Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Tensor 4D fra E-Flite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Tensor 4D fra E-Flite

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Kjempebra artikkel - føler nesten at jeg snart bør skaffe meg en depronkjerre jeg også Men det er jo alltid en som må være sistemann ut

    Det eneste jeg savnet var en kommentar på motoren og batteriene, litt nysjerrig da jeg har BBP batterier selv.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Du har jo så rett så rett...en litt mer omstendig kommentar på batteri og motor burde kanskje vært på plass. Skal vurdere å oppdatere den. Takk for tilbakemeldingen!

      Jeg har ikke gjort noen målinger på hverken motor eller batteripakke...enda. Oppsetter er anbefalt i fra E-Flite og fungerer veldig godt i denne fuglen. Motoren virker solid bygget og drar ganske bra, dog ikke så hissig som min PJS 550 3D. Men kan fint brukes i fly som f.eks. Vertigo. Versjonen jeg bruket, 1080kv, takler både 2S og 3S, men 2S har ikke noe å gjøre i denne sammenhengen. Det blir for slapt. Den hang såvidt etter propellen med en 2S 750mah BBP pakke. Ikke no' artig i det hele tatt. På en lettere modell og modeller som ikke er beregnet på 3D så vil det nok gå fint.
      Forløpig er det en veldig høypitchet lyd i fra motoren (du hører det i videoen også), men håper at denne går bort etterhvert slik som på Axi. Ellers veldig godt fornøyd med motor og ytelse. Skal prøve å ta ut litt testdata etterhvert.

      Når det gjelder batteriene så er jeg også godt fornøyd med de. 3S 750mah gir meg drøye 10 min med hårete flyging (har ikke tima nøyaktig), og hakket lenger med 800mah. BBP er nok kanskje ikke fullt så vasse som noen av Thunder Power pakkene, men prisen er ikke så ille. De nye 800mah 3S pakkene koster 295,- og det er jo overkommelig. Når den nye Power Analyzer'n er i hus håper jeg å få til en litt større test av batteripakker fra forskjellige merker, noe som vil bli veldig interessant. Forløpig kan BBP pakkene belastes med 10C, men 15C pakker er visst på vei rundt mai måned.

      E-Flite regulatoren fungerer også fint. Motoren kommer med ferdige lodda kontakter som det bare er å plugge rett inn i regulator. Helt glimrende. På batterisiden må man lodde på den type kontakt som man liker å benytte seg av. Det jeg savnet på regulatoren var litt flere justeringsmuligheter. Personlig liker jeg litt friskere respons i starten. 2S og 3S svitsjes automatisk, hvilket er bra. Hvis man ønsker å programmere litt mer selv så er nok de nye regulatorene fra Jeti gode alternativer.
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by Superstar40
        Kjempebra artikkel - føler nesten at jeg snart bør skaffe meg en depronkjerre jeg også Men det er jo alltid en som må være sistemann ut
        Her er det ikke noe å lure på....frem med lommeboka!! Dette er så artig at det bare må oppleves!! Vi prøver å kjøre innendørsflyging på Kløfta annenhver søndag ut april, så det er bare å henge seg på.
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment

        Working...
        X