Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lineære aktuatorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lineære aktuatorer

    Hei,

    Jeg tenkte jeg skulle bygge meg en cnc isopor skjærer. Trenger derfor 4 stk lineære aktuatorer.
    Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt disse, til en fornuftig pris? har sjekket litt rundt hos norske leverandører, men jeg syntes de er litt optimistiske med tanke på pris.
    Eventuelt om noen har noe liggende? 2 stk på ca 70 til 100cm og 2 stk på ca 20 til 30 cm
    Last edited by Mr. Andersen; 12-04-12, 20:10.
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

  • #2
    Access Denied

    Vi har brukt mye av dette på jobben. Får de med stang, belte og kuleskrue. Dette er meget bra kvalitet, så vil ikke tro
    prisen er tiltenkt en privatpersjon. Tror ebay/kina er tingen =)
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic



    Comment


    • #3
      Disse har muligens det du lurer på Welcome to ServoCity
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • #4
        Hei,
        Ferdige aktuatorer er skikkelig luksus for en isoporskjærer, og du vil fort komme opp i samme prisen som folk bygger fresemaskiner for. Det fine med trådskjæring er at kravene til kraft og hastighet er minimale, og selv gjengestenger og billige trapesskruer med enkle føringer vil gi deg gode resultater. Det absolutt billigste alternativet er kanskje denne: Heißdrahtschneidemaschine

        Det hender det averteres brukte s.k. "pick and place" maskiner på Finn. Ellers får du prøve en ringerunde til firmaer som bygger automasjonsløsninger. De har kanskje peiling på hvor utrangert utstyr blir av.

        Comment


        • #5
          Originally posted by LaSt View Post
          Hei,
          Ferdige aktuatorer er skikkelig luksus for en isoporskjærer, og du vil fort komme opp i samme prisen som folk bygger fresemaskiner for. Det fine med trådskjæring er at kravene til kraft og hastighet er minimale, og selv gjengestenger og billige trapesskruer med enkle føringer vil gi deg gode resultater. Det absolutt billigste alternativet er kanskje denne: Heißdrahtschneidemaschine

          Det hender det averteres brukte s.k. "pick and place" maskiner på Finn. Ellers får du prøve en ringerunde til firmaer som bygger automasjonsløsninger. De har kanskje peiling på hvor utrangert utstyr blir av.
          Ok, har sett litt på nett, går nok for en løsning med gjenge stenger. "Keep it simple" kan være greit på første forsøk med CNC styringer.
          __________________________________________________ _______________________________________
          Frode Andersen
          www.haldenmodellflyklubb.no
          www.rcwings.no
          Sarpsborg Modellflyklubb
          _____________________________________________

          Comment

          Working...
          X