Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: G-480 fra Stevens Aeromodel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: G-480 fra Stevens Aeromodel

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Bra artikkel. Lurer på om jeg skal kjøpe det byggesetttet til prosjektet på skolen

    Comment


    • #3
      Bra artikkel. Spennende med nye produsenter og se hva de får til. Men jeg lurer litt på byggetiden - ca hvor lang tid brukte du på denne?
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Fin artikkel
        Flyet er ikke så ulikt min "avdøde" Jumping Jack. Jeg brukte samme motor som du har satt i, og den trakk ca. 25 Ampere med 9x3,4 propell statisk så du var nok nærmere 30 Ampere ja.... Min JJ veide 650 gram den og, og det var nok med AXI`en i syntes jeg også.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Byggetiden

          Hei Superstar40

          Byggetiden er ikke lang.
          Jeg har ikke logført tiden, så helt nøyaktig tall har leg ikke, men på et par tre kvelder er det meste gjort for treverket som skal limes sammen.

          Betrekning kan gjøres på en kvelt eller 2

          Motor servoer og radio på en kveld.

          La os si ca en uke, hvis man står på litt hver kveld etter jobben

          Vidar
          Hilsen: Vidar Martinsen

          Comment


          • #6
            Takk for svar Var inne på hjemmesidene til produsenten og de antydet omtrent det samme. Ken er vel snart hjemme igjen så da blir det vel en tur til Siggerud for å se på det nye utvalget.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Er det andre en Griffin som selger den?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ostnik
                Er det andre en Griffin som selger den?
                Jeg vet ikke om det finnes andre norske importører.
                Griffin har uanset som regel ganske rimelige priser og du kan få varer tilsendt om du ønsker.

                Vidar
                Hilsen: Vidar Martinsen

                Comment


                • #9
                  Hva tror du om å sette en 2212/34 i nesa på den Vidar? Hvis du hadde så stort overskudd av kraft bør kanskje denne holde? Da kan man fly den greit med den gamle typen E-Tec 3S 1200 batterier.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Hei
                    AXI 2212/34 med stor propell burde gå. Men kan ligge litt på grensen ved vertikale løft.

                    Siste nytt om G-480:
                    Oppdatering 15.10.2004
                    Etter å ha vært irritert på de små hjulene på modellen som gjorde at det var omtrent umulig å starte på gress, fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe..
                    Jeg freste opp hjulkappene med "Dremmelen" og satt inn større hjul. De nye hjulene er 60mm i diameter. Dette gjorde susen. Nå kan jeg lande å ta av ganske uproblematisk på gresset.
                    Hjulkappene er i balsa og var lette å frese opp, og det var akkurat plass uten å frese igjennom kapslene.

                    Jeg har også fått tid til å eksprimentere med ulike tyngdepunkt, og ved å sette batteriet lenger bak, (Batteriet står nå kun noen cm foran tyngdepunktet) flyttet jeg tyngdepunktet til ca 10mm bak vingelisten. Dette gjorde at flyet ble vesentlig bedre å fly uten motor. Den får et bedre glidetall rett og slett. Med tyngdepunktet for langt fram har den en tendens til å "mushe" og får et stort gjennomsynk.



                    Vidar
                    Attached Files
                    Hilsen: Vidar Martinsen

                    Comment


                    • #11
                      joo: si fra hvis du tester med Axi 2212/34. Har samme motor som jeg bruker i en Extra 300 fra foamyfactory.com men hadde vært morro hvis motoren hadde funka i et litt større fly(ikke depron) fly.

                      Comment


                      • #12
                        Tror G-480 er for stor for 2212/34, den har tross alt 1.1m vingespenn... G-300 er riktigere, evt den nye Stella (G-400) hvis du liker mer 3D...

                        500 er forresten en veldig lav pris for en Groove, listepris er $95...

                        // CyCrow

                        Comment


                        • #13
                          Gjør et lite napp i denne tråden igjen jeg...

                          Hva med en Nippy 1812/100 i fronten? Det står ihvertfall at motoren er egnet for akrofly opp til ca. 900g...

                          Noen som har en formening om det? Evnt. noen erfaringer??

                          Tenker da litt enkel akro og ikke nødvendigvis hårete 3d flyging
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment


                          • #14
                            Formening, ikke erfaring: Tabeller sier at Nippyen drar ganske så likt som AXI`en Vidar har brukt. Forskjellen er at Nippyen trekker en del mindre ampere for å gi et kilo drakraft
                            Og motorfestet blir jo helt annerledes med Nippyen! Sannsynligvis perfekt å velge Nippy...
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Ok, mange takk for svar.

                              Er jo ikke mange lappene for dette flyet og siden det virker såpass enkelt å sette sammen blir det nok høstprojektet

                              Må bare nyte sola mens den skinner (og varmer!) før jeg gir meg i kast med noe mer...
                              Espen Melby

                              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                              Comment

                              Working...
                              X