Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Ultramicro Flygende Teppe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Ultramicro Flygende Teppe

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Artig fly!

    Følger det med både Aladdin og Tommy & Tigern figur?

    Comment


    • #3
      Det er Aladin som følger med. Rett og slett pga copyrights osv.

      Men det går nok an å spørre
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        he he

        stilig, disse "flakene" som vi kaller det i Bergen har mange i klubben holdt på med i ett par år og er veldig populær

        Mange bruker cd-rom motor på disse "flyene" (til rundt 100 lappen) og det fungerer helt utmerket med power i massevis. Jeg vil anbefale de som ønsker å teste en sånn type fly om å lage ett selv av depron, kostnaden blir da rundt 25.-for selve "flaket".

        bilde av bmfk`s "flak" konstruktør:

        Fant ikke siden – Bergen Modellflyklubb




        Morten
        - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
        - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
        - Krill Avanti S m/ATJ220SV
        - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


        Comment


        • #5
          Å si at ett slikt fly koster 25 kroner blir som å sammenligne epler og bananer.

          I tillegg skal du ha karbonstenger, linker, rorhorn(hvis ikke man lager selv),++

          Og litt mer av egen tid selvfølgelig.

          Dessuten så er utskjæringer osv perfekt fra Ultramicro.
          At det går an er det ingen tvil om og at det fungerer er helt klart, men til en sum av 245,- så synes jeg slett ikke det er noe upris
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            som å sammenligne epler og bananer
            Det blir det ikke !!

            vi snakker om et deptonflak med div. "ting og tang" montert på.

            kanskje 25.- kr. var litt i minste laget , men siste jeg laget ett flak kostet det:

            depron: 25.-
            1/2 karbonstang: 20.-
            rorhorn gratis (lager selv)
            totalt 45.-

            pushrodstang for de som ikke har fra før, max 10.- og da har du nok til 2-3 flak

            så godt under 50 lappen er du for en helt ferdig modell.

            at Ultramicro sin finish sikkert er mye penere enn den som vi lager betviler jeg ikke, men jeg tror ikke det flyr mye bedre for det.
            Det tar ca. 45-60 min. å lage en av "våre" modeller fra du begynner til radioutstyret er montert, men da bruker du ikke unødvendig tid på fargelegging av modellen.

            Min tanke bak innlegget var at dette ikke var noe vi trengte å kjøpe til 250.- når vi kan lage det enklere og billigere selv.

            Du har det minst like gøy for en 1/5 del av prisen

            Morten
            - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
            - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
            - Krill Avanti S m/ATJ220SV
            - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


            Comment


            • #7
              Må si meg litt enig i det morten sier. Ikke bare Ultramicro men også mange andre aktører tar blodpris for depronmodellene sine, og andre ting som ikke koster en brøkdel å produsere. Har nettopp kjøpt meg en LieRider av Ultramicro og den koster nesten 700kr, og det er muligens ikke mer depron eller utstyr i den som i det flyvende teppe, uansett utrolig kostbart. Synes vi betaler blodpris for veldig mye i hobbien her, men det spiller vel liten rolle da folk er villige til å betale i dyre dommer på grunn av ingenting skal lages selv lengre. Kunsten å spekulere å lage ting på hobbirommet er en sagablott, å kunsten å bruke fingrene for å produsere flyvende gjenstander er ikke nødvendig. En del positivt i det, men også en god del negativt. Og som morten nevner, det å fly heimlaga og egenproduserte gjenstander ER mye mer morro en å kjøpe nytt hele tiden når noe går i stykker istede for å reparere, slik som bortskjemte snørrunger Har muligens tent på tørt gress nå, men det er ikke meningen å starte en kjempediskusjon om dette, det var bare et lite surt oppstøt.
              Runar Isaksen
              risaksen@bluezone.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by Isak
                Må si meg litt enig i det morten sier. Ikke bare Ultramicro men også mange andre aktører tar blodpris for depronmodellene sine, og andre ting som ikke koster en brøkdel å produsere. Har nettopp kjøpt meg en LieRider av Ultramicro og den koster nesten 700kr, og det er muligens ikke mer depron eller utstyr i den som i det flyvende teppe, uansett utrolig kostbart. Synes vi betaler blodpris for veldig mye i hobbien her, men det spiller vel liten rolle da folk er villige til å betale i dyre dommer på grunn av ingenting skal lages selv lengre. Kunsten å spekulere å lage ting på hobbirommet er en sagablott, å kunsten å bruke fingrene for å produsere flyvende gjenstander er ikke nødvendig. En del positivt i det, men også en god del negativt. Og som morten nevner, det å fly heimlaga og egenproduserte gjenstander ER mye mer morro en å kjøpe nytt hele tiden når noe går i stykker istede for å reparere, slik som bortskjemte snørrunger Har muligens tent på tørt gress nå, men det er ikke meningen å starte en kjempediskusjon om dette, det var bare et lite surt oppstøt.
                Er fulstendig enig. Halve hobbyen er jo bygginga. men nå får man jo nesten ikke kjøpt byggesett mere. Ikke noe galt om ARF. men det har liksom tatt over helt.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Til dels enig. Men vi er ganske heldige som har større land i verden enn pottitnorge, hadde vi ikke hatt det hadde det desverre aldri blitt laget noe moro for oss modellflygere. Derfor liker jeg å sette pris på de som er litt giret på å lage å produsere noe for å holde ett miljø og OVERLEVE samtidig! Og Norge er å blir ett dyrt land så prisen vil nok alltid væde det negative.

                  Når vi lager reviews så må man jo forholde seg til hva slikt koster om man skal importere med frakt, moms og ekstra kostnader og vurdere derfra om det er fair å gi det det koster eller ikke.

                  Enig at mye er dyrt og at ting kan lett skaffes fra utlandet, men entusiasme over at noen klarer å produsere her hjemme setter jeg faktisk pris på.

                  At man selv kan lage er jo bare en ekstra gode. Og ddesverre er det nok altfor mange som aldri har opplevd det å lage noe fra bunnen av.
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by affa
                    Enig at mye er dyrt og at ting kan lett skaffes fra utlandet, men entusiasme over at noen klarer å produsere her hjemme setter jeg faktisk pris på.
                    .
                    Enig der det er positivt at noen klarer å få produsert noe i Norge. og hadde det vert flere også så kanskje prisen hadde gått litt ned pga konkuranse. .
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment

                    Working...
                    X