Announcement

Collapse
No announcement yet.

3,1 meter Xtreme Composite Extra 260

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Eagle
    Den ser heftig ut, og etter det jeg kan lese, så er den rimlig up to date. Det står at den tar opp til 12 digitale servoer på 8 kanaler, modellen min har 14 digitale servoer, pluss throttle og røykpumpe, som skal kobles på ledig kanal. Har mest lyst på Powerbox, da jeg har disse fra før, og man kan få kjøpt en Powerbox røykpumpe, som er variabel med gassen, og som er relativ rimlig. Ca 700,- fra Statene. Men, vi får se.
    Takk for tipset iallefall.
    Hei Knut Erik

    Gratulerer med fin modell, du får Weatronic 10/20- 10 kanaler, 20 servoer. Denne kommer i tre versjoner: som vanlig dual receiver, en med gyro i tillegg og en med innebygget gyro og GPS :


    Weatronic Dual Receiver 10-20 R Gyro + GPS

    The Dual Receiver 10-20 R Gyro + GPS is the high-end product of the weatronic product line. Besides all functions of the 10-20 R Gyro version, this version includes an independently operating, GPS-based data logging system. The GPS determines flight data such as position, flight path, flight speed, maximum flight speed, altitude, and maximum altitude. The data is stored on the internal flash memory. In case the on-board SD/MMC card has been inserted, flight data will be stored there at the beginning. All the GPS data is shown graphically by means of the weatronic FSE software and can be stored on the PC
    Last edited by Guest; 24-01-07, 19:38.

    Comment


    • #17
      Hei Christian.
      Alvorlig avanserte greier dette
      Tror ikke jeg har behov for Gyro og GPS, hadde kanskje passet bedre i jet'n. Blir du ferdig med F-104'n i nærmeste framtid da? Skal du til Fagernes i år? Håper vi sees iallefall.
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #18
        Originally posted by Eagle
        Hei Christian.
        Alvorlig avanserte greier dette
        Tror ikke jeg har behov for Gyro og GPS, hadde kanskje passet bedre i jet'n. Blir du ferdig med F-104'n i nærmeste framtid da? Skal du til Fagernes i år? Håper vi sees iallefall.
        Hei Knut Erik

        Det er vel ingen som trenger gyro og GPS, men du får den også uten gyro og GPS- helt lik 8/12 heter da 10/20R. Håper og fly 104 på Gjøvik stevnet helgen etter Fagernes. Har nok andre planer den helgen du er på Fagernes ja....
        Vi snakkes.

        Comment


        • #19
          Har Weatrinic i SXèn og det virker å være et veldig bra system. Du kan jo programmere i alle bauger og kanter. Totalkostnaden blir heller ikke så galt.
          Last ned manualen her:Seite nicht gefunden | Weatronic - wir bewerten Dienstleistungen und Produkte! Les og lær.
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment


          • #20
            Hei!

            Jeg driver å setter opp en Weatronic 10-20R Gyro + GPS i Lightningen om dagen, og må si jeg er mektig imponert.
            Meget lett å bruke og absolutt alle muligheter du kan tenke deg ang. oppsett og justeringer.
            Det geniale for storskalakjerrer er at den kan matche opptil 8 servoer på en og samme rorflate automatisk. Så dette demonstrert på Jetpower messa hvor de hadde rigget opp 4 servoer med forskjellig senter, lengde på både servo- og rorhorn til en rorflate. Så var det bare å trykke på match-knappen, og Weatronic'en fikset det som en lek med null synging fra servoene etter matching!

            Prisen skremmer noen, men husk at dette er to 10 kanals mottagere, powerboks, bryterpanel, kanal ekspanderer, servomatcher, flightlogger og evt. gyro og GPS i en og samme boks.

