Originally posted by Flue
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Flytest: T3D II Wild Beast
Collapse
X
-
Er den buet på begge sider altså? Hva er den laget av? Jeg trodde det bare var en depronplate som var stukket gjennom vingen.
Joo: Hvor mye veier flyet ditt med GWS motor og 2S1P 700 LiPo? Er det nokk kraft til å gå vertikalt?Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
er der ingen der kender dem.
Comment
-
Fristende saker ja Joo men vil prioritere en Schulze alpha-435 først i tillegg til børsteløs motor og kontroller. og ja jeg fikk med vinde til Electronen.
Handlet nok? Tja vel...egentlig ikke. ikke det at jeg MÅ ha altmuligt men det er klart at litt forskjelligt for å holde seg i luften hadde vært kjekt å kunne ta seg råd til. Appropo akkurat betalt Griffin for 4stk W-060 servoer (5 min siden).Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!
Comment
-
I tillegg til det Ostnik sier så ser du av artikkelen at det er litt karbonstenger til avstivning....
Vertikalt... njaaaaa, nesten.. Tror den ble 320gram..
VM: ønske-faktoren har vi alle. Det er lov å ha litt til gode, for du er inne på det vesentligste for mange av oss: ha noe å fly med! Men jeg glemmer det i blant når jeg ser alt det herlige vi har å fråtse i... Kanskje ikke bare meg?Absolutt ikke NLF-medlem lenger!
Comment
-
Hallo,
måtte bare henge meg på _skrytingen_, kjøpte flyet i vinter og har fått litt tid med WB'n nå. Erfaringen med dette flyet er: ekstrem stikke trening !! Som det er skervet tidligere så tørr man mye mer med dette flyet en med et 'vanlig' fly. Tror kanskje det kan skyldes en blanding av at det ikke lager SÅ mye lyd som et glow fly (det virker liksom ikke så skremmende) og at el. motorer bare funker(og det er greit å dra seg ut av alt...).
Selv flyr jeg med e-tec LiPo(1200mha) og tunderpower LiPo(1900mha) lader med 1,2/2A, funker fint og lader kjapt !
Nå er det jo slik at det er to måter å hovre på, den ene går ut på å gi full gass mens man styrer flyet vertikalt opp,en slags hovring, den andre som er noget mer krevende og vel den som virkelig gir stikke trening går ut på å gi akkurat nok gass til at flyet henger.....krevende med utrolig gøy når man mestrer de første 15 sek. Ulempen med å hovre i vind er at flyet blir å regne som en drage som drifter 'over' over deg, og det er jo litt tungvindt å følge med på et fly som henger over deg Var ute og fløy i relativt kraftig vind sist Torsdag og det fungerte utmerket og gjøre den øvelsen hvor man har vingene i lik høyde mens man synker......hmmmm...husker ikke hva det heter...
Noe som ikke er like greit er å fly inverted siden flyet har en tendens til å ville ta en utvendig loop....men det kommer nok mer av trim en fly egenskaper....
Absolutt et fly å anbefale, dog ikke til nybegynnere
-Ulldott
Comment
-
Godt beskrevet Ulldott
Med skikkelig høyderorsutslag kan du cruise på 1/2 gass i 3 meters høyde og bare ta 2-3 utvendige looper som ikke er looper men kollbøtter .... Looper mye heftigere utvendig enn andre vegen og ryggflyging er som du sier .. nervøst... Artig!Absolutt ikke NLF-medlem lenger!
Comment
-
Noen som vet om det er mulig å få tak på propellaksel til 370 turbo motoren som sitter på Wild Beast.??
Spurte Moss Hobby, men har fått til svar at man må kjøpe komplett motor.
Etter egen erfaring blir den fort skjev....Every landing you can walk away from, is a good landing.
Comment
Comment