Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cnc - Del dine filer/deler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Vegabond View Post
    Men hvor blir det av filene??

    Mvh Robert.
    Kan bare snakke for meg selv nå;
    Jeg føler ikke at jeg har noe for offentlig distribusjon ennå, men hvis noen ser noe de har bruk for er det bare å ta kontakt.
    Ser heller på tråden som en inspirasjonskilde, og et sted der utenforstående kan se hva slike maskiner kan brukes til. Jeg snakker stadig med folk som ikke ser for seg annet enn å skjære ut depronfly og vingeribber.

    Comment


    • Tøfft altså!
      Noen video av vinyl kutting i fremtiden kansje Last? hadde vært morsomt å se åss'n det virker
      T-rex ccpm (den gule) (solgt)
      Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
      Raptor 90se (solgt)
      Extra 300 . (kontainer mat)
      Mini funtana ( Peis varme )
      Protech Cessna 182

      Comment


      • Originally posted by LaSt View Post
        Kan bare snakke for meg selv nå;
        Jeg føler ikke at jeg har noe for offentlig distribusjon ennå, men hvis noen ser noe de har bruk for er det bare å ta kontakt.
        Ser heller på tråden som en inspirasjonskilde, og et sted der utenforstående kan se hva slike maskiner kan brukes til. Jeg snakker stadig med folk som ikke ser for seg annet enn å skjære ut depronfly og vingeribber.
        Selvfølgelig artig med en slik tråd, og jeg selv føler at det ikke er det mest avanserte jeg legger ut. Men det er kanskje greit for de nybegynnerene (meg inkludert) kan finne enkle filer og frese ut.

        Last () opp når du føler for det..


        Mvh Robert.
        ~Futaba 10C~


        ~T-Rex 500 v-bar~
        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

        ~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~


        ~Trondheim Modellflyklubb~

        Comment


        • Originally posted by Ullteppet View Post
          Noen video av vinyl kutting i fremtiden kansje Last? hadde vært morsomt å se åss'n det virker
          Unnskylder kvalitet og enhånds kameraføring, men knotet sammen noe i full fart:
          Jeg fikk litt problemer med den sorte helt til jeg oppdaget at det hadde sneket seg inn en bevegelse i Z-aksen. Jeg hadde egentlig modellert logoen for å frese ut i 3d, og glemte å sjekke at jeg hadde fått konturen helt flat før jeg lagde banene. De smaleste partiene på bokstavene er 0,5mm, mindre detaljer tror jeg blir bare tull. Det holder for å lage ganske små dekaler til modellflybruk. Hvordan det virker ser du vel kanskje ikke så mye av? Kniven er bare en pinne på 2,5mm som er kulelagret i holderen. Den er skråslipt slik at spissen er et par tiendedeler ut av senter. Det gjør at maskina drar kniven etter seg. Inne i spisse hjørner vil det så vidt synes at kniven ikke følger linja, men ellers er det ikke merkbart.
          Jeg brukte smale striper maskeringstape for å holde delene i posisjon, og såpevann for å justere de to fargene oppå hverandre.

          Comment


          • Stilig - men maskinen din går på speed - kjørte du filmen i dobbel hastighet....

            Hvor lenge holder kniven?
            Må du gjøre noen justeringer for at den bare skal gå gjennom folien eller fikser den det selv (tenker på hvis du ønsker å bruke tykkere folie)

            Comment


            • Fart er relativt..
              Den blå folien ble skåret på 1500mm/min, ilgang er 9000mm/min. På den siste delen tok jeg ned farta til halvparten, men det var helt unødig. Hvor lenge kniven holder aner jeg ikke, men det står jo samme på maskiner som skjærer bussreklame og slikt i hundremetersvis. Har desverre ikke flytende holder, så jeg må teste og justere til jeg ser at den ikke skjærer papiret.

              Comment


              • spennhylse boks

                Legger ut dxf'er til ER20 spennhylse boksen jeg lagde når jeg fikk kina spindelen.
                laget skiltet på lokket og innlegget i boksen av messing som jeg graverte dimensjonene på
                Lakkerte hele greien sort og pusset av messingen slik at teksten "popper".
                Ble ganske bra syns jeg.

                og seff.... en liten video


                send et PM dersom du ønsker andre tegnings formater.

