Unconfigured Ad
Collapse
Hangar 9 Showtime med Saito 125
Collapse
X
-
Fin artikkel, Ser det var problemer med glipe i bakkant av den ene vingen, jeg hadde det samme problemet med begge mine Showtime`r.
Hadde også et svarig strev med at balanserorene var så buet at det ble vanskelig å få de montert. Litt skuffet der men ellers et meget godt fly.Tor Henrik Hernes -
Ja, har lest at det har vært problemer med det på nettet samt noe problemer med angrepsvinker fra stab til vinge og fra vinge/vinge. Jeg har min rett og pen så jeg gleder meg til fortsettelsen.
Hva slags oppsett har du i din og flyvekt?____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Min er også slik, dvs. glippe mellom kropp/vinge i bakkant av den ene vingen og et buet balanseror (null åpning mellom vinge og ror i endene av roret, men i midten er det kanskje et par millimeter). Men så lenge man forsegler hele denne glippen med tape eller tilsvarende skulle det ikke ha noe å si.
Jeg må også ha ganske mye bal.ror-trim på min for å fly rett (5mm kanskje), så jeg mistenker at det er noe som ikke er helt rett. Har ikke målt vinkler og slikt ennå. Ser ikke ut til å ha noen slemme tendenser pga. dette så da blir det stadig utsatt....men jeg har planer om å kontrollere vinklene en vakker dag.
Ole AndréComment
-
Originally posted by affaJa, har lest at det har vært problemer med det på nettet samt noe problemer med angrepsvinker fra stab til vinge og fra vinge/vinge. Jeg har min rett og pen så jeg gleder meg til fortsettelsen.
Hva slags oppsett har du i din og flyvekt?
Modellen veier ca 4600g flyklar. Strømleveranse får jeg fra en Koolflight UBEC på 40v inn og 6v ut.Last edited by Minibønna; 12-05-06, 20:54.Tor Henrik HernesComment
-
Må si jeg ble litt sugen på en Showtime på ca 4000g, den flyr vel merkbart bedre på 4000g istedet for 4600g, OAK sin veier visstnok 4700g eller noe slikt.
Kanskje jeg lar elektroutstyret ligge når jeg bygger opp min Showtime nr 2.
Krasja den første!Tor Henrik HernesComment
-
Ble litt kjekkas idag og gjorde en røff reverse cuban eight og trakk litt mye på slutten. Var sikker på at det ble en pen high nose, men som tung kan gå. Det ble en røff ankomst. Troddde ikke det skulle skjedd noe som helst, men kroppen knakk i 2. Bruddet er rett bak canopy selvfølgelig og det er ikke mye som holder sammen der. Nå er den strippet noe og klar til å forsterkes. Litt liming og moro så er den sammen igjen, nesten som ny____________________________
-
Originally posted by affaBle litt kjekkas idag og gjorde en røff reverse cuban eight og trakk litt mye på slutten. Var sikker på at det ble en pen high nose, men som tung kan gå. Det ble en røff ankomst. Troddde ikke det skulle skjedd noe som helst, men kroppen knakk i 2. Bruddet er rett bak canopy selvfølgelig og det er ikke mye som holder sammen der. Nå er den strippet noe og klar til å forsterkes. Litt liming og moro så er den sammen igjen, nesten som nyTor Henrik HernesComment
-
Var det kraftig ankomst eller er det en svakhet?
Manøvren dit var spenstig, men selve min ankomst var ikke hard. Det er ingen andre merker på flyet, selv SFG holdt
Den er strippet noe og på operasjonsbordet. Bilder kommer.....____________________________
-
Hei , tenkte selv på å kjøpe showtime men vekten på den skremmer meg fra å kjøpe den !!
Syntes at en 90 size 3d modell som er beregnet på å rokke rundt i lav hastighet , absolutt ikke bør veie mer en 4kg ! selv det er i overkant .
Hva er det som gjør denne modellen så inn i hampen tung ?Mvh Andre`søhagenComment
-
-
Ja jeg syntes også min ble litt tung når jeg plasserte den på vekta. Og når det gjelder 3D-fly er det vel nesten uten unntak en fordel med så lav vekt som mulig. Skulle gjerne ha slanket min ST noen hundre gram.
Men når det er sagt, så glemmer man ganske fort hva som stod på vekta når Showtimen kommer i lufta. Den bærer ikke akkurat preg av å være for tung, og den gir inntrykk av å fly "lett". At den har litt vekt styrker kanskje pattern-egenskapene slik at den på den måten blir mer allsidig.
Må få prøve din ST når du får fikset den affa, for å se om jeg merker noe forskjell.
mvh.
Ole AndréComment
-
Et tilltak er å bruke en servo på høyderor i tillegg til å prøve å unngå bly i modellen. Skal vel gå an å få denne kjerra rett under 4k?
Affa:
Det var moder jord som kom meg i forkjøpet denna gangen! Var en skikkelig tullefeil som forårsaket denne episoden, glemte å skru av 3D utslaga på landing, i tillegg til at jeg bare hadde 25% expo på utslaga.
Skulle korrigere på landinga med bal ror, da den plutselig rollet rett i stripa. Bare helt slik plutseligTor Henrik HernesComment
-
Typisk Amerikanere!
Typisk amerikanere å bygge tungt, men kompensere med masse krefter akkurat som på bilene deres. Et alternativ er å kjøpe Synergy 90 3D som er designet av Christophe Paysant Le Roux og veier ca 3.7kg. Koster 204 britiske ound hos www.srcm.co.uk. Bestillte nettop en, men ikke kommet i lufta enda. Masse bra kritikk på RCU forum.
Har mere tro på en slank og fin europeer enn en overvektig amerikaner!Comment
-
Helt enig med deg her Joa ! Lav vekt er et must på en slik modell , egentlig et hvilket som helst modellfly sånn sett !
OAk , tyngde i en pattern modell er absolutt ingen fordel , en 140 size f3a maskin ligger omtrent på samme vekten som showtimen , dvs de 4,6kg som en her har oppgitt !
Grunnen til at den er tung er må jo være materialvalget , kan iallefall ikke tro at det er noe annet da jeg ser bildet til affa !Last edited by andre78; 09-06-06, 11:52.Mvh Andre`søhagenComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment