Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trekking av balsa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trekking av balsa

    Er nettop ferdig med å bygge en Top Flite Cessna 182 Skyline... Trenger noen tips om trekking med Monokote. Hvordan skal jeg klare å få trekket til å ligge fint rundt avrunnede hjørner? Det har en tendens til å bli bulkete og stykt.
    Bjørn Erik Nilssen

  • #2
    Jeg pleier å klippe frynser ved runde kanter. Rundt 1 cm bredde per frynse. Trekk deretter en og en over på andre siden av vingen og stryk fast. Når alle frynsene er dratt over så trekker du andre siden og overlapper frynsene med et helt flak. Overlappingen blir ikke veldig synlig. Har gjort et forsøk med å illustrere med vedlagte "tegning". Det er den selvlærte metoden så det finnes sikkert andre lurer triks.
    Attached Files
    Marius

    Comment


    • #3
      Hei
      Et tips angående Monocote er at den ikke krymer særlig mye. (Det er det som gjør den så fin å trekke med syntes jeg) Når jeg skal rundt en vingetipp skrur jeg opp varmen på strykejærnet og varmer samtidig som jeg strekker. På en måte strekker jeg det som er for kort, i stedet fr å krympe det som er for langt. Det blir selvfølgelig en kombinasjon
      Sender med et bilde av en vingetipp trukket som beskrevet.
      Lykke til
      Ola
      Attached Files
      www.ofremmi.info

      Comment


      • #4
        Har sett noen av flyene du har trekt Ola, og det er rasende pent utført!!

        Hvor stor overlapping mellom lagene bruker du legger flere farger på en vinge?
        Ta f.eks. stripene på vingen du la ut bilde av som eksempel...

        Regner med at du ikke har lagt hvit bunn over hele vingen og legger trim oppå?
        I tillegg til vekt så blir jo det ofte boblete og stygt..
        I tilfelle.. Hva slags vidunderkur bruker du?

        Comment

        Working...
        X