Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trekking av sjøfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trekking av sjøfly

    Hei
    Jeg holder på med en Northstar fra Balsa USA som jeg er i tvil om hvilke måte jeg skal trekke den på. For de som ikke kjenner det flyet så er det en deltavinge som tar av fra vann.
    Jeg kunne tenke meg å legge glassviber/epoxy på hele geia, men så er det partier på vingene som er åpne. D.v.s ikke planket men bare spant. Det området kan jeg jo ikke legge glassfiber på, så hva skal jeg gjøre der?
    Solartex og orakover har jeg testet noen biter på epoxy men det hang ikke godt nok.
    Tanken slo meg at kanskje det kunne legges plastfilm først bare på de åpne partiene og så overlappe med glassfiber/epoxy men vet ikke om det går.

    Er det noen som har erfaring med dette og meninger på hva som kan være best. Jeg vil helst gjøre det på en måte som holder godt og som er vanntett.
    M.V.H
    Melvin Øigaren

  • #2
    trekking

    send en mail til alfo/askim. Han har nordstjerna og veit antagelig den beste måten og trekke på- Ellers vil jeg tro det er like mange meninger som type trekk. Men det blir litt annerledes med sjøfly. Noe som forøvrig er innmari morsomt. Splæsh og dæsjh.

    Comment


    • #3
      Glassfiber og epoxy på hele modellen vil bli veldig tungt.
      Frykter du får et flygende strykejern hvis du gjør det på den måten. Veldig lett at det blir for tykkt. Og slik betrekning er ikke mer vannbestandig enn film. Snarere tverrt i mot.

      olle

      Comment


      • #4
        nylon og dop er kanskje det beste på sjøfly.

        Comment


        • #5
          Jasså du Arvid. Ser du er i gang igjen på Notodden. Tenkte du ikke klarte å holde deg unna vet du. he-he.

          Flyvende hilsen Terje på Slitu.
          Terje Pedersen

          Indre Østfold Modellflyklubb

          91399490

          Comment


          • #6
            nylon

            Jeg har sett att det mange som referer til nylon og dope. Dope vet jeg hva er men hva er nylon? Har det et annet navn? Finner ikke noen norsk nettbutikk som har det i sortimentet sitt.
            Noen gode forslag??
            M.V.H
            Melvin Øigaren

            Comment


            • #7
              Skyloft
              http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXB896&P=7

              Koverall
              http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXFG20&P=7
              Marius

              Comment


              • #8
                Originally posted by mel
                Jeg har sett att det mange som referer til nylon og dope. Dope vet jeg hva er men hva er nylon? Har det et annet navn? Finner ikke noen norsk nettbutikk som har det i sortimentet sitt.
                Noen gode forslag??
                En type "stoff" beregnet for dope er japansk silke, eller bare silke... Ikke sikkert du finner det på nett-butikker i Norge dessverre.

                Koverall fins derimot. Det strykes fast, men har ikke lim slik at du må stryke et strøk Balsaloc på treet først. Strammer litt med varme, og kan gjerne dopes.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  hallå østfold,

                  jada. er i gang igjen . etter 2 års pause. men bare med elektro nå. Synes jeg leste at du solgte mentorn? åssen fløy den a? er jo en innmari stlilig modell.
                  hilsen arvid. holder på og pakke ut en fiesler storck nå. Just ankommet. Fryktelig synd dere mista stripa deres da.jeg ringer deg jeg!

                  Comment

                  Working...
                  X