Announcement

Collapse
No announcement yet.

Acetal (Delrin) er fantastiske greier.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Acetal (Delrin) er fantastiske greier.

    I går freste jeg meg et tannhjul i Acetal (DuPont Delrin). Det er et rimelig fantastisk stoff å jobbe med. Det maskinerer som smør, og krever normalt ikke kjøling. Jeg skal kjøpe meg masse Delrin etter hvert.

    Tannhjulene som brukes på modellhelikopter er vanligvis laget av Delrin. Modul 1-tannhjul kan enkelt freses selv med 1mm pinnefres.

    Tannhjulet har en tykkelse på 10 mm, diameter på 129 mm og modul 1 pitch. Frest med 3 mm og 1 mm pinnefreser.
    Attached Files

  • #2
    Hvor kjøpes den billigst-enklest og med best utvalg?

    Comment


    • #3
      Originally posted by strilen View Post
      Hvor kjøpes den billigst-enklest og med best utvalg?
      Bor du i Oslo så kan du svinge innom Plastkompaniet - Velkommen til Plastkompaniet AS - de har relativt bra utvalg i POM.
      Ulempen er at de kun selger hele staver men er du heldig så ligger det noe kapp å slenger som du kan kjøpe rimelig.

      Comment


      • #4
        Hovedkonkurrenten til Plastkompaniet heter Vink, og ligger også i Oslo: Vink Norway AS - Norges største leverandør av plast
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Fikk kjøpt en 10x260x350 mm plate på Ebay for 150 kr pluss 60 i frakt. Ikke så verst.

          Det var forresten Acetron Acetal, og ikke DuPont Delrin, som det også sto i salgsannonsen.
          Last edited by tahustvedt; 03-03-12, 17:15.

          Comment


          • #6
            Link til Ebay ?

            Comment


            • #7
              Her er den største plata de har akkurat nå. Følg med den sjappa for mer: eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices

              Comment


              • #8
                Her er maskinen jeg lagde tannhjulene til. Jeg brukte ståltannhjul først, og det bråka sinnsykt. Noe galt med roll-servoen som gjør at dne bråker, men det fikser jeg snart:

                Comment


                • #9
                  Fett! Men du glemte sikkerhetsbeltet
                  Honeybee CP 2

                  Comment


                  • #10
                    Det der så utrolig tøft ut. Noe du har laget selv?
                    Pøs gjerne ut med info
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      kanon coolt, kan vi få mere info og bilder av kreasjonen?????
                      BOOMA Intelliswitch

                      Odd A Eriksen

                      Comment


                      • #12
                        Så godt som alt det mekaniske er hjemmelaget.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          I dag bæsja jeg på leggen... trodde jeg. Jeg skulle frese et tannhjul i acetal, og trodde jeg hadde satt den til å kjøre 1 mm dype baner. Jeg hadde forandret en toolpath i programmet og det gikk litt fort i svingene, og den begynte med å stupe 6 mm ned i materialet, og kjøre første runden 6 mm dypt... med en 3 mm pinnefres. Den bare åt seg gjennom og fortsatte, uten å smelte eller knekke.

                          Kongemateriale!

                          Comment

                          Working...
                          X