Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skjæring av isoporfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg jobbet hos clas for noen år tilbake og da het dette "elementtråd" Har prøvd å lete opp det nå og det ser ut til at de har tatt også dette ut av sortimentet. Så da blir det nok ELFA tenker jeg
    Christen
    http://jetsofnorway.com/

    Comment


    • #17
      Takk for gode svar! Da blir det postordre, da Bergen er nermeste by. De fleste som selger elektronikkrelaterte ting selger kun til bedriftskunder.

      Comment


      • #18
        For å skjære spor til karbonrør, V-hengsling i EPP o.l. bruker jeg en bit skjæretråd som formes etter formålet og monteres i en "sukkerbit". Skjæringen utføres ved å føre denne langs en linjal. Dette forutsetter en strømforsyning med gode reguleringsmuligheter. Jeg bruker en strømforsyning med variabel spenning og strømbegrensning, setter spenningen på max og skrur opp strømmen til jeg oppnår ønsket temperatur.
        Fred Larssen

        Comment


        • #19
          Loddebolt langs en metall-linjal vil vel også gjøre nytten..?
          __________________________________________________ ___
          Jørn Kaasbøll
          Scale Warbirds of Norway

          Comment


          • #20
            Det blir ikke med min loddebolt, eller ikke med en tupp som skal brukes til lodding igjen.
            Jeg har forresten god erfaring med å kle slike vinger med trelim og gråpapir. Gir en veldig fin og seig vinge som egner seg for litt røff flyging. Ikke for de tyngste og raskeste skipene men for en hangleke som skal tåle litt utelanding så er det ypperlig. Ikke blir det så tungt som en skulle tro heller.
            -----------
            Bengt

            Comment

            Working...
            X