            Gleder meg til å prøve den i "real life" og ikke minst kikke på dataene etterpå
            Mvh. Ståle
            http://www.jetsofnorway.no/

            Comment


            • #21
              Jeg heller nok litt mot Powerbox, med tanke på pris iallefall. Powerbox 40/24 Champion har også servomatcher, for inntil 4 servoer på 3 forskjellige kanaler, og det er nok for meg. Så jeg havner nok i denne kategorien , tenker jeg. Både JR og Futaba har løse matchboxer, og jeg ser at mange bruker disse for å justere servoer. De koster jo omtrent ingenting i forhold til hva de brukes til, og Hitec har jo sin egen servoprogrammerer som man kan kjøpe. Jeg har klart meg med en mottaker i flyet hittil i livet, og tror jeg kan fortsette med det. Men for all del, jeg ser poenget, mulig jeg kjøper inn en sånn til mitt neste prosjekt, som er like rundt hjørnet.
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #22
                Hei Knut Erik, hvordan går det med Extra'n? Har det dukket opp noe mer stæsj i posten?
                http://www.phoenix-rc.org/
                http://www.glamdalrck.net
                http://www.scalewarbird.org/
                ---------------------------------------------------
                Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                Comment


                • #23
                  Da har jeg fått gjort resten av det jeg skulle rekke til i dag.
                  Jeg får nå ikke gjort mer før resten av utstyret kommer. Flyet er vel egentlig nå klart for motorinstallasjon og servomontering. Motoren er på vei fra fra utlandet, og servoer kommer forhåpentligvis til helgen. Kommer til å snakke med forhandler av Powerbox i morgen og bestille et eksemplar da.
                  Sliter litt med cowlingen, da denne er todelt. Får ikke bestemt meg for om jeg skal lime den, eller skru den, eller begge deler. Det er mye spenn i den, så jeg ser for meg at det blir vanskelig å lime den. Men om jeg bare skrur den, frykter jeg at den blir bølgete mellom skruene, så da gjenstår det egentlig bare ett valg, og det er å skru og lime.
                  Motordomen er ferdig borret og tilpasset, denne er nå klar for motor og eksos. Cockpitglasset er ferdig innlimt, det ser greit ut. Som dere ser av bildene er det nok utslag på høyderoret Blir spennende å se om det kommer noe mer i posten i morgen. Å vente på deler er vel noe alle synes er kjedelig, spesielt når man verker etter å få kloa i de.
                  Attached Files
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #24
                    dette ser bra ut !
                    har ikke sett dette fargeskjemaet, har bare sett den i blå/hvit.
                    men din så bra ut i di fargene.
                    hva synes du om x-composite,svarer det til forventningene?
                    tenker da på finish og hardware som er med.


                    mvh geir
                    Mvh Geir Mogstad
                    ---------------------------------------
                    slapp av det kommer helt sikkert ned!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by extracap
                      dette ser bra ut !
                      har ikke sett dette fargeskjemaet, har bare sett den i blå/hvit.
                      men din så bra ut i di fargene.
                      hva synes du om x-composite,svarer det til forventningene?
                      tenker da på finish og hardware som er med.


                      mvh geir
                      Les innlegg 1 og 9 der står svarene på dine spørsmål

                      Comment


                      • #26
                        Dette er min andre modell fra denne fabrikanten, og min nr 8 i denne kategorien. Finishen er betydlig bedre på denne, enn den var på Sukhoien jeg fløy med i fjor. Den var i tillegg veldig tung i forhold til størrelsen, men jeg mistenker at det kun gjaldt akkurat min modell, da jeg har hørt fra andre som har den modellen at deres er betydlig lettere.
                        Når det gjelder hardware pakka, er jeg litt skuffet. De har lagt ved ett brett for tanken, så de har utelukket at noen kanskje vil ha to tanker, røyk og bensin, som er vanlig hos de fleste nå til dags. Det var enkelt å lage ett brett til. De ser ut til å ha tenkt at tankbrettet skal festes på vingerøret, det var det samme i Sukhoien. Men klammeret som skal rundt vingerøret er altfor lite, og er antaklig beregnet for en annen modell, og passer ikke i det hele. Men jeg kommer ikke til å plassere tankene før jeg er ferdig med motor/potte installasjonen. Er mulig jeg dropper brettene og går for en annen løsning, om det skulle passe bedre. Festene på Canopyramma, passer heller ikke, så der har jeg også laget nye. De har laget hull i vingespantet for balanseror servoene, men hullet er plassert for langt inn mot kanten av servobrønnen, noe som resulterer i dårlig vandring for rorhornet ene veien. Servoen kommer i tillegg nokså dypt inn i vingen, og de medfølgende servohornene, som skal festes på servoen kommer ikke langt nok ut. Så jeg har laget feste for servoen på luka i stedet. Har snakket med importøren om dette, og jeg skal ta noen bilder av det, som han skal videresende til fabrikken, kan hende de kan flytte hullet lenger mot senter av luka på kommende modeller. Ellers er alle skruer til understell, hjulkåper, servoluker med, men savner skruer til cowlingen. Kommer ved til å bruke 3mm Umbraco der. Modellen er utrolig romslig inni, og har de nødvendige forsterkninger som bør være der. Og den virker utrolig lett. Er vanskelig å sette krav til en sånn modell, da jeg har inntrykk av at de som kjøper dem, har sine egne meninger om hvordan det skal være, og hvordan man løser montering og plassering av utstyr. Jeg satser på å gjøre ting enkelt, men sikkert, og så lett som mulig. Har rotet med avanserte løsninger tidligere, og det er mer arbeid enn glede, ser jeg i ettertid. Jeg har ikke sett noen andre modeller av Xtreme sin serie, enn Sukhoien, men jeg har snakket med folk som har Edgen på 2,6 meter, og de sier at den er helt rå. Så jeg forventer at dette kommer til å være helt mega. Men det får dere svar på om ikke så altfor lenge. Skal legge ut film fra jomfrutur, og andre turer, som er verdt å få på nett.
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • #27
                          har en tendens til å stille spørsmål litt fort men svar sto det allerede og flere svar fikk jeg
                          jeg har x-composite sin edge 540 og jeg er meget fornøyd
                          men linkene og noe av hardware`n var for dårlig synes jeg.
                          men den er konge i lufta !!!

                          mvh geir
                          Mvh Geir Mogstad
                          ---------------------------------------
                          slapp av det kommer helt sikkert ned!

                          Comment


                          • #28
                            Jeg har inntrykk av at de fleste modeller i størrelse 2 meter + flyr bra i dag. Når jeg ser på filmsnutter fra den store verden, og alle de flytyper og forskjellige produsenter som er i lufta, så forsterkes dette inntrykket. Kombinasjonen lav vekt, store vingeflater, gode motorer og presise servoer, burde gjøre det mulig at resultatet blir bra. Og på toppen av det hele er det jo han som styrer stikkene, som får det hele til å se bra ut. Det jeg savner med sånne modeller, er en skikkelig hardwarepakke, som kunne være en option. Der fabrikkanten, eller importøren har laget en pakke, skreddersydd for modellen, og som kan kjøpes separat. Dette fikk jeg tilbud om da jeg kjøpte min 3 meter Votec fra 3W. Og jeg kjøpte den pakka som ble tilbydt, uten å stusse, siden den inneholdt absolutt alt jeg trengte. Det gjorde monteringen raskere, og jeg slapp å sitte på nettet og forske og lete etter løsninger, som ville ta lang tid, og som da igjen kanskje måtte bestilles fra flere forhandlere med dertil forsinkelser. Jeg har kommet i samme båsen som mange andre, der vi vil ha varene så fort som mulig.
                            Men det går jo bra til slutt
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #29
                              Da har jeg bestillt en Powerbox 40/24 Champion, m/ 2 stk 2800 Lipo pakker med innebygd lader. Bestilte også en Flywatch batteriovervåker. Da begynner det meste å falle på plass, så nå er det bare å vente på postmannen
                              Knut Erik
                              But it flies, so who cares??
                              www.torqueroller.com
                              Steikje galen
                              www.skalamodellflyklubb.no
                              www.teamflyingcircus.com

                              Comment


                              • #30
                                Vi gleder oss å se denne på Fagernes...
                                - Håvard Glad Andreassen
                                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                                Comment

                                Working...
                                X