Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Rock fra Effektmodell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Får se hva det blir til mht å kutte ut nye ror av depron. Må få prøvd den først igjen bare, og sjekke hvordan opersjonen fungerte, eller om den får alvorlige men.
    Simen

    Why drink and drive, when you can fly so high?!

    Comment


    • #17
      Sånn... Da er depron innkjøpt o er igang med operasjon "nye ror"....

      Nå er det greit å ha en fin byggebeskrivelse som joo sin
      Simen

      Why drink and drive, when you can fly so high?!

      Comment


      • #18
        Godt at testene og reviewene ikke er bortkastet da
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #19
          Den for$%#@€ vinden!





          Joo: Har du noen tips om hva jeg kan bruke til å feste rorene med? Eller om det går ann å få tak i de plastgreiene som fulgte med?
          Og har du noen tips om å stive opp depronen på halen? Lurer på å ta litt av en karbonstang jeg har, dele den, og ta litt til finnen og litt til høyde..?
          Simen

          Why drink and drive, when you can fly so high?!

          Comment


          • #20
            "Slakt en floppydisk" var det en som sa, har prøvd det selv og det virker det.(hvis det var hengslingen av rorene du mente...)
            Blåser det hos deg altså? Her bare snør det...

            Comment


            • #21
              Som Niklas sier fungerer selve floppyen i disker flott til hengsler. Alternativt har jeg god erfaring med å bruke dobbeltsidig tape, lagt i S-form fra oversiden av stabben til undersiden av høyderoret og omvendt, to ved siden av hverandre.
              Skal du avstive selve høyderorshalvdelene mot hverandre fungerer også ei stripe med hard 1mm balsa, 1 cm bred og 8-9 cm lang. Limes helst med epoxy for å gjøre det stivt.
              Min Rock lever ennå, seiglivet maskin denne
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #22
                Min og lever! Lenge leve rocken!
                Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                Comment


                • #23
                  Fant på noe, da jeg satt meg ned og så litt på det. Håper det fungerer. Nå blåser det her igjen, så tar ikke en tur før det er tilnærmet vindstille...



                  Og Niklas: Hvor fikk du den ideen fra? At det blåser?

                  Originally posted by joo
                  Min Rock lever ennå, seiglivet maskin denne
                  Uenig Strykern er mer seiglivet :P Men nå gjorde jeg mye feil under byggingen av Rocken, så foreløpig har alt bare gått i dass. Første elektor jeg bygde, med manual på tysk. Joda, lett det
                  Simen

                  Why drink and drive, when you can fly so high?!

                  Comment


                  • #24
                    Endelig hel!

                    Da kom endelig den nydelige helgen med pent vær og vindstille. Lørdagen startet med mld fra Thinnthinn om at det var flyging på det populære isvannet i nærheten, så jeg pakka og dro ut. (Og måtte dra pappa ut av senga ) Der tok det litt tid, men tilslutt kom Gilesen i lufta. En tur og så måtte jeg hjem, for foreldra mine skulle bort. Selvom det bare ble en tur, var det deilig å endelig høre ekte motorkraft da jeg dro på stikka. Og ikke sånn puslete hvining fra elektro'ene

                    MEn da jeg kom hjem, var jeg gira og måtte fly mer. Lada opp Lipo'n til fullt, og dro ut med The ROCK (fått navn nå ) Sendte den av gårde. Stilte inn rorene, og gjett hva......den holdt seg i lufta!!! JIPPIIIII... Nå var det bare å ikke bli for ivrig, og kræsja. Klarte å holde meg til en viss grad, og da jeg gikk inn døra hjemme, og la flyet på spisestuebordet, var det HELT

                    Nå var det ikke mer tid før det ble mørkt, men søndagen startet like fint, og fikk også da brukt opp begge batteriene før jeg måtte jobb...



                    Må si at flyet er nydelig! En helt annen opplevelse når det flyr ordentlig! Nå er dte bare å håpe på flere slike nydelige vårdager! Våren er kommet, etter noen dager med nede i -15
                    Simen

                    Why drink and drive, when you can fly so high?!

                    Comment

                    Working...
                    X