder fra digital kamera over på pc
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #24
                    er det noe av dere depronbyggere som vet hvor man kan få tak i blanke selvklebende "labels" for å kjøre gjennom lazerskriver og deretter klistre på depron?

                    Her har de (i følge brukere på rcgroups) veldig bra papir som heter Crystal clear. 404 Not Found, men koster jo flesk å frakte dette til Norge.

                    Legger ved en link til et depron fly som jeg synes har en fin finish
                    Attachment browser: picz092306 004.jpg by DesertRC - RC Groups


                    og her er 2 linker til fine tråder om lakkering dersom noen er interessert.
                    For those of us without airbrushes.... - RC Groups
                    For those of us without airbrushes....Part 2 - RC Groups
                    -----------------------------------------------
                    Tomas
                    Trondheim modellflyklubb
                    www.heltpropell.com

                    Comment

                    Working...
                    X