Announcement

Collapse
No announcement yet.

SebArt Sukhoi S29 30E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har prøvd både 13x6,5 og 14x7 i Katanaen og min favoritt er 13x6,5. Ikke sykt med power men du har plenty til å hovre + litt til overs.

    Etter å ha flydd med 13x6,5 en god stund byttet jeg til 14x7 for å sjekke forskjellen. Den virket veldig tung å dra i forhold. Følte liksom at den dro litt tungt og flyet mistet litt "snert". Dvs. det ble forsåvidt mer power, men tregere akselerasjon av propellen.

    Men mulig dette bare er en vanesak da jeg har flydd maange turer med 13x6,5 og kun et par med 14x7.

    Strømtrekk med 3s FP EVO25 2170mAh:
    13x6,5 - 31A
    14x7 - 38A

    Comment


    • #17
      Originally posted by OAK
      Har prøvd både 13x6,5 og 14x7 i Katanaen og min favoritt er 13x6,5. Ikke sykt med power men du har plenty til å hovre + litt til overs.

      Etter å ha flydd med 13x6,5 en god stund byttet jeg til 14x7 for å sjekke forskjellen. Den virket veldig tung å dra i forhold. Følte liksom at den dro litt tungt og flyet mistet litt "snert". Dvs. det ble forsåvidt mer power, men tregere akselerasjon av propellen.

      Men mulig dette bare er en vanesak da jeg har flydd maange turer med 13x6,5 og kun et par med 14x7.

      Strømtrekk med 3s FP EVO25 2170mAh:
      13x6,5 - 31A
      14x7 - 38A
      Flott at du hadde noen tall... Er dette med A30-10XL?
      Må vel handle meg noen 13x6,5" og da...
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #18
        Nei det er med en A30-14L. 14L har KV-verdi på 800 mot 900 på 10XL så du må nok regne med litt høyere strømtrekk.

        Derfor heller det nok enda mer i retning av 13x6,5 for din del...

        Comment


        • #19
          Skjønner...Følgte med en X55 regulator i det "kit'et" jeg kjøpte hos Fedon Aircraft...
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #20
            Da var ikke gjettingen min på 13x6.5 helt i blinde alikevel, hehe!

            OAK: Var det du som fløy SebArt Katana'en i Kjose på junistevnet??

            Comment


            • #21
              Originally posted by Alfalfa
              OAK: Var det du som fløy SebArt Katana'en i Kjose på junistevnet??

              Nei det var nok ikke meg. Har ikke vært på Kjose i år.

              ...men kan bare si jeg er veldig fornøyd med Katanaen. Dessverre ble den plutselig litt kortere enn den var opprinnelig...men den ligger på byggebordet og blir nok strukket ut igjen etterhvert
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Tar opp tråden...

                Vurderte denne lenge før det ble kjøp
                Nå er den på vei og jeg lurer på om noen kan hinte om hvor store (tjukke) batterier det er plass til?
                Det blir 4S oppsett i min og må vite hvilke batterier som det er plass til.

                Tenkt oppsett vil gi 615w med omtrent samme vekten du har - burde holde i massevis.

                På forhånd takk
                Peter
                Last edited by Propepperell; 19-10-09, 20:23.
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Propepperell View Post
                  Vurderte denne lenge før det ble kjøp
                  Nå er den på vei og jeg lurer på om noen kan hinte om hvor store (tjukke) batterier det er plass til?
                  Det blir 4S oppsett i min og må vite hvilke batterier som det er plass til.

                  På forhånd takk
                  Peter
                  Er det en 30E size du skal ha info om?!?!

                  Du har plass til det meste - flyr selv med 3300mA 3S20C fra HK (278g 137 x 42 x 19mm) og den eneste begrensningen er at batteriet ligger mot vingerøret i bakkant.
                  På sidene er det flere cm med plass og i høyden kunne jeg hatt en 6 selle uten problemer.

                  Bare pass på vekten - 278g pluss en del epoxy i nesa etter utallige reparasjoner er i meste laget for ekstrem 3D!

                  Comment


                  • #24
                    Yes sir. Su 30E
                    Hadde selv tenkt meg 4S og ca 2500mah for skikkelig "futt". Vet at det vil gå noe ut over flytiden men med dagens dollakurs gjør jo ikke det så mye

                    Siden Jeg for tiden flyr flere av PA sine modeller er jeg vant med begrenset plass til batteri og ønsket derfor sjekke.

                    Takk for hjelp
                    Peter Rahm
                    Siggerud
                    Cirrus RCFK

                    Comment


                    • #25
                      vekker liv i denne tråden igjen, har akkurat hatt jomfrutur med min sukhoi 30e men syntes den fløy litt rart, var veldig opp og ned på rorresponsen og lurer derfor om min cg ikke er helt riktig, har cg på bakre punkt og lurer på hvor dere som har dette flyet har lagt cg??
                      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                      På vei inn i Hangaren.
                      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Stin View Post
                        vekker liv i denne tråden igjen, har akkurat hatt jomfrutur med min sukhoi 30e men syntes den fløy litt rart, var veldig opp og ned på rorresponsen og lurer derfor om min cg ikke er helt riktig, har cg på bakre punkt og lurer på hvor dere som har dette flyet har lagt cg??
                        Hvor store ror utslag fløy du med og hvor mye "EXPO" på høyderoret har du lagt inn i radioen?

                        CG la jeg i senter posisjonen i.h.t. byggebeskrivelsen - da fløy den på greit.
                        Last edited by Quadrocopter; 12-02-10, 21:05.

                        Comment


                        • #27
                          Har ca 20grader opp/ned på små utslag med 25%expo på 3d utslag 60grader opp/ned med 80%expo cg 115mm som anbefalt i boka
                          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                          På vei inn i Hangaren.
                          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                          Comment

                          Working...
                          X