Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Sapac Extra 330L & Red Arrows

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oby
    replied
    Takk Lette etter den selv for en stund siden, men fant den ikke

    Leave a comment:


  • Supra25
    replied
    Hei,

    Det var jaggu et godt spørsmål. Ser ut som den har blitt borte i konverteringa til ny versjon av systemet. Skal prøve å se litt mer på det i morra. Kanskje den dukker opp!

    Leave a comment:


  • Jwken
    replied
    hei

    er det noen som vet hvor den testen av sapac red arrows er?

    MVH jørgen

    Leave a comment:


  • Alfalfa
    replied
    En liten ting ang. Extra 330'en..

    Min har hatt ca. 15 turer nå og et tips er følgende..

    Når du justerer balanserorene så legg en linjal på undersiden av vingen og juster slik at balanserorene flukter med undersiden av vingen.. Det blir ørlite wash-out av dette..

    Du må nå korrigere bittelitt med trim på haleroret for å få den til å fly level...
    Det funker uansett veldig greit.

    Mulig det er litt forskjell på vingene, men hos meg fikk jeg endel wash-in på vingene pg.a. balanserorene når de sto i nøytralt.. Flikkflakk-helvete fra en annen verden, forsåvidt..

    Satte de som beskrevet og vipps.. Helt annet fly!

    Btw.. Dette flyet er stor morro og gjør stort sett det du ber det om... Løp og kjøp!

    Leave a comment:


  • opa
    replied
    hvis jeg gjor det sa gar den uten om en ledning hva er da feil... (sorry d med gjor sa gar men virus pa pcn far ikke brukt de 3 siste bokstavene i alfabetet)

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Og oppførselen er akkurat den samme uansett hvilken du tar ut?
    I så fall er nok loddinger ok, men den er følsom for hvilke som kobles sammen.
    Flytt alle "1 hakk" og prøv igjen. Det er mulig du burde sjekke programmeringen av escen også. Den kan være satt til feil antall poler om slikt kan stilles eller feil timing.

    Leave a comment:


  • opa
    replied
    motoren går riktig vei men hakkingen er raskere en hvis j tar ut en leder

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Om du har 3 hvilket jeg nå antar så må alle 3 flyttes for at ikke motoren skal gå baklengs

    Leave a comment:


  • opa
    replied
    bytter bare på to av de?

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    En børsteløs motor er en 3-fase motor. Når den står og hakker så står den vel antagelig i en posisjon der den behøver hjelp til å komme i gang. Når den først snurrer holder den seg selv i gang men med sterkt redusert kraft siden bare 2 av 3 faser drar den.

    Har hørt at noen er følsomme slik Odd Johnny nevner men det du da må være obs på er at om du bare bytter 2 ledere så vil motoren gå "baklengs" så du må flytte alle 3 "et hakk" for at det der skal funke.

    Red. Har du 2 eller 3 ledere på motoren?
    2 = børstemotor
    3 = børsteløs...

    Leave a comment:


  • Modellflybutikken.no
    replied
    Reparatørene kommer.....

    Jeg byttet om på alle tre. fargen på ledningene betyr egentlig ingenting )

    Går den feil vei etter at du har gjort det, bytter du bare om på to av de så skal alt være i orden....

    mvh
    Odd Johnny

    Leave a comment:


  • opa
    replied
    Originally posted by Modellflybutikken.no
    Hei Opa

    Byttet vilkårlig om på ledningene og vips så gikk den som ei klokke..

    hvilke ledninger da a? på min er rød på svart og svart på rød men bytter j går den feil vei.

    Leave a comment:


  • Modellflybutikken.no
    replied
    Hei Opa

    jeg var borti et tilsvarende tilfelle tidligere idag at motoren bare stod og hakket. Byttet vilkårlig om på ledningene og vips så gikk den som ei klokke.....

    mvh
    Odd Johnny

    Leave a comment:


  • opa
    replied
    men hvorfor virker den når j dytter på propellen da?

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Høres ut som om du har dårlig kontakt på en av de 3 motorledningene.

    Leave a comment:

Working...
X