                Mvh Ull
                Attached Files
                T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                Raptor 90se (solgt)
                Extra 300 . (kontainer mat)
                Mini funtana ( Peis varme )
                Protech Cessna 182

                Comment


                • Ja det så jo bra ut dette, skal lage en slik boks selv i dag
                  Legger den forhåpentlig ut i morgen


                  Mvh Robert.
                  ~Futaba 10C~


                  ~T-Rex 500 v-bar~
                  ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                  ~Min Cnc byggetråd #1~
                  ~Min Cnc byggetråd #2~
                  ~Min Cnc byggetråd #3~


                  ~Trondheim Modellflyklubb~

                  Comment


                  • Multiplex motorfeste

                    Hei,
                    jeg la motorfestet fra Acromaster på scanneren og tegnet det opp nå i kveld.
                    En utgave med originale hull, og en tilpasset Turnigy 35 serie.

                    Lars
                    Attached Files

                    Comment


                    • Jeg må nesten få spørre hva det er?

                      Skal få lagt opp flere filer jeg også, har en hel cnc som kunne vært lagt ut, men vi får se om jeg gidder og redigere/gjøre ferdig tegningene slik at de blir litt mere forståelige.


                      Mvh Robert.
                      ~Futaba 10C~


                      ~T-Rex 500 v-bar~
                      ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                      ~Min Cnc byggetråd #1~
                      ~Min Cnc byggetråd #2~
                      ~Min Cnc byggetråd #3~


                      ~Trondheim Modellflyklubb~

                      Comment


                      • Originally posted by Vegabond View Post
                        Jeg må nesten få spørre hva det er?
                        Mvh Robert.
                        Talking to me?? Trodde overskriften og teksten sa det meste. Det gjelder den delen som fabrikanten Multiplex bruker som feste for børsteløse elektromotorer foran på enkelte av sine radiostyrte modellfly. De som har en vil kjenne den igjen.
                        Hobbyking selger en cnc-variant, men de har ikke hatt den inne på lenge.

                        Comment


                        • Noen deler til modellbil

                          Børster litt støv av denne tråden. Har etter å flyttet inn i nytt og større hus, fått gravd fram CNC maskinen igjen

                          Her er et lite prosjekt jeg gjorde for noen uker siden.

                          Driver i tillegg til modellfly også med modellbil (1/8 buggy). Har laget et elektrokonvertering sett til en av bilene (fra 3.5cc nitro motor til børsteløst med 6 celler lipo). Det finnes slikt å kjøpe, men jeg måtte nå iallefall gjøre det på min egen måte

                          Alle de CNC freste 7075 T6 aluminiums delene til motorfeste og center diff veier bare 38 gram, noe som ikke er så ille. Dette benytter de originale festene i chassiset, men retter opp drivlinja. Den rette drivlinja gjør det mulig å bruke en lett lipo pakke (405gr) og fremdeles oppnå balanse sideveis.

                          Total vekten på bilen med dette oppsettet ble på 3350gr, som er det som nitro bilen uten fuel.
                          Attached Files
                          Last edited by ronsand; 19-06-11, 16:24.

                          Comment


                          • Disse så jo veldig fine ut det du kan tenke på er om programmet til (cam) kan frese offset. Altså at du kjører en runde etter grov fresinga med en tiendels mm.. Da får du veldig fin finish

                            Driver også med bil, har en Thunder Tiger Sledgehammer S50...

                            Må sende tilbake geckoen min til USA, så jeg får ikke cnc`n i gang før tidligst 14 dager tenker jeg...


                            Mvh Robert.
                            ~Futaba 10C~


                            ~T-Rex 500 v-bar~
                            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                            ~Min Cnc byggetråd #1~
                            ~Min Cnc byggetråd #2~
                            ~Min Cnc byggetråd #3~


                            ~Trondheim Modellflyklubb~

                            Comment


                            • Joda, cam programmet kan håndtere offset (V-carve Pro 6.0) og dette er nok noe jeg bør tenke på i framtiden, for som du sier å få bedre finish

                              Her er mer om prosjektet: Custom electric JQ The Car

                              Comment

                              Working...
                              X