Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Rock fra Effektmodell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Rock fra Effektmodell

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.


    (Jarle is back )

  • #2
    Rock fra effektmodell

    Og til de som måtte ønske det, så har undertegnede fått tilsendt bruksanvisning på inglish, for de av dere der ute som så vidt sto i tysk slik jeg gjorde
    Men det bør jo også nevnes at den fint lar seg bygge uten bruksanvisning også. det meste sier seg selv, og som bildene viser, så flyr jo min like bra som joo sin
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

    Comment


    • #3
      KONGE! Har nettopp kjøpt meg Rock.

      Første flyturen...eller...ja..... At høyderoret datt av sier vel nok.
      Jeg har faktisk grunn, men den tør jeg ikke si

      Skulle bare ønske du var ute litt tidligere med den Artikkelen der, for det der var faktisk en bedre bygganvisning enn det jeg fikk. Både den tyske og engelske! Ser jo ALT jeg har gjort feil
      Simen

      Why drink and drive, when you can fly so high?!

      Comment


      • #4
        Jasså Flydude? Borti telefonstolpe? Jeg er borti i blant, men det er pga looping rundt telefonledningene
        Fått noen inntrykk av hvordan det flyr? Og hvilken motor bruker du?
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Om jeg traff noe? HA! Nei hadde jeg bare vært så heldig.......
          Simen

          Why drink and drive, when you can fly so high?!

          Comment


          • #6
            Tar jeg ikke feil så glemte Simen å lime høyderoret?
            Run, live to fly, fly to live, aces high!
            Erlend Larssen

            Comment


            • #7
              Å neida... Ikke sååååååå gærent Eller... Jeg vet ikke hva som er værst. Å glemme å lime eller det jeg gjorde?
              Simen

              Why drink and drive, when you can fly so high?!

              Comment


              • #8
                og det var?
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #9
                  Syntes ikke det var SÅÅ dumt Simen!
                  Man lærer så lenge man har lever.

                  -Men det var godt ikke flyet lakk....
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment


                  • #10
                    Nå er det vel snart på tide og tilstå sine feil eller hva???
                    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                    Comment


                    • #11
                      sidetsidetsidetsidet ! værsåsnillaværsåsnilla !

                      Comment


                      • #12
                        hmm...

                        Det er som Thinnthinn sier, at man lærer så lenge man lever, og det skal jeg love dere at jeg ikke gjør igjen.

                        Ja, så var det feilen da:

                        Jeg skulle da lakkere flyet og dro ned på Ski Storsenter for å finne noen farger. Broren min har god peiling på lys og alt sånn så han ble med, for å finne kule farger Fant da noen på Torshov.

                        Da jeg kom hjem ville jeg jo fortest mulig dekke til det hvite. Testet ut lakken på en bit med EPP for å sjekke at det ikke etset. Det var det faktisk lillebroren min som tipset meg om , og for å tilfredstille han så gjorde jeg det da. Det gikk helt greit. Ingen som helst negativ reaksjon, så da startet jeg å lakkere flyet. Det gikk veldig greit. Lakkerte hele med grått (som er grunnfargen, som dekker 80% av flyet). Ikke lenge etter at jeg var ferdig la jeg merke til at det skjedde noe rart. Det etset for faen!!! HVorfor!??!?!?!?

                        Jo, det skal jeg si dere: Jeg sjekket bare på en EPP bit, og det gikk bra, men på Depronet startet det å etse. .................................................. .............................................(sens urert)............................................ .................................................. ....... ropte jeg ut da jeg la merke til det. Jeg startet nesten å grine. Menmen... Så litt på det, og fant ut at gjort var gjort, driti på draget var driti på draget Jeg prøvde flyet dagen etter, og da som kjent, datt høyderoret av.

                        Har prøvd å fikse det opp nå, men har enda ikke testet det, fordi jeg har jobba i hele juleferien og da har det vært mørkt når jeg har kommet hjem. Jeg gruer meg!!!

                        Har funnet flere feil jeg også har gjort under oppbygningen, men det var fordi byggebeskrivelsene rett og slett var ræva! Hadde vært myyyyye enklere å bygge det opp til srtikkelen til Jarle
                        Simen

                        Why drink and drive, when you can fly so high?!

                        Comment


                        • #13
                          Jeg må bare beklage at jeg var så treig Flydude...
                          Synd dette, men EPP-et tåler både Zap og ymse lakker mens man lett kan glemme depronet i dette...
                          Dobbelt synd dette at du ikke får fløyet den siden widowmaker har vist meg at dette er en gedigen stødig knife-edge-maskin, bare man trimmer vekk koblingen vha høyderorstrim. Da blir det laaaange sugne KE`s i særdeles lav høyde tvers over hele fotballbanen (iallefall for widowmaker...) og jeg får til noen i blant
                          Vi har fått mange timer på EPP-fuglene våre nu, må kanskje ha nye siden vi sliter hardt på dem også... En knife-edge skal gjennomføres heelt til buskene, den som trekker seg er chicken og dem teller kun fra 1 meter og lavere! Med denne er det bare å stå på så kan du gi kompisene hakaslepp etter noen treningsrunder alene
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #14
                            Prøv å ta av deprondelene og skjær ut nye
                            Run, live to fly, fly to live, aces high!
                            Erlend Larssen

                            Comment


                            • #15
                              er som erlend sa, ta av depron og tegn opp noen ekstra. Dette var første tanken som slo meg etter å ha flydd meg gjennom x antall vertigoer i depron. Epp tåler myyyyyyyyyye mer, men rora knekker fort.
                              Etter alle knife edgene som joo akkurat beskrev, så begynner høyderorsstaben og vingetuppen å bli litt slitne etter å subbet i bakken bortover i takt med misunnelige sukk fra joo
                              (jada, jeg veit det var klysete sagt...) Du får ta det igjen med dine rolling harriers joo
                              Men en ting er sikkert, det blir ny ROCK når denne er oppbrukt, og da kanskje med et par nye apogee 3s1p 830mah pakker i tillegg. Da blir det vei i vellinga....
                              Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                              Comment

                              Working...
                              X