If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
JA. På litt større seilere enn de enkleste ønsker man seg gjerne minst 3 flightmodes, på de større skalaseilerne kan man ende opp med 14 servoer uten noe problem. F.eks 8 servoer i vingene. Heldigvis er der radioer på markedet som passer til dette
Ikke bare de større: klarte såvidt med hjelp fra 3 meget erfarne piloter fra klubben i 2 dager (!) å få DX7 "ok" for et par f3k-modeller. Er kun 4 servoer i disse men må trimme som en gal under flight uten flyfaser..
Neste prosjekt er en RCRCM Typhoon (6 servoer) og er ikke anbefalt å forsøke begynne sette sammen denne engang uten seilflymodus på senderen.
I video sier han duden at den dekker alle typer fly ink seilfly.
Eller er det sinnsykt med innstillinger på et seilfly som krever ekstra innstillingsprogrammer?
JA. På litt større seilere enn de enkleste ønsker man seg gjerne minst 3 flightmodes, på de større skalaseilerne kan man ende opp med 14 servoer uten noe problem. F.eks 8 servoer i vingene. Heldigvis er der radioer på markedet som passer til dette
Jeg er med på en mailing liste med tidlig info til potensielle kunder, men der har det vært stille side de gikk ut med informasjonen at prosjektet sklir....
I video sier han duden at den dekker alle typer fly ink seilfly.
Eller er det sinnsykt med innstillinger på et seilfly som krever ekstra innstillingsprogrammer?
Hører/ser dere seilflygutta hater Spektrum som pesten.....
Terje, her tar du feil -
Vi er ikke i mot Spektrum som til nå har laget ypperlig lowend radioer for entry markedet med det vi ikke kan forstå er at når endelig Spektrum tar steget inn i "proff" markedet så greier de ikke å lage en komplett radio, men henger igjen i den Amerikanske suppa hvor det skal være en radio for hver "fly gren".....
Heldigvis ser det ut som om de får oppgradert softwaren til noe mer fullverdig når Tyskerne er ferdig med å utvikle DX10
Jeg og mange med meg gidder ikke å ha et hav av radioer - det holder med to som er tilsvarende hvor den ene er hovedradioen og den andre er reserven og hvor begge støtter alle flytyper!
Hører/ser dere seilflygutta hater Spektrum som pesten. Men vil informere dere om at helikopter folket elsker Spektrum. Spektrum gjorde en genistrek når de lagde DX7 og AR7100R motakeren (som er laget spesielt for heli) og festen kommer til å fortsette nå når DX8 kommer på markedet.
Til alle seilfly entusiaster som fikk drømmene knust ved at det kun er Heli og Acro program på den nye DX8'en så har det dukket opp et lys i tunnelen!
Det går rykter om at Spektrum vil levere en software oppgradering til DX8 samtidig med at DX10 lanseres som vil ha seilfly som et tredje modell valg - dat er det bare å krysse fingrene å håpe....
Får da inderlig håpe de har vett og tar til fornuft og ikke slipper en telemetri versjon av en oppgradert DX6i/DX7-hybrid med 1-2 kanaler ekstra og ei minnebrikke på markedet; de må da ta kundene sine på alvor om de skal beholde oss. Dersom Spektrum presterer levere en "ny" radio uten seilflymodus kommer jeg til å få mark. Da blir det overgang til et skikkelig merke som klarer levere brukbare varer og dattera får DX7'n som ny dukke. Helt latterlig å lansere en ny sender uten seilflymodus i 2010/11 -patetisk!
Slik jeg leser manualen kommer DX8 ihvertfall i 3 versjoner:
SPM8800
SPM8800EU
SPM8800FR
På de to siste kan man velge EU-region. USA-versjonen er fastlåst til "US-247 USA compliant". Ser man i Europeiske nettbutikker vil man finne SPM8800EU. Uten å starte debatten igjen, så må man kjøpe her hjemme for å være på den lovlige siden...
Ser i manualen (link i post #38 ) side 21 at region kan velges, samme som på DX6i. EU-328 eller US-247. Vil tro at EU-instillingen senker utgangseffekten til lovlig nivå for EU-land. Ser og på side 39 at det er skrevet opp "compliance information for European Union". Vet ikke om det er nok dokumentasjon i forhold til NLF's forsikring eller deltagelse på treff/konkurranser, kanskje noen andre svarer på det.
Hvis det står CE-merke på radioen og i manualen og du setter region til EU så kan ikke jeg forstå annet enn at det må være nok for å fly lovlig.
Last edited by E&E; 13-09-10, 15:24.
Reason: Litt endring bare......
Og så har vi standardspørsmålet; hva om jeg kjøper denne i USA og den er CE-merket? Vil det fremdeles være USA og EU-versjoner av radioen når det gjelder senderstyrke?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Leave a comment: