Announcement

Collapse
No announcement yet.

3,1 meter Xtreme Composite Extra 260

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Idag kom postmannen med en liten pakke. Har ventet lenge på innholdet, så nå får jeg endelig gjort noe skikkelig arbeid igjen i morra. Motoren har ankommet Norge, så den kommer lørdag, eller mandag.
    YES!!
    Attached Files
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • #47
      ser bra ut dette hvorfor kjøpte du ikke 5955 servoer på et såpass stort fly? fikk mine for 90$ stk
      Lars Petter Nesse

      Votec 322 40% 3W170cs
      Extra 330 40% 3W212cs

      Comment


      • #48
        servoer

        Originally posted by lpriis
        ser bra ut dette hvorfor kjøpte du ikke 5955 servoer på et såpass stort fly? fikk mine for 90$ stk
        hvor kjøpte du servoene?
        jeg skulle hatt 5 slike til jeg !

        mvh geir
        Mvh Geir Mogstad
        ---------------------------------------
        slapp av det kommer helt sikkert ned!

        Comment


        • #49
          ebay

          http://cgi.ebay.com/Hitec-HSC-5955-T...QQcmdZViewItem
          Lars Petter Nesse

          Votec 322 40% 3W170cs
          Extra 330 40% 3W212cs

          Comment


          • #50
            Det er bare en grunn til at jeg ikke har kjøpt 5955 servoer, og det er at det ikke er mitt fly. Jeg bygger det for den norske importøren, og han velger selv det han vil ha i flyet. Jeg er bare glad jeg for sette sammen sakene, og fly stasen
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • #51
              I dag har jeg installert servoene i vingene, og satser på å få ferdig stab og sideror i morgen. Er jeg heldig, kommer også Powerboxen og batteriene mine, og da får jeg satt strøm på sakene og justert servoene.
              Har idag snakket med importøren av Xtreme Composite i Australia, og han mener at 150ccm, er i minste laget for denne modellen. Det viser seg at modellen veier fra 19 kg, alt etter utstyr og motor, men jeg synes det høres veldig tungt ut, i forhold til det jeg kjenner mellom hendene når jeg løfter sakene på hobbyrommet. Vingene er litt tunge, da de har endel spanter og forsterkninger i seg. Skal prøve og finne en digital vekt som tar noen kilo, og veie de enkelte deler, og se hvor jeg havner.
              Attached Files
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #52
                Jadda.
                Idag kom iallefall Powerbox oppsettet. Har nå studert bruksanvisninger i hytt og gevær, og dette er bra saker.
                Hadde også bestilt en ny mottaker, da alle de jeg har er opptatt, og ikke skal ut av boligene sine, men denne kom da ikke i posten. Den kommer på tirsdag, så da ble det ikke noe servojusteringer idag allikavel.
                Og så har jeg snakket med Mr Bill Hempel, og han har flydd prototypen til denne modellen. Han fløy den med 3W 157, men det var så mye power der, at 150, skal holde lenge. I følge ham. Så da slår jeg meg til ro med det.
                Det var alt for denne gang
                Attached Files
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #53
                  Blir et rått fly dette her. Og hvis Mr Hempel sier det holder så skulle jeg tro det vil holde, ja
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #54
                    Servohorn?

                    Hei Knut Erik

                    Hvilke servohorn har du tenkt å bruke? holder på med installasjonen av min COMP ARF Extra 330 2,6M. og kommer vel til og bruke alu. servohorn. jeg har satt inn JR 8611A med JR aluhorn på 1,5 tomme på høyderorene, men skal bruke Hitec HS 5945 på resten. Har ikke kjøpt aluhorn til Hitec`ene enda, hvor handler jeg de raskt?
                    Lykke til videre, det ser bra ut.

                    Comment


                    • #55
                      Hei

                      TBM Leverer veldi raskt.dem har SWB servohorn

                      Lars Petter
                      Lars Petter Nesse

                      Votec 322 40% 3W170cs
                      Extra 330 40% 3W212cs

                      Comment


                      • #56
                        Hei Christian.
                        Siden jeg bygger denne modellen for importøren, bruker jeg det som følger med av servohorn. De holder uansett lenge, har iallefall gjort det før. Så du har kjøpt deg ny modell nå da eller? Hørte rykter om at du solgte den hvite og røde.
                        På min 2,6 bruker jeg også de medfølgende servohorna. Har bytta ut alt av linker da, og den er helt slarkefri i overføringene. Og det skal nok denne 3,1 meteren bli også.
                        Skal på byggerommet og støpe en nytt lag carbon på servoplata mi idag, og så ser det ut til at jeg skal fly litt, Sola skinner
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by lpriis
                          Hei

                          TBM Leverer veldi raskt.dem har SWB servohorn
                          har du en link til denne butikken ?
                          hadde hvert fint det

                          mvh geir
                          Mvh Geir Mogstad
                          ---------------------------------------
                          slapp av det kommer helt sikkert ned!

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Eagle
                            Hei Christian.
                            Siden jeg bygger denne modellen for importøren, bruker jeg det som følger med av servohorn. De holder uansett lenge, har iallefall gjort det før. Så du har kjøpt deg ny modell nå da eller? Hørte rykter om at du solgte den hvite og røde.
                            På min 2,6 bruker jeg også de medfølgende servohorna. Har bytta ut alt av linker da, og den er helt slarkefri i overføringene. Og det skal nok denne 3,1 meteren bli også.
                            Skal på byggerommet og støpe en nytt lag carbon på servoplata mi idag, og så ser det ut til at jeg skal fly litt, Sola skinner
                            Hei
                            Hva er det som følger med av servohorn på 260`n? eller mener du de fenolic hornene du skal skru oppå Hitec hornene? I så fall lurer jeg på hvilke Hitechorn du skal bruke. Skal forresten ut til Mr. Flesche i dag, han har skuffen full av SWB horn.

                            Ja jeg kjøte Geir Salte sin også, den som var oransje og hvit. Tok den ut av lakkboksen på Tirsdag, måtte selvfølgelig lakkere den også... Legger ut noen bilder når jeg har fått decaler.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by extracap
                              har du en link til denne butikken ?
                              hadde hvert fint det

                              mvh geir

                              Default Web Page

                              Comment


                              • #60
                                Hei igjen Christian.
                                Ja, jeg bruker de brune fenolic hornene. Jeg skrur de oppå de største svarte runde hornene som er å få fra Hitec. De er laget av Carbonite, har jeg lest, og er mer enn sterke nok. Hvis man bruker hodet og gassen, så unngår man de værste påkjenningene for fly og ror og servoer. Jeg blir ikke imponert over snaproller i full gass, det ser ikke skala ut, og er ikke bra for en eneste del på hele flyet. Jeg har kun full gass, når nesa peker rett opp. Det skal ikke være nødvendig å bruke aluhorn, det ser flott ut, men vi har da flydd før, uten, og det har gått bra. På min neste modell kommer jeg nok til å bruke SWB horn, av den grunn at de er fine.(Høy bling bling faktor) På denne modellen, ville jeg uansett fått problemer med å montere disse hornene, da servoen skal stå i vingespantet. Tror det vil bli problemer med å få stramma den umbraco skruen, som gir ekstra klem på sokkelen på servohornet.
                                Har også bestilt en Seiko servo fra TBM, og skal etterhvert bestille 10 stk 5955 TG, til bruk i min Yak, som er planlagt utpå vårparten.
                                Knut Erik
                                But it flies, so who cares??
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.skalamodellflyklubb.no
                                www.teamflyingcircus.com

                                Comment

                                Working...
                                X