Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen CNC-kyndige der ute?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen CNC-kyndige der ute?

    Jeg har jo sett at flere er veldig gode på CNC-fresing og nå trenger jeg hjelp fra en av dere, hvis mulig.
    Jeg har en giret Neu-motor som skal prøves i en motorseiler. Motorspant er, naturlig nok, limt inn plasseringsmessig for nåværende motor.

    Neu-motoren har en annen innfesting enn nåværene motor og for å slippe i bryte opp spantet og lime det lengre bak, trenger jeg å få laget et adapter som gjør det unøvendig. Det kan hende jeg må tilbake til original motor etterpå.
    Adapteret ser jeg for meg i aluminium eller annet godt holdtbart materiale. Ca. 7,5mm tykkelse, 33mm ytre diam. og 18 mm indre. Samt 4 gjennomgående hull for festeskruer. Poenget med adapteret erå få fronten av girkassa til å flukte med motorspantet.

    Er det noen som kunne påta seg og lage en slik sak? Betaler selvfølgelig for oppdraget.
    I såfall, PM.

    PS. Adaptert kan vel dreies også tror jeg.
    Attached Files

  • #2
    Hmmm....
    Ingen "fresere" eller dreiere der ute som kunne påta seg dette lille oppdraget? Stål i stedet for alu. er også greit.

    Hadde håpet på ikke å måtte file frem et slikt adapter. Med CNC eller dreiing vil definitivt nøyaktigeten bli bedre enn å lage dette for hånd.

    Stein

    Comment


    • #3
      Adapter

      heisann......mulig jeg kan gjøre dette, men må ha eksakte mål på hullbildet for girkassa på motoren

      mvh anders bruneberg
      Anders Bruneberg
      Raufoss

      Comment


      • #4
        Originally posted by Holger View Post
        heisann......mulig jeg kan gjøre dette, men må ha eksakte mål på hullbildet for girkassa på motoren

        mvh anders bruneberg
        PM er sendt

        Comment


        • #5
          Er en enkel sak å lage det, utstyr og materialer har jeg
          =================
          Runar Holm
          www.maxmekker.com
          =================

          Comment

          Working...
